hoi hoi! ben nog niet eens bevallen hoor, maar zit nu alweer 5 weken thuis ben ander half week eerdergestopt met werken...ivm indalingspijn. maar dit leventje tot nu toe bevalt me prima! heeeeerlijk, thuis beetje aanrommelen lekker schoonmaken, mn diertjes verzorgen, koken enz.... normaal werk in fulltime als kapster erg leuk hoor verder, maar wel druk we werken allebei mn man wisselende diensten maar altijd druk druk dus en het huishouden komt meestal in het weekend pas aan de beurt, nix aan eigenlijk als ik daar nu bij nadenk, wat heb je voor een leven dan! strax ga ik (ergens in okt pas hoor) 3 dagen werken woensdag, vrijdag en zaterdag, de beeb 2 dagen nr oma en zaterdag is mn man thuis. dus prima geregeld, maar uiteindelijk wil ik toch graag nr 2 dagen hoor, meer als genoeg, kunnen we wat meer genieten, ik thuis alles doen, is toch veeeeeeeel beter? meer tijd voor elkaar ons gezinnetje strax!
Herken het helemaal hoor! Ik moet begin aug. weer aan 't werk. Maar heb echt nog geen zin! Was er vanochtend even om wat dingen te regelen. Dan vind ik het wel leuk om mijn collega's weer te zien, maar vond het nog leuker om weer lekker naar huis te gaan met die kleine! Ik hoop dat ik nog wel een beetje zin kan kweken voor dat ik weer moet. Anders wordt het helemaal een drama. Probeer gewoon zoveel mogelijk te genieten van je kraamtijd! Die doe je maar 1 keer! Lekker rustig aan doen, niet te veel visites etc groetjes Debby
ja idd, ga ik ook zeker doen...ben heeel benieuwd hoe het strax allemaal is hier! kan niet wachten! jij ook nog ff lekker genieten dan, met een hoop mooi weer natuurlijk! en suc6 strax weer!
Vind t ook maar niks allemaal. Maar ja, we moeten toch rond kunnen komen.. Anders had ik t ook wel geweten! Ben sinds 1 juni weer begonnen na 37 weken thuisgezeten te hebben. Maar dat leventje 'beviel' mij ook prima hoor. Succes verder!
ja das waar jah! geld is toch ook wel belangrijk he? ik was eerst van plan 2 dagen te gaan werken strax, maar zat es even een beetje te rekenen, maar van 5 nr 2 dagen is toch wel een erg verschil hoor! dus hou t strax eerst even bij 3 dagen en dan kijken we wel ff verder! jij suc6 weer met werken!
Het kan ook nog zo zijn dat je er straks toch nog naar uit gaat kijken om te werken Daar hoopte ik steeds maar op.....Ik dacht dat dit wel zou komen als je al een tijdje thuis bent. Maar voel me er ook nog heel dubbel in. Geniet eerst maar lekker van je verlof en van je kleine straks! Echt doen hoor, het is echt zo voorbij!
ik heb ook echt helemaal geen zin maar ik hoef gelukig pas weer in oktober te beginnen maar oh het feit dat ik mijn kleine mannetje straks weg moet gaan brengen om te werken doet nu al zeer
Ik had er ook helemaal geen zin in om mijn kleine meid achter te laten bij een oppas./ Echt ik kon in tranen uitbarsten als ik daar alleen maar aan dacht. Dus de oplossing was ik werd huis vrouw en het bevalt me prima. Mijn man werkt wel veel maar daar en tegen ben ik er wel altijd voor onze kleine meis.
