Hallo, Ik loop nu bijna 4 weken met klachten van een bovenste luchtweginfectie en het wordt er maar niet beter op. Ben vanaf vrijdag weer meer gaan hoesten. Het zit wel los, hoest enorm veel slijm op, maar het wordt maar niet minder. Sinds gisteren ook weer keelpijn, die gelukkig vandaag niet erger lijkt te zijn geworden. Ben twee weken geleden al bij de huisarts geweest, moest het gewoon uitzieken. Maar ik ben het zo spuugzat...het moet toch over gaan?? Uiteraard denk ik dat ik maar weer langs ga bij de ha, maar waarschijnlijk krijg ik dan toch weer hetzelfde te horen, uitzieken. Hebben jullie tips hoe ik er vanaf kan komen?? Of hoe het beter gaat? Heb al codeine voor de nacht eventueel. Alle tips zijn welkom!
Als ik verkouden ben dan stoom ik altijd met kamille thee en ik drink minstens twee potten kamille thee op een dag. Werkt altijd bij mij. Misschien kun je dat proberen.
dank voor de tip! ik zit al regelmatig in de stoomcabine te stomen, maar ik zal inderdaad kamille eens proberen. Volgens mij heb ik het zelfs nog in huis!
Ik heb het net gehad en kreeg gewoon een peniciline kuurtje en het was over. Heb nog wel een tijdje gehoest, maar ook dat was na 1,5 week over. Kon ook echt niet meer ivm koorts en was net 4 weken zwanger, dus mijn vriend vond het toch wel verstandig dat ik even naar de huisartsenpost zou gaan. Verder inderdaad stomen e.d. Hoop dat het snel over gaat.
Ik heb ook een luchtweginfectie gehad en heb er een antibiotica kuur voor gehad. Heel fijn, had daarna nergens last meer van. Vind het maar raar dat je een luchtweginfectie hebt, maar er niks voor krijgt??? Ik heb er echt maanden mee rondgelopen (ja, heel slecht I know), maar het werd er echt niet beter op hoor. Zou gewoon weer teruggaan naar de HA hoor..
ik ben (nog) niet zwanger en heb ook geen koorts, dus dan krijg je bij ons sowiezo geen kuurtje. Maar misschien moet ik maar eens een beetje gaan pushen...
Bij is het 2 maanden niet overgegaan en ik heb een hele zware antibiotica gekregen. Door de ab kuur heb ik een vaginale schimmelinfecte gekregen. Wat heel irritant was. Maar nu is het allrbei gelukkig over bij mij.
dan ga ik toch maar eens wat pushen. Het is ook al de zoveelste in korte tijd... dus dan mag ik toch eens wat krijgen lijkt mij? :x dank voor je berichtje!
nou vanochtend mijn huisarts gesproken en ze vond dat ik vanmiddag nog langs moest komen om mij even na te laten kijken. Volgens haar duurt de infectie nu te lang en omdat het slechter gaat wil ze dat ik dus langs kom. Ben benieuwd...
Codeine onderdrukt de hoestprikkel. Omdat jij een productieve hoest hebt heeft het hoesten wel degelijk nut. Zo raakt het lichaam de virussen en of bacterien deels kwijt. Een kuur heeft alleen zin bij een bacteriele infectie. Verder is het goed om niet gelijk aan een ab te gaan en het lichaam zelf de kant geven om het op te lossen. Bacterien kunnen namelijk resistent worden voor antibiotica en dan zijn we nog verder van huis. Hopelijk kun je je nu beter voorstellen waarom je ha eerst wou afwachten.
@mamavanmarit, dank je voor je reactie. Ik ben zelf ook geen voorstander van meteen maar overal een kuurtje voor. Alleen loop ik al maanden op en af van de luchtweginfecties. Daarom ben ik het nu ook zo zat. Dus vandaar mijn irritatie dat ik nog steeds niets kreeg. Nu ben ik dus op het spoedspreekuur geweest vanmiddag. Mijn longen zijn gelukkig schoon. Ik heb een bij/voorhoofdholteontsteking en heb EINDELIJK een kuurtje gehad. Voor 3 dagen. Volgens de huisarts is het een korte maar heftige kuur. En je krijgt er diaree van zei ze. Heb ik weer! Maar ja, beter iets als niets. Ben blij dat ik nu eindelijk wat heb. Ik moet binnen een paar dagen sterke verbetering merken. En daarna kan het nog zo'n tien dagen duren voor ik er helemaal vanaf ben. (blegh, ) Het zware hoesten met de hoeveelheden slijm komt doordat de infectie ook afzakt naar beneden. Dus maar goed dat ik even ben langs gegaan!
Misschien dat de weegschaal je dan ook gunstig gezind is aan het einde van alle ellende. Is de benauwdheid al wat minder?
ja dat zou mooi zijn inderdaad, , had ik nog niet bij nagedacht. Nou als ik maar diaree krijg, overleef ik het wel. Als ik me maar niet er ook beroerd bij ga voelen... dat haat ik altijd zo. Ik lijk wat minder benauwd, maar ja, kan me niet voorstellen dat het al zo snel helpt. Heb nu net pas de 2e pil ingenomen. Volgens de dokter moet ik echt sterke verbetering merken met een dag of 3... Het kan tot 10 dagen duren voordat ik er helemaal vanaf ben. Het moet natuurlijk ook uitslijten...pfff..