Als je ergens voor betaalt zijn zij inderdaad verplicht hun diensten aan jou te leveren, en niet andersom. Ik vind het ook te belachelijk voor woorden. Nu 'moet' iedereen helpen omdat het 'ook in het belang van je kind is', maar hoe reageer je als je op ziekenbezoek gaat bij iemand in het ziekenhuis, en je eerst even een afwas moet doen voor je de zaal op mag? Als het gevráágd wordt is het heel iets anders, maar zoiets verplichten, nee.
erg apart want dit mogen ze je niet eens dwingen om te doen hier word altijd papiertje gehangen wil je mee doen zet je naam erbij zo niet ook goed betaal er genoeg aan en als ik geen tijd heb doe ik er ook niet aan mee lukt het mij wel dan vind ik het ook echt niet erg om mee te doen maar ze moeten mij geen dingen opleggen daar ben ik niet van gedient
Nou ik had die vriendelijke dame eens verteld dat ik niet gedient was van de manier waarop ik deze mededeling kreeg en dat ik ook niet van plan was mee te doen. Had 5 euro in haar hand gestopt en gezegd dat ze die maar in haar bus moet stoppen. Heb het zelf gelopen maar dat was vrijwillig en ik was 8. Het is de manier waarop het nu wordt gedaan die niet door de beugel kan
de bijdrage die ik betaal is voldoende hoor. psz krijgt alleen subsidie voor mensen met weinig inkomen die daarvoor gesubsidieerd wordt en tegenwoordig krijgen ze bijna geen subsidie meer. Persoonlijk voel ik me niet verplicht iets te ondernemen voor ouders die niks of amper wat betalen en dan ook nog een houding hebben van hier tot tokio (hier op de speelzaal in ieder geval). Die willen niet eens een hapje maken voor een kerstlunch of iets dergelijks...
Hier krijgen alle PSZ nog gewoon subsidie hoor alleen voor de mensen met weinig inkomen of speciale behoefte kindjes (taalachterstand, tweede taal e.d.) die krijgen EXTRA subsidie. PSZ is altijd inkomensafhankelijk en ook al betaal je 100 euro voor 2 ochtenden de werkelijke kosten liggen vaak rond het 3 dubbele. Ik betaalde voor KDV bijvoorbeeld over de 300 euro voor evenveel uur (ook 2 ochtenden) Ik vind dat je als ouder zijnde best een fysieke bijdrage mag leveren aan het onderhouden van PSZ, of meehelpen met activiteiten, dat dat niet altijd makkelijk kan (denk aan werk, andere kinderen) maar er is altijd wel wat wat je kan doen natuurlijk. Al is het maar vanuit een sociaal oogpunt dat je betrokken bent bij de (voorschoolse) opleiding van je kind en hun vriendjes. Iedereen valt hier natuurlijk over het woord "verplicht" maar heel eerlijk uit zichzelf doet geen ziel wat dus misschien is het wel de enige manier om wat gedaan te krijgen van iets wat eigenlijk al uit ons zelf gedaan zou moeten worden maar dat gebeurd simpelweg niet..
Wat raar... ik vind het ook echt niet kunnen! Maar dat vind ik ook van kinderen die verplicht worden te collecteren op basisscholen!
In Amerika moet je verplicht een sociale stage doen (dus vrijwilligerswerk) vind ik een geweldig iets, iets leren doen voor mensen om je heen (directe actie) dus niet simpelweg wat geld storten (wat iedereen kan) maar echt wat leren doen, wat zou daar slecht aan kunnen zijn?
Bleeh.. dingen als 'ik betaal er genoeg voor of ik betaal voor hun dienst' komen me echt de strot uit. Het is nou eenmaal zo dat wanneer je dingen totaal vrijblijvend houd, mensen gewoon niet komen of meedoen.. of alleen leuke dingen uitkiezen. Zo gingen we hier naar een paardenmanege en liepen er opeens allemaal moeders rond die wel konden komen, maar wat betreft schoonmaak of werkvoorbereiding zie je ze niet want dan zijn ze te druk. Ja je betaald ervoor, maar het is toch algemeen bekend dat ook de psz'en het moeilijk hebben qua kosten. Uiteindelijk hebben we het hier over onze kinderen, het gaat toch helemaal niet over geld of om de andere ouders. Idem trouwens voor ziekenhuizen etc hoor, of waar men met mensen werkt.
