@zonnebeertje, vervelend he dat wachten! Ook ik loop overtijd. Als ik deze week niet natuurlijk beval, word ik volgende week ingeleid, ik ben dan over de 41 weken. Volgens de gyn zou het dan niet uitmaken voor het kindje als het dan natuurlijk zou komen, of met een inleiding. En het kindje zou sowieso voor 42 weken 'worden gehaald' (in mijn geval volgende week zaterdag), als ik niet natuurlijk zou bevallen. Succes nog even!
In het ziekenhuis hier leiden ze in met 41 weken ivm de risico's op verminderde doorbloeding van de placenta. Maar als je niet bij de gyn loopt moet je dat wel zelf bij je vk aangeven, en ik heb gemerkt dat je dan wel sterk in je schoenen moet staan. Mijn vk-praktijk hanteerde als beleid dat ze pas gingen strippen bij 41 weken, en als dat na 2 keer niet hielp, dan pas naar de gyn. Ik zat vanaf 32 weken thuis met BI en ischias, was doodop, kon niet slapen, kon niet lopen, niks. Ik was het zoooo zat. Ik heb iedere week weer aangegeven dat ik met 40 weken gestript wilde worden, en met 41 ingeleid. Dat gaf in het begin wel wat scheve gezichten, maar ik bleef maar uitleggen dat ik het zo niet trok. Uiteindelijk met 40+1 gestript en de afspraak gemaakt voor 2e poging op 40+5 en inleiding op 41+1 (ivm weekend). Was niet meer nodig, 40+5 kwam ze vanzelf. Wees duidelijk, ik denk dat je inleiden bij 41 weken wel geregeld moet krijgen tegenwoordig. Zou ik wel de mogelijke risico's als reden aanhouden en niet het feit dat de familie op vakantie is
Ja, voor mij zijn de risico's ook wel belangrijker hoor!! Mijn tante heeft haar kindje verloren doordat ze te lang hebben gewacht, dus dat wil ik echt niet! Ik ga proberen sterk te zijn, desnoods ga ik huilen!
Ik ben bij de 2e wel eerder ingeleid op verzoek (en een beetje hulp van een hoge bloeddruk hihi) omdat zoontje ingeleid met 42 wk een placenta had waarvan de vk zei: oei het is maar goed dat ie vandaag is geboren...Daar waren wij erg van geschrokken. Dus ingeleid bij de tweede met 41+3. Die placenta zag er overigens nog erg goed uit. Maar wel je bezorgdheid uiten (en een beetje overdrijven helpt misschien wel). Ik kan me goed voorstellen iig dat je niet langer dan 41 wk door wilt lopen, hoewel ik wel hoop dat hij/zij alsnog spontaan komt. Succes!
Ik ben altijd onder controle geweest bij de vk. 3 jaar geleden was het beleid met 41+3 controle door de gyn en bij 42 inleiden. 2 maanden geleden had ik bij 40+3 een afspraak bij de vk, na veel aandringen, huilen e.d. werd ik doorgestuurd naar de gyn. Die gaf aan dat op verzoek van de moeder bij 41 weken ingeleid mag worden. Zo gezegd zo gedaan, bij 41 weken precies ben ik ingeleid. Dus gewoon vragen bij de vk of je naar de gyn kan om te vragen of je bij 41 weken kan worden ingeleid.
Ha Zonnebeertje, Misschien handig om te weten: in het ziekenhuis hier om de hoek (jij weet wel welke ) opperde de gyn bij mij zelf met 41 weken om in te gaan leiden. Ik kreeg daar een consult omdat ik dus overtijd liep (dan word je standaard al vast doorgestuurd om wat extra controles te laten doen, je blijft tot de 42 weken wel gewoon ook nog bij de VK). CTG was goed en echo ook, ik had al een paar dagen 3 cm ontsluiting. Dus redelijk vergelijkbaar met jouw situatie. Hij zei dus dat ze daar het beleid hadden om inleiden vanaf 41 weken te promoten. Ik wilde dat zelf nog niet en beviel een paar dagen later gelukkig alsnog thuis, maar ik vermoed dus dat ze er echt geen punt van zullen maken als jij ingeleid wilt worden bij 41 weken. Van het ziekenhuis in A. weet ik het beleid niet. Sterkte meis! Pittig hè, die laatste loodjes!
Dank je Margreet!! Dan zal ik dat eens vragen of er verschil in zit in de beide z'huizen! afstand is hetzelfde, dus op zich maakt het niet uit naar welke ik ga!
Sta er op dat ze je inleiden! ik zou bij 41+1 testen krijgen in het zh, om te kijken of het goed ging met de kleine, hij kwam gelukkig uit zichzelf met 41 wkn, maar toen bleek de placenta al een tijdje niet meer te hebben gewerkt. TOen ik vroeg of dat uit de testen zou zijn gebleken, was dat niet zo! dus waarvoor testen ze dan?! Kleintje had na een paar uur dus hongerkoorts, terwijl mijn borstvoeding het gelijk goed deed, moest hij toch bijgevoed worden. Echt, sta er op, ze horen naar jouw wensen te handelen!