Hi meiden, Net naar huis gegaan vanaf mijn werk, hele tijd buikpijn en moe. De verloskundige zei vorige week al of ik niet beter al kon stoppen. Ik moet eigenlijk nog 2 dagen werken, kan ik nu aangeven dat ik morgen kom overdragen en ik dan met verlof ga? Of werkt het zo niet? Liefs sophie
Heb je er met je leidinggevende over gesproken? Ik zou iig bellen met mijn leidinggevende en bespreken hoe en wat. Denk dat 2 dagen ook niet het verschil maken.
Mag hopen dat je werkgever over die ene dag niet moeilijk doet. Maar officieel bij ons is het zo dat als jij eerder stopt met werken omdat je door je zwangerschap thuis moet blijven dan gaat je verlof ook eerder in tenzij je al 6 weken vooraf bent gestopt. Dus stop je nu 4 weken voor de uitgerekende datum maar ga je die 1 of 2 dagen eerder stoppen omdat je het lichamelijk niet meer aankan dan gaat je verlof dus niet 4 weken maar 4+2 dagen in.
Idd even overleggen met je leidinggevende, zal best goedkomen toch? En ik denk wel dat die ene dag dan van je zw verlof afgaat, maar dat lijkt me geen ramp.
Overleggen met je leidinggevende. Je bedrijfsarts is officieel de enige die je kan vertellen dat je niet meer mag werken. Je verloskundige kan contact opnemen met de bedrijfsarts of andersom. Of je zomaar 2 dagen eerder kan stoppen hangt een beetje af van je werk denk ik. Het is gebruikelijker om eerst aangepast werk of aangepaste tijden te werken