Ik heb er geen verstand van, hoor, maar wat iemand eerder ook al zei: Vaak worden getuigenverklaringen alleen voorgelezen. Wat is de meerwaarde van de getuigen er zelf bij hebben? Het enige wat ik me kan bedenken, is dat de advocaat van de verdachte zelf vragen wil stellen. Ik zou even navragen, of dat het geval is. En zo ja, wat je dan kunt verwachten. Ik neem aan, dat je niet geïntimideerd wil worden in de rechtszaal. Je wil je in dat geval goed voorbereiden. Niet alleen dat je nog even goed op een rijtje zet, wat je hebt gezien en gehoord, maar ook of daar gaten in te prikken zijn. Misschien dat de advocaat gaat vragen: Weet je zeker dat je dat gehoord/gezien hebt? Kun je je niet vergissen? Om je van je stuk te brengen en zo je verklaring ongeldig te laten verklaren. Nog een ander punt: Als je verplicht wordt om te komen getuigen, dan kun je daar misschien vrij voor krijgen. Dat het je geen vrije dag kost. Moet je even je eigen arbeidsvoorwaarden op naslaan.
Ik heb al gebeld naar rechtbank, verhoor is in aparte ruimte en je bent echt verplicht, dochter kunnen we meenemen omdat we beide op n andere tijd verhoord worden, opzich kan dat wel. Ik hoop alleen niet dat hij aan de deur komt als hij het niet eens is met de uitspraak....
Ik heb ook een keer getuige moeten zijn maar kon dit anoniem doen. Heb je dat al nagevraagd? Volgens mij kan dat wel.. (Zo was mijn adres bijvoorbeeld geheim gebleven, hadden ze veranderd naar adres van politieburo. Schijnt een standaard procedure te zijn als je je adres niet bekend wil hebben)
Nou sorry hoor als jij er anders over denkt. Ik heb dus geen idee hoe het allemaal werkt, en blijkbaar kan je dus wel je adres laten aanpassen. En ik zou liever geen vechtersbaas bij me aan de deur hebben of hem achteraf nog een keer tegenkomen en dat hij weet wie ik ben. Is niet zo raar lijkt me, kan een hoop narigheid van komen.