Hmm tja wij vonden het het leukst om gewoon allebei 1 dag minder te gaan werken. Alsin.. liefst blijven we allebei thuis maar dat kan gewoon niet. dus zullen we moeten delen en financieel gezien verdiende ik ook nog eens meer dus als er al iemand fulltime thuis ging blijven was ik dat waarschijnlijk niet. nuja.. leuk en aardig.. maar ik wil mn kind ook nog af en toe zien. en dan liefst niet enkel in bed of tijdens het weekend. de oplossing zou dus worden allebei 4 dagen werken das financieel goed te doen.. en bovendien zijn we dan allebei lekker een dagje thuis voor de kleine alleen eh.. nu is mn contract niet verlengd job balen; die wil niet minder gaan werken tot ik weer werk heb en ik: tja.. ergens vind ik het fijn dat ik waarschijnlijk wat langer thuis ben straks.. aan de andere kant is het wel een aanslag op sociaal leven en financieen.. dus ga straks toch wel weer werken maar eerst even rustig bijkomen van het bevallen en lief izjn tegen onze babybeer end an werk zoeken voor 4 dagen wat waarschijnlijk al lastig genoeg is... dus per saldo is het redelijk onbekend hoe onze werkende toekomst eruit gaat zien raar idee hoor
En toch verveel ik me nu ook weleens hoor! Misschien omdat onze beeb er nog niet is! Straks heb ik natuurlijk wel wat anders aan mijn hoofd! Ben benieuwd of ik het straks weer fijn zal vinden om te gaan werken! Ik blijf 3 dgn werken en mijn man neemt 1 dag ouderschapsverlof op! Dus we hebben dan maar twee dagen opvang nodig, die wordt door familie ingevuld! Gr Tamar
ik kon het gedacht ook niet aan en we hebben dan gerekend en geteld. En nu ben ik ook huismoeder. Mijn man werkt fulltime en ik thuis. Zalig vind ik het.
@ Droppie: het is voor ons goed te doen maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn man een hoog salaris heeft maar ook veel uren maakt. Wij hebben geen hoge vasten lasten en geen auto en dat scheelt denk ik ook wel. Maar ik woon in Belgie en daar is het leven toch iets goedkoper dan in NEderland. Je leeft naar wat je heb denk ik.
Ik begin na 15 weken verlof toch wel weer een beetje zin in werken te krijgen.... natuurlijk moet ik er niet aan denken om Bram straks voor het eerst weg te brengen, maar het lijkt me ook wel weer leuk om lekker les te geven! Nog ruim 5 weken en dan is het zover voor mij... spannend!
hoi allemaal, Ik had tegen het einde van mijn verlof wel weer zin om te werken, omdat ik me af en toe verveelde. Nu werk ik 4 dagen en dat is wel goed financieel, maar in mijn hart zou ik liever 3 dagen willen werken. Ook merk ik dat ik wat softer ben geworden doordat ik nu een kind heb en dat is niet makkelijk als je voor een harde handelcompagnie werkt. Ik kan af en toe wel in janken uitbarsten als iemand keihard reageert op mij. Dan kijk ik wel es jaloers naar die meiden die op de kinderdagverblijven werken, dat is zo'n compleet ander wereldje! Niemand die daar naast je bureau staat te schelden. Misschien is het maar tijdelijk vanwege die hormonen enzo, maar als dit gevoel aanhoudt ga ik toch maar es uitkijken naar een andere baan.
Ik ben al vanaf maart volledig thuis ivm bekkeninstabiliteit. Half oktober ga ik weer werken, en ondanks dat ik maar 12 uur per week werk (per januari 16 uur) zie ik er als een berg tegenop om op maandag en dinsdag om half zes op te moeten staan en weer richting Amsterdam te gaan. Ik vind het héérlijk thuis! Ik verveel me geen seconde. We hebben een serieuze berekening gemaakt of het mogelijk was dat ik thuisbleef. Mijn vriend heeft een middelmatig salaris. Het zou allemaal gaan, maar nét! En dan moet er ook niets gebeuren, om maar niet te spreken over wat extraatjes zo hier en daar.. geen succes. Dus ik ga wel weer aan het werk, maar echt puur voor het geld, want als het aan mij ligt blijf ik gewoon thuis! Maar goed, het is maar voor 2 dagen.. als ik dinsdagmiddag uit mijn werk kom, heb ik alweer weekend!
ik wil het liefst ook lekker thuis blijven voor de kleine zorgen en het huishouden. ik weet niet of dit financieel mogelijk is, maar ik wil mijn kind niet naar een dagverblijf brengen als het nog zo klein is! Ga denk ik maar zelf op een dagverblijf solliciteren dan kan ik hem/haar lekker meenemen
Ik vind het heerlijk, die paar weken thuis, maar nadat ik net mijn collega's op bezoek had, weet ik heel goed hoe belangrijk mijn wekr voor me is ( niet dat ik een keuze heb, ben kostwinnaar) Zal vast even doorbijten zijn, voor ons allemaal. Dat heeft mijn vriend nu ook, nu hij weer aan het werk is. Was ook even erg moeilijk voor hem. Hij wilde uiteraard ook het liefst fulltime bij de kleine blijven. Maar we hebben gelukkig naast het weekend ook allebei een doordeweekse dag met ons kind.