@ Doosje: Wanneer heb je je ovulatietest gebruikt? Ik zie dat je 2x cyclus van 27 had. Als we er even vanuit gaan dat je dat deze maand weer hebt (hoeft natuurlijk niet) en we gaan er even vanuit dat je 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt, moet je op dag 13 je ei hebben. Dat betekent dat op dag 11 of 12 je ovulatie positief is, op dag 13 is die dan weer negatief! (ovulatietest is 24 - 36 u van te voren positief). Als ik jou was zou ik voor de zekerheid even doortesten, want het kan natuurlijk ook dat je cyclus deze maand langer is of dat je minder dagen na je eisprong hebt!
@ leentje: Haha, ideale cyclus Nee, heeft er helaas niks mee te maken of je dan sneller zwanger wordt.. Jammer he! Het kan natuurlijk ook zijn dat Doosje een langere (of juist kortere) LF heeft. Die hoeft niet per se 14 dagen te duren. Inderdaad beter om nog even door te testen. Als ze het eitje niet vindt, kan het ook zijn dat het dan toch eerder is geweest.
@ideale cyclus: ook hier een hele mooie van 27-29, met ei op dat 13-15, maar ook hier hebben de zwemmertjes het nog niet kunnen vinden. Het verplichte klussen is hier weer zo'n beetje voorbij. Net voor m'n ei heb ik zin, meteen daarna niet meer... Dan wordt het wel moeilijk om om de dag te klussen... @Ovutesten: geen idee, gebruik ze niet, ik temp.
@MamaCharlotte, haha dezelfde ronde en ook nog hetzefde probleem met je ei. Ik zit nu op dag 10, verloor op dag 8 nog bruin bloed dus dan geen zin om te klussen. Mijn temp is nu laag dus denk ook echt vandaag mijn ei. Gister geklust en straks maar weer hihi. Ik heb wel gezien net dat mijn ongi de laatste 3 maanden precie op dag 16 na ei is, grappig. Ovu-testen heb ik deze ronde niet gebruikt maar ik weet wel dat ik 2 dagen knaltesten had, de 3 dag, spierwit en ervoor 2 dagen een lichte streep, het verschilt dus heel erg.
Na 9 maanden proberen zwanger te worden...wordt het bij ons ook wat moeizamer. Ik heb bijna altijd wel zin, maar m'n vriend heeft veel minder behoefte. 1 keer per week vindt hij prima, maar in m'n vruchtbareperiode zou ik wel 3 keer per dag willen als daarmee de kans op zwangerschap maar wordt verhoogd. Ik heb er zoveel voor over. Moeilijkom er niet mee bezig te zijn tijdens die paar vruchtbare dagen... Voel me soms zelfs schuldig als ik weer vraag om sex...
@bebe79: Jeej, dat hoor je ook niet vaak, dat de vrouw een hoger libido heeft... Dat lijkt me helemaal vervelend, dan wil jij wel en je man niet... Gaat het hem niet tegenstaan na 9 maanden? Zou ik me heel goed voor kunnen stellen...
@ Femke: Kan jij je eitje goed vinden met tempen? @ sunshine: Dat heb jij ook een vroeg eitje zeg! En voel jij je eitje ook? Jij hebt dus steeds ongeveer een LF van 16 dagen, wel netjes! Ik heb in al mijn rondes steeds een iets langere LF gekregen, grappig he? Ik zit nu op gemiddeld 13-14 dagen! @ ovu-testen: Hoe licht je streepje is hangt ook heel erg af van je plasje. De ene keer kan hij net wat lichter (en minder geconcentreerd) zijn dan de andere keer. @ BeBe79: Welkom meid! Wat vervelend dat je vriend niet zoveel zin heeft in vaker seks.. Hoe zit het met hem dan, heeft hij het er niet voor over? Ik hoop echt keihard voor iedereen dat we allemaal gauw zwanger mogen zijn! (Ik kan me niet eens meer herinneren hoe het was om niet te hoeven 'klussen', dat we 'gewoon' seks hadden.. dus tijd voor een mooie zwangerschap!)
Ik opende vanavond dit topic weer na een paar dagen niet gelezen te hebben, en nou, nou er wordt nogal wat afgeklust hier...hihi.. Bij ons gaat deze week het spiraaltje eruit en dan kunnen wij ook weer doelgericht klussen. Begint nu toch wel spannend te worden, maar wel op een leuke manier. Kan niet wachten tot mijn ei zich aandient. Overigens was mijn man gelijk akkoord met het spaarpotje. Al hoop ik dat we niet veel hoeven te doneren, want dat zou betekenen dat we snel zwanger zijn. Succes allemaal!
