Verplicht gelebber, beleefdheidszoen of hartelijkheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Katalaya, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ontloop deze situaties ook zo veel mogelijk hoor. Bij een verjaardag kom ik binnen, feliciteer de jarige, en de rest zwaai ik hallo, en roep iedereen gefeliciteerd.

Oud en nieuw: om middernacht heb ik er geen problemen mee, maar de dag erna zoen ik niet meer. Anders blijf ik bezeig tot 15 januari :)

Mijn kinderen voedt ik zo op, dat ze altijd een handje moeten geven, maar een kus hoeft van mij echt niet. Had er als kind zelf ook al een hekel aan.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het zelf ook echt verschrikkelijk.. M'n ouders, broertje (maar die wil het zelf meestal niet), zus, neefje en oma van moeder's kant geef ik wel een zoen, no problem, maar de rest.. brr!

Ik sla zelfs m'n eigen verjaardag over omdat dat toch weer een keertje scheelt.. :)

3. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik heb niet alles gelezen, maar hier sluit ik mij volledig bij aan! Wat een geweldige schrijfstijl heb jij zeg:) Ik vond het echt leuk om je post te lezen, haha:D

Maar ik ben het ook wel deels met je eens, ik ben ook niet zo van het zoenen. Mensen (bepaalde familieleden/vrienden) die ik graag zie, zoen ik altijd wel als ik ze een lange tijd niet heb gezien of bij speciale gelegenheden (feestdagen, verjaardagen), maar ergens voel ik me dan ook verplicht om de rest ook te zoenen, terwijl ik daar lang niet bij iedereen om sta te springen. Dus ja, ik vind het ook lastig. Meestal geef ik ze een hand en zeg ik wat ik te zeggen heb en wacht ik de 'move' van de ander af. Als die persoon naar voren buigt om te zoenen, ja dan doe ik wel mee, anders ga ik door naar de volgende.

4. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik zal mijn dochter ook leren om netjes gedag te zeggen en een handje te geven, maar ik laat haar echt niet iedereen langs gaan om een zoentje te geven. Als we een ruimte binnen komen of verlaten waar veel mensen zitten laat ik haar ook niet iedereen langs gaan om een handje te geven, maar wel netjes algemeen 'hallo' of 'doei' zeggen, zo doe ik dat zelf ook.

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier nog eentje die er een hekel aan heeft, maar ja elke keer doe ik toch weer braaf mee ;)! Mijn vriend en ik roepen standaard nou we zoenen niet hoor en wat doen we hahaha.

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik vind het ook niks, als kind kreeg ik altijd commentaar omdat ik niet wilde zoenen. Nu doe ik het alleen bij mensen die ik goed ken. Een hand geef ik wel aan iedereen, ga altijd wel de kamer rond om iedereen een hand te geven.

7. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    een kindje niet willen zoenen vind ik wat ver gaan, maar als een kindje een nat mondje heeft of een snottebel, pak ik gewoon dat toetje eens lekker beet en geef ik een dikke pakkerd op de wang.

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ohw wat herkenbaar haha en wat kan je het heerlijk opschrijven:D

De enige bij wie ik het zoenen niet erg vind is mijn vriend en mijn dochtertje:cool:

9. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    bij het binnen lopen van 'gelegenheden' loop ik meestal gewoon naar binnen en zeg iets in de zin van; gefeliciteerd iedereen met.....
    heb er zelf ook een hekel aan.
    ze zoenen bij ons in het café ook, maar dat is de een voor de andere week.
    houd zelf niet van dat gelebber.
    nee daar heb ik mijn mannetje voor. en ook nog met liefde. niet gedwongen

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier nog eentje die het vreselijk vind. Zelfs mijn schoonmoeder klaagde erover dat ik niet zoende als groet. ;) Gelukkig nam mijn schoonvader het voor me op en zei dat dat niet mijn ding was.