Denk dat ze ondertussen wel de ervaring hebben dat ze met vragen gewoon nergens komen.. iedereen moet bezuinigen maar men verwacht wel exact dezelfde zorg en aandacht voor haar of zijn kind. Dat lukt niet meer. Dat ziekenhuisbezoek kan ik niet echt linken met dit geval. Het gaat hier om de ontwikkeling van je kind, niet om een bezoekje in een ziekenhuis. Al moet ik zeggen dat ik me ook dooderger aan familieleden op bezoek die blijven zitten onder het mom van 'ik ben op bezoek hoor, we drukken wel op het knopje voor de zuster' want blijkbaar mankeert dat bezoek wat aan de handen. Had ik de vorige keer ook toen ik moest bevallen, was een vrouw die naar huis mocht en ze mocht zich aankleden, ging die man op de knopje lopen drukken en op de gang op zoek naar een zuster die zijn vrouw aan kon kleden . Dacht echt bij mezelf 'waar gaan we heen met deze wereld?'
Ik vind dat ze zoiets niet op zo'n manier kunnen opdringen. Je wordt nu gewoon gigantisch voor het blok gezet doordat zij het als onvoldongen feit brengen dat jij wel even die en die route gaat lopen. Als ze zoiets willen prima, maar vraag ipv beveel. Jantje Beton heeft niets aan collectanten die er niet achter staan. Dan sta je daar ook met een gezicht als een oorwurm bij mensen voor de deur. Gewoon nee zeggen. Ik snap dat ze ouderparticipatie verlangen op school en psz. Prima, maar dan vind ik wel dat ze dat ook anders kunnen brengen. Zo komt t nogal aso van hun kant over. Het zou me niets verbazen als meerdere ouders hier geirriteerd door zijn. Hoe reageerden ze trouwens TO?
degene die hier roepen je kan best een meehelpen en vagen helpt niet. Goed ik snap dat dat met schoonmaken e.d., lastig is. maar kom op verplicht in die week, die straat collecteren. dikke snikkel. had ik ook niet gedaan wil best helpen maar wel normaal gecommuniceerd graag
hier ben ik het helemaal mee eens. Niet alles draait een keer om geld, je kunt ook iets doen omdat je er een ander mee helpt.
Ja maar wat je zegt vind ik ook niet gek. Ik begrijp dat jullie niet meegaan met de mensen. Dat kan gewoon niet. Ik begrijp ook dat de kinderen verantwoordelijk blijven voor hun ouders. Ik vind dat echter wel anders als moeten gaan collecteren voor een psz. Daar moet het voor een organisatie en niet voor een bepaald persoon. Ik zou ook absoluut niet blij zijn als het bejaardentehuis van mijn ......(heb nog niemand daar zitten) aangeven dat ik voor ze moet gaan collecteren. Dat vind ik dan weer niet kunnen.
Verplicht collecteren daar zouden bij mij de nekharen ook van overeind gaan staan. Maar dan voornamelijk omdat ze het verplichten. Wat ze overigens helemaal niet kunnen doen lijkt me. Maar als er bijvoorbeeld een briefje zou hangen dat ze moeders zoeken om mee te helpen, dan zou ik het zeker wel doen.
Hier was het eerst ook. Dan niet collecteren maar paaseitjes verkopen aan de deuren verplicht!! Vorig jaar niet waarom weet k ff niet meer, zou mij benieuwen of ze er dit jaar ook mee komen!
nee precies, dat wilde ik ook niet beweren, ik reageerde op aloe dat het in de zorg ook niet zo werkt....
Het verplichte karakter is erg vervelend als ze het zo brengen. Hier wordt voor bepaalde zaken (voor schoonmaken en bepaalde acties) ook medewerking van ouders gevraagd. Dat was mij bekend toen ik mijn dochter inschreef. En hier is het bedrag wat we betalen per maand trouwens niet inkomensafhankelijk! En we betalen geloof ik echt weinig. (Daarom ben ik ook wel bereid eens te helpen...)
Ik heb niet alles gelezen, maar hier is het ook verplicht. Ook voor Jantje Beton. Staat zelf in de voorwaarden als je je kind inschrijft, je mag het wel afkopen voor een fors bedrag. Ik vind het ook belachelijk, heb er ook moeite mee. Ook het feit dat ze dus blijkbaar 50% (!) zelf houden, dus als ik geld in een collectebus gooi gaat niet eens het hele bedrag naar het goede doel. Ik heb daar echt moeite mee, mijn moeder liep altijd elke collecte en ik ging als kind mee. Soms deden heel bewust mensen niet open omdat mijn moeder daar weer aankwam met een collectebus, denk dat daar mijn 'trauma' vandaan komt, haha