@ Sneeuwmees: Wat spannend! Maar leuk dat jullie ook het spaarpotje gaan gebruiken Veel succes gewenst voor jullie, dat het maar gauw raak mag zijn!
@MamaC, oh das grappig, dan heb je ook nog eens korte cyclussen, wel lekker. Nee, ik voel mijn eitje niet, maar aan de hand van tempen is het heel duidelijk. Heb het gevoel dat ik voor het eerst gister mijn ei heb gevoeld maar mijn temp is nog niet echt gestegen. Gisteren "moesten" we weer klussen maar we konden het allebei niet opbrengen, puur omdat we alleen nog maar "klussen" en niet meer als we zin hebben. Het wordt wel steeds vervelender, pfff, niet echt leuk.
klusserdeklus...... ik heb nog een leuk idee: ik hou een lijstje bij met iedereen die een spaarpotje gebruikt. Jullie sturen mij elke week een persoonlijk berichtje (pb-tje) met het bedrag wat jullie ''gespaard'' hebben. Ik zorg dat het lijstje dan up to date blijft en dat lijstje zet ik dan elke maand bij dit topic. Dan roep ik elke maand ''de klusser van de maand'' uit (degene met het meeste geld die maand) en die krijgt als beloning......eeeeeeeeuuuuh.......gratis advies????....
Whahahahah Nana dat is echt een goede Wat een grappig idee zeg, kijk zo komen we een heel eind. Is er ook een troostprijs, momenteel klussen we alleen rond ei, en voor de rest niet, dus schiet niet op hahahah
Nana1980: ik ga mee met jou idee haha. Lijkt me geweldig. Doen jullie het geld in een spaarpotje of op een spaarrekening? Wij doen het nu op de spaarrekening. Als we sex hebben gehad zet ik het er de volgende morgen bij op. 5 euro per keer. Gaat het sparen vast wel goed Hier de 'verplichte' klusdagen weer voorbij. Wij gaan nog wel door met klussen omdat we van elkaar blijven genieten. Sneeuwmees veel succes!
@ sunshine: Wat balen dat jullie het niet konden opbrengen.. Ik snap het heel goed hoor, hier ook heel vaak hetzelfde probleem. Dat je echt denkt: ooohhh, nee, echt niet! @ nana: Omg, wat een SUPERfout idee zeg! Mijn vriend, letterlijk: "Jullie zijn allemaal knettergek!" Lol! Daarbij vraag ik me ook af of ik dat wel zou willen hoor, klusser van de maand zijn Wat voor gratis advies? Je zou denk ik wel wat regeltjes moeten bedenken. Bijvoorbeeld dat iedereen ook hetzelfde bedrag per keer moet inleggen. En dan moet je ook bedenken of alleen het 'klussen' meetelt, of ook de andere keren seks. Soms moeilijk te onderscheiden.. Ik denk dat Rianne gaat winnen, haha! @ Rianne: Betalen jullie ook 5 euro als jullie niet echt klussen, maar gewoon van elkaar genieten..?
hallo lieve dames hoe gaat t met jullie? ik voel me bijna schuldig om te moeten vertellen dat wij niet meer verplicht hoeven te klussen want ik ben zwanger!! ik wil jullie heel veel sterkte en succes wensen t komt echt goed meiden dikke knuffel
ik kom hier ook even om de hoek kijken, is het gezellig hier? vast wel! het verplichte klussen is bij ons (nog) niet een probleem, maar kan me voorstellen dat het na tig rondes toch best wat moeizamer wordt. ik hoor hier graag tips om het klussen alles behalve verplicht te laten worden. ik merk wel ik in mijn ei week meer wil klussen, je wil toch graag zwanger worden he.....
@ angiebaby: Waauuw, gefeliciteerd meid!!! Hoef je je niet schuldig om te voelen, is juist fijn om te horen! Geeft ons weer wat hoop Geniet ervan! Ennuh, kom je af en toe nog wel eens meekleppen? @ justme: Welkom hier! Het is hier zeker gezellig! Succes met zwanger worden!
Beetje late reactie.... Heb vanaf dag 8 getest, eerst heel licht streepje, nu nog lichter en nog steeds geen knaltest. dit is de 1e keer dat ik die dingen test. Was nieuwsgierig, weet niet wanneer ik dus ei heb. Test gewoon nog maar ff door denk, vind het wel raar