Verplicht douchen bij sport

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Novi, 1 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.111
    113
    Vrouw
    Mijn dochter speelt ondertussen bij een bvo en daar is douchen na de wedstrijd echt verplicht (en na de training wordt zwaar aanbevolen).
    Net als bij aankomst en vertrek de trainer een hand geven. Doe je dit niet dan krijg je een waarschuwing en kan je uit de selectie gezet worden.

Nu ben ik blij dat mijn dochter altijd al gedoucht heeft, want zij weet niet beter. Maar ik kan mij voorstellen dat dit voor kinderen die nooit gedoucht hebben na een wedstrijd, nogal een dingetje is.

2. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Als jouw dochter zich daar prettig bij voelt, dan is dat helemaal prima natuurlijk :) Ik denk dat het er meer om gaat dat er ook begrip en respect moet zijn voor kinderen die er anders in staan. En dat heeft niet zozeer te maken met of ze wel of niet bekend zijn met gezamenlijk douchen. Ieder mens, ongeacht leeftijd, heeft het recht om zelf te beslissen waar zijn of haar grens ligt.

En je trainer een hand geven is iets anders dan je bloot geven :p

Hoewel ik dat ook soms een dingetje vind hoor. Maar goed, ik leer mijn zoon om mensen beleefd te groeten, praatjes te maken met mensen en respect te hebben voor ouderen...maar dat betekent niet per se een hand geven (zeker na alle Corona ellende).

Deel Deze Pagina