Hey MC, Een goede uitslag dus! Maar van je eisprong is raar, dacht dat je je eisprong juist zo goed voelde? Heb je dan afgelopen keer geen eisprong gehad? Of kon hij dat niet met zekerheid zeggen (inwendige echo?)? Wat adviseerde de gynaecoloog over de volgende stap? Moeilijk om zoiets zelf te beslissen. Met een kijkoperatie kunnen ze zien of je endometriose hebt, je dacht toch dat je dat hebt? Of is dat nu uitgesloten?
@Doosje, ik heb mijn ei ook wel eens op dag 17 maar het kan ook zijn dat je nu aan het ontpillen bent en dan heb je vaak een rare cyclus. Ik zou gewoon doortesten en dan volgende maand alles nog eens bijhouden. Ik zou me er niet te druk om proberen te maken als ik jou was. @MamaC, wat fijn dat de zaadtest goed is. Dat van die eisprong is wel raar of niet? Je voelt hem toch altijd goed? Of heb e toevallig alleen deze maand geen ei gehad? Mmmm, vreemd. Ik weet ook niet zo goed wat ik zou doen als ik jou was. Misschien inderdaad ff de gyn vragen wat hij/zij zou aanraden. Eerst maar eens de uitslag afwachten of niet? Succes en een dikke knuffel. @Rianne, fijn weekend, geniet ervan! Hier is mijn temp goed gedaald dus aan de klus maar weer, pfff, hihi. Hopelijk gaat het straks beter Heb mijn ei toch een paar dagen later dan ik dacht te voelen.
elke dag dat je ei komt is prima hoor, is volgens mijn erg persoonlijk. geen idee of het per cyclus kan verschillen, ga er bij mij vanuit dat mij ei strak op tijd komt maar voor de zekerheid marges ruim hoor! MC, blij dat alle testen goed zijn! hopen dat de bloedtest ook ok is, dan kun je voor jezelf gaan uitzoeken welke kant jullie op willen. maar altijd fijn om te horen dat de arts het pos in ziet! een puntensysteem, das wel een goeie! punten voor inzet, moeilijkheidsgraad en uitvoering uiteraard beoordeeld door een strenge doch rechtvaardige jury bestaande uit de dames hier hier lekker weekend! heel fijn niets doen! (behalve klussen uiteraard)
hier ei al 2x keer op dag 22 @mamacharlotte goed dat de zaadtest positief was. wat zegt je gevoel er verders over? of wacht je eerst je bloedtest nog even af? Het is in het totaalplaatje wel positief hoor
Hoi dames, Dank jullie wel voor de lieve berichtjes! Ik heb gister echt ontzettend in onzekerheid gezeten, grote angst dat mijn progesteron-waarde te laag is enzo.. Maar de gyn heeft niet met zekerheid kunnen zeggen dat ik geen eisprong heb iig! Hij vermoedde juist dat het helemaal goed zat bij mij, dus dat is fijn. Ik heb in juni ook al eens een inwendige echo gehad, en daaruit bleek ook dat ik toen een eisprong had gehad. En inderdaad, waarom dan die helse pijnen? Die heb ik toch ook niet voor niks..? Ik heb wel elke maand knalpositieve ovulatietestjes, maar dat schijnt dus geen zekerheid te bieden dat er ook daadwerkelijk iets springt. Maar volgens mij word je ook niet echt ongesteld als je geen eisprong hebt gehad, en mijn menstruatie is zo heftig altijd. Het is bij mij allemaal zo regelmatig dat ik het bijna niet geloof dat het niet goed zou zitten.. Maar we wachten het af! De gyn heeft de keuze voor de volgende stap helemaal bij ons gelaten. Wel lastig, ik vind het meestal makkelijker als iemand me gewoon gelijk zegt wat ik het beste kan doen. Maar ik denk dat we toch voor een HSG zullen gaan, de kinderwens is veel groter dan de wens van de buikpijnen af te zijn.. @ sunshine: Toch een wat later eitje dus. Succes met klussen! @ justme: Jij ook veel succes met klussen! Gelukkig is het lekker weekend, hihi!
@meledios, nee hoor, dat gaat er echt niet allemaal uit, natuurlijk komt er altijd wel wat mee en is het handig om even te blijven liggen, maar tijdens de zaadlozing stroomt er ook al direct zaad richting de baarmoeder. ''in elkaar'' blijven zitten is dus niet nodig, zelf ben ik wel altijd even blijven liggen.
@ Melodios: Inderdaad, wat Suzannes zegt klopt. Het gaat er echt niet allemaal uit. Wel is het goed om even te blijven liggen inderdaad (ik doe dat zelf wel altijd), niet meteen gaan lopen ofzo. Wat er daarna nog uit loopt, is denk ik ook voornamelijk vocht. De sterke zaadjes zijn tegen die tijd echt wel naar boven gezwommen. Ik heb overigens tijdens mijn vruchtbare dagen minder last van 'sperma-verlies', dan blijft het er beter in zitten, denk door m'n vruchtbare slijm ofzo.
