zijn dit voorweeen??

Discussie in 'De bevalling' gestart door skatjuh87, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik heb sinds een tijdje regelmatig pijn in mijn buik. Het is een soort kramp hoog tussen mijn ribbenkast, net onder de middenrif zeg maar. Soms blijft het bij gewoon kramp maar het gebeurt ook wel eens dat de pijn steeds heftiger word om na een poosje weer af te zakken. En dit dan een aantal keer achter elkaar.

Zijn dit voorweeen? omdat de pijn zo hoog zit. Ik heb er geloof ik geen harde buiken bij.

En heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn, want het doet wel echt pijn.

Liefs

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik voelde de weeen altijd eerst laag onderin mijn buik en later in mijn hele buik. Misschien toch even je vk bellen voor de zekerheid? Is de kleine trouwens al ingedaald? Hier kan je namelijk ook behoorlijk last van hebben.

3. skatjuh87

de kleine is al helemaal ingedaald en hier heb ik nooit wat van gevoeld.

Maar maybe ff de vk opbellen is wel een idee, alleen krijg je natuurlijk niet de vk zelf aan de telefoon maar een assistent.

en ik ging er idd ook vanuit dat weeen echt onderin zitten en niet aanvoelen als een trap in je maag.

Overigens zit mijn baarmoeder al weer wat lager omdat de kleine al is ingedaald.

Liefs

4. Alita

Alita Niet meer actief

idd voel ik ze altijd onderin.....bel maar even

5. skatjuh87

ik wacht het toch nog even af. Ik voel de kleine erg goed dus daarmee is niks aan de hand. dinsdag moet ik naar de vk en dan vraag ik er wel even naar.

Het kan goed te maken hebben met de drukte op mijn werk ( moet veel tillen ) en de stress die er op het moment thuis is. Vandaag is mijn laatste werkdag en hopelijk komt mijn lichaam daarna wat tot rust. Dan kom ik er snel genoeg achter of het hier aan heeft gelegen.

Bedankt voor de reacties.

Liefs

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ja als jij denkt dat het goed is gewoon even afwachten idd.....geniet van je verlof!!

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

hoog onder het middenrif kan ook wijzen op veel te hoge bloeddruk.
    heb je het gevoel alsof er een band om je maag zit die de boel samenknijpt? zo ja? toch echt even bellen

8. skatjuh87

zo voelt het wel een beetje ja. Ik geef het steeds aan alsof iemand met volle kracht in je maag trapt/slaat.

Maar mijn bloeddruk is elke keer netjes geweest, ook toen ik dit gevoel eerder had gehad.

En een hoge bloeddruk heb je toch meer klachten bij?

LIefs

9. Alita

Alita Niet meer actief

Maar het kan ook zijn van het groeien van je bm hoor...
    Als je bloeddruk goed is en jij je voor de rest goed voelt...is het in orde hoor!

10. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn bloeddruk was ook elke keer goed.
    maar toen ik ook een keer die druk op de maag had.
    (was rond de 34e/35e week)
    ben ik naar het ziekenhuis gegaan.
    daar aangekomen was op dat moment de bloeddruk dus veeeel te hoog.
    terwijl het altijd perfect was.
    maar als jij je verder goed voelt dan moet je je niet zo heel druk maken.
    hier voelde ik me echt min ineens en had echt vreselijk veel pijn.
    (was mijn eerste en dacht echt dat het al begonnen was)

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Van een hoge bloeddruk hoef je helemaal geen klachten te hebben. Ik heb er nooit klachten van gehad en zat tijdens de zwangerschap toch redelijk vaak met een onderdruk van rond de 100.
    Bij de eerste zwangerschap was mijn bloeddruk niet goed tot 32 weken en toen was hij opeens te hoog. Het kan dus wel. Hoge bloeddruk moet wel in de gaten worden gehouden en ik zou persoonlijk toch wel even de vk bellen. Je krijgt dan wel de assistente maar die zal als ze het niet weet overleggen met de vk.
    Als je bloeddruk echt te hoog is kan je een zwangerschapsvergiftiging krijgen dus wees daar voorzichtig mee.

12. Alita

Alita Niet meer actief

@Majel dat jij je dan nooit slecht hebt gevoeld??

13. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Klnikt als een hele hevige maagpijn aanval. Heb ik in mijn beide zwangerschappen gehad.

Deel Deze Pagina