In de familie vinden ze het ook belangrijk dat de kinderen ook iedereen zoent enzo, maar van mij hoeft Sem écht niet iedereen te zoenen. Een handje geven vind ik meer dan genoeg. En ik merk het aan Sem dat het voor hem ook niet hoeft.

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik vind dat juist wel prima.

Vooral mijn buitenlandse vrienden verbazen zich erover dat er hier bij een verjaardag iedereen gefeliciteerd dient te worden..

Lastig is ook als je niet weet wat er van je verwacht wordt: één zoen, twee, drie, een knuffel, een hand, alleen hoi... overal is het verschillend.

En het ergste is nog als je iemand hebt die aan de verkeerde kant begint met zoenen. Krijg je zo'n rare parings-balts van, die je ook wel eens bij vreemde vogels ziet...

Nee, lang leve de vriendelijk doch beslist uitgestoken hand!

Maar goed om te lezen dat ik niet de enige ben..!

12. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ik vind het ook altijd zo apart dat iedereen gefeliciteerd wordt... In België is dat ook enkel de jarige die die eer krijgt hoor. :p

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    heb je het over mij?:D heb dr ook een schijthekel aan, alleen een hand vind ik genoeg. Met verjaardag/nieuwjaar kunnen naaste familie een kus op de wang krijgen (schoonouders zijn nogal van op de mond, jak!) maar voor de rest...afstand graag!
    kindjes kussen: als kindjes zelf willen, oke, willen ze het niet, ook best. Wil ze wel leren om handje te geven als we weggaan. Maar een kus, nee dat hoeft echt niet!

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    :D nog een geluk voor jullie dat jullie niet hier wonen. Elke bekende die je tegen komt krijgt twee zoenen. Kids een zoen op hun wang. En bij weggaan weer. :D man heeft 10 collega's en blijft zoenen en handen geven. :p

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ten eerst wat schrijf jij leuk!!! Leuk om als column in een blad te lezen!

Ik snap je wel, ik hou er ook niet van om andermans kinderen te moeten zoenen...Een handje volstaat prima en ik vind het overdreven om meteen te zeggen dat je dan ook maar niet meer welkom bent o.i.d;) omdat je het kind van een ander niet wil zoenen, wat een bullcrap zeg!

Gelukkig zijn mijn neefjes niet van het zoenen en valt het in de rest van de familie/schoonfamilie ook wel mee.
    Mijn zoontje hoeft van mij ook niet meer te zoenen, een handje geven of gewoon gedag zeggen is prima. Ik snap het best dat kindjes daar geen zin in hebben.
    Met bijv verjaardagen van vrienden geven we iedereen een hand bij binnenkomst, de mensen die we goed kennen krijgen 3 zoenen en de rest niet.
    Als we weggaan dan zeggen we gewoon in het algemeen gedag.
    Ik had er als kind een bloedhekel aan om iedereen verplicht een hand te moeten geven en ook nog eens te zoenen. Vreselijk vond ik dat (ik was dan ook rete verlegen!).

Daarbij komt ook nog eens dat ik het niet nodig vind dat iedereen ons zoontje maar kust. De opa's en oma's en mijn zus en schoonzus prima maar verder nee...

Ohja als tip, je kan de kindjes ook een high five ofzoiets geven! Doen sommige mensen ook bij onze kleine en die vind dat geweldig:D

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, leuke openingspost!

Nou, ik heb er niet zo'n grote hekel aan als jij, maar ik vind het ook niet bij iedereen al te prettig.
    Bij verjaardagen ga ik ook niet Jan en alleman kussen. Mensen die ik niet ken, niet veel mee heb of niet vaak zie, ga ik uit mezelf niet kussen en geef ik alleen een hand. Als zij dan wel willen kussen, nou ja dan doe maar. Zo erg vind ik het nou ook weer niet. Maar als t niet hoeft, ga ik t niet uit mezelf aanbieden ;)