Nou nou, ik kan nu wel 20 euro in het spaarpotje doen Vandaag mijn ei en gister errug goed geklust, als daar geen beebje uitkomt weet ik ht ok niet meer hoor. Ben super blij omdat het begin van de week niet heel best lukte. Sorry voor mijn ego-berichtje
hmmm, dan moet ik flink aan de klus om dat in te halen om de dag is het bij ons.... maar inderdaad wel ff blijven liggen daarna en niet meteen naar toilet rennen.
hey dames, ik lees dat er weer flink gespaard is de afgelopen dagen .... verder spannende ontwikkelingen voor MC; ik hoop dat het snel duidelijk gaat worden hoe het nou zit met je eisprong....kan dat dan: ovu-test positief en dan toch geen ei krijgen?????? ik zit weer met een ander probleempje: vanmiddag uitstrijkje gehad (ja, als je 30 word, krijg je dat er ook gratis bij ).....en assistente zei al dat ze wat ''aanwijzingen'' had voor mogelijk schimmelinf.........nou ja, ik heb nu al de hele tijd zo'n prikkend gevoel van binnen.......weet iemand of schimmelinf. ook vruchtbaarheid beinvloed????
heb ff op google gezocht maar niet veel gevonden. wel dat het juist bij zwangere vrouwen meer voorkomt..... ik zou het ff aan de vk vragen op het forum, die kan je vast een beter antwoord geven
@ sunshine: Wat goed dat jullie zo goed hebben kunnen klussen! Fijn hoor! Dan hebben jullie er iig alles aan gedaan toch! Ik duim voor jullie hoor! @ nana: Dat kan inderdaad; een positieve ovulatietest geeft nog geen garantie dat er daadwerkelijk wat springt. Balen he? Ik ben ook heel benieuwd wat donderdag de uitslag is, vind het toch wel spannend hoor! Ik kan je helaas weinig vertellen over schimmelinfecties, heb er weinig verstand van. Het schijnt volgens mij wel normaal te zijn, dat het wel eens voorkomt. Ik denk dat het er ook helemaal aan ligt waar die zit, voor je vruchtbaarheid. Ik vermoed dat ik zelf ook eens iets van een schimmelinfectie heb gehad. Had toen een week lang irritante jeuk beneden, maar vooral aan de buitenkant, zeg maar. Lijkt me niet echt dat je daar onvruchtbaar door zou kunnen raken.. Maar nogmaals, geen verstand van.. Maar lekker dan, dat die assistente je zo bang zit te maken met zo'n vage opmerking.. Wanneer hoor je hier mee over?
Wat raar dat de assistente zo'n opmerking maakt over een eventuele schimmelinfectie. Volgens mij mag ze dat helemaal niet en moet ze je dan doorsturen naar de huisarts. Moet het niet behandeld worden dan?
Ik heb al vaker schimmelinfecties gehad daar beneden, en ben niet onvruchtbaar (zie 2 kids) Wel ligt het eraan welke schimmel het is, en de mate van de last ervan, welke medicijnen je evt krijgt. Maar ook die zijn onschadellijk voor je baarmoeder of je vruchtbaarheid. anders had ik de (vaginale)medicijnen niet gekregen tijdens mijn zwangerschap
@mamacharlotte & suzannes: ja dacht al wel zoiets, er blijft altijd wel iets zitten anders zou geen enkele vrouw meer zwanger kunnen worden natuurlijk, maar in ieder geval bedankt voor de reactie
Wat is het rustig hier zeg! Ik heb gelukkig geen verstand van infecties daar maar een vriendinnetje van mij heeft het tijdens de zwangerschap veel gehad dus misschien wel een goed teken Hier net te horen gekregen dat een nichtje zwanger is terwijl ze helemaal geen kindje meer wil, grrrr. Wat is het leven soms oneerlijk! Voel me ff kl*te.
@Nana: Idd een beetje jammer van die assistente... Ze heeft zeker recent een cursus gevolgd van 'hoe kan ik mijn patiënten laten schrikken/onzeker maken'! Ik 'mag' ook voor deze 'juhu je bent 30 test' aandraven, hopelijk heb ik niet dezelfde assistente. @MC: Lastig idd dat ze de keuze van hoe verder bij jullie neerleggen. Je zou toch zeggen dat zij weten wat het beste vervolg is?!? Hou je taai, t komt vast helemaal goed!!! @Sunshine: SMILE!!! Bij jou gaat het goed komen, je moet alleen een