Hoi Hoi, Ik hoor vaak dat jongetjes vroeger geboren worden dan meisjes klopt dit? Bij mn dochter liep ik een week over tijd, maar hoop niet dat dit weer gebeurt haha!
Nou bij mij klopt het denk ik niet, aangezien mijn oudste zoon met 40w6d is geboren en mijn tweede zoon met 41w3d. Later kan bijna niet Zou dan niet weten bij welke termijn een meisje in mijn geval geboren zou moeten worden
Ik ben nog niet bevallen dus zou het niet weten, maar ben zelf ongeveer een week voor de uitgerekende datum geboren. Ik was overigens het eerste kind van mijn ouders.
Feit: gemiddeld genomen blijven meisjes één dag langer bij hun mama's in de buik.. Niet bepaald spannend dus...
maakt denk ik niets uit , ik heb 2 jongens de oudste is na 41,2 geboren en de jongste 35,6 nu ben ik zwanger van n meisje en hoop ik zo dat ze lekker n weekje langer blijft zitten (tot 21okt) puur voor de organisatie , 3 verjaardagen van mn kindjes in 1 week
Onze zoon is gehaald met 42 weken, onze dochter kwam zelf met 40+6 en op onze tweede zoon zijn we nu (40+6) aan het wachten. Het lijkt er nog niet erg op dat deze heer zin gaat hebben om eruit te komen. Wij rekenen er dan ook op dat we vrijdag een afspraak krijgen voor de inleiding volgende week.
Ik wist niet dat er verschil was, wel grappig hoor. Maar dat verschil is dus gemiddeld één dag dat meisjes langer bij mama blijven dan jongens. Trekken wij het gemiddelde mooi omlaag (of eigenlijk de andere kant op): Mijn zoon is op 40+6 geboren, mijn dochter op 40+2 (volgens de termijnecho dan, beide zijn op 40+1 na de eerste dag van m'n laatste menstruatie geboren).
Nooit van zo'n verschil gehoord, hier gingen ze beiden over tijd. Zoon is met 41+5 geboren, dochter met 41+4, ze zijn allebei ingeleid.
ja bij ons klopte het inderdaad. Dochter met 42.1 dag (ingeleid bij 42 weken en uiteindelijk een ks geworden) en zoonlief met 39.3 dagen (spontaan, maar ook weer eens ks uiteindelijk).
Onze dochter is met precies 37 weken geboren (spontaan). Onze zoon is met 38.3 weken geboren (spontaan).