Kindjes ga ik ook echt niet op hun mond kussen, bah! Keer ze gewoon mijn wang toe. Dan geef ik er weinig om.
    Mijn dochter draag ik trouwens ook niet op om iedereen maar kusjes te gaan geven. Ja, naaste familie wel eens. En dr neefje, maar das ook zo'n klefbek.
    Ze is zelf trouwens (vooral bij mij) wel een echte klefbek en van haar vind ik het natuurlijk wel geweldig ;)

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hier horen 3 zoenen er wel bij en ik heb daar geen probleem mee. Op een drukke verjaardag zoen ik alleen de jarige en de partner daarvan en roep ik zoiets als " iedereen gefeliciteerd" want ja wat wil je nou? Dat ik me overal tussen wurm en met m'n dikkere bips glazen omstoot of m'n evenwicht verlies? Bij het weggaan trouwens precies eender. Mijn kindjes hoeven niets van intimiteit te doen waar ze geen zin in hebben dus daar hoort een enge tante zoenen ook bij. Handje vind ik genoeg.

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik hou er ook echt niet van! Ik probeer het te vermijden. De jarige job wil ik nog wel zoenen, maar de overige visite die ik bijv. al jaren ken niet. Maar ja de nieuwe binnenkomers willen dan wel weer zoenen. Aaaargh!

Ik neem vaak de eerste week van januari vrij om maar niet te hoeven zoenen met jan en alleman.
    Op mijn verjaardag werk ik niet en de dag erna zoen ik niet! Dan maak ik altijd een grapje, ah joh ik heb gister al zoveel gezoend daar doe ik vandaag niet meer aan hoor! Of iets in de richting... Ja ik ontkom er niet altijd aan, maar van sommige kan ik het nog wel handelen.

Mijn dochter is een echte kusser. Die kust iedereen die ze kent! Ieuw... ik probeer het wel wat af te remmen, want anders kust ze bij wijze van spreken nog de groenteman waar we elke week komen!

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Tnx!

*bloos*

Heb nog wel meer schrijfsels waar ik pas écht op dreef ben. Digitale locatie beschikbaar na verzoek via pb.

(Helaas kan ik niet op commando en dus met deadline schrijfsels produceren, dus een carriére is voor mij niet weggelegd.)

20. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik kan me ook aansluiten bij het clubje dat er niet van houdt!! ;) Ik geef ook altijd de jarige wel drie zoenen, en eventueel de partner.. Maar de rest van de visite liever niet.. Echter ontkom ik er vaak helaas niet aan Nu is het ook nog eens zo dat mijn man wel van het zoenen is.. Bij mijn schoonfamilie is het gebruikelijk om iedereen!! die aanwezig is bij binnenkomst drie zoenen te geven, én jaja, bij weggaan wederom drie.. Brrrr, helemaal kriebelig word ik er van :) Heb hier ook echt veel moeite mee gehad in het begin en nog steeds. Heb er ook regelmatig discussies over gehad met mijn man, wanneer ik zijn familie niet zoende (vage ooms en tantes etc.) op een niet speciale dag dat wij bij zijn ouders op visite waren... Hij begrijpt niet dat ik dat niet wil doen, en vind het niet sociaal.. Ik daarentegen vind dat onzin, want ben best sociaal eigenlijk haha. Ik groet altijd netjes en dichtbijstaanden zoen ik ook wanneer ik feliciteer met bijv een verjaardag, maar voor de rest is een hand voor mij prima! Naja goed, daar zullen mijn man en ik het toch wel nooit over eens worden.. Ik heb hem nu maar gewoon gezegd te accepteren dat ik bij binnenkomst goede bekenden zoen, anderen een hand geef en bij weggaan niet zoen, en om hem tegemoet te komen zoen ik dan vaak maar wél de gastvrouw of heer.. Tja, opvattingen kunnen nogal verschillen hè ;) straks zal ik mijn kleine ook leren dat een handje geven en gedag zeggen hoort maar zoenen hoeft van mij echt niet! Had er vroeger al een hekel aan haha, en mijn man zal ik dat nog wel een keer proberen uit te leggen :D

Deel Deze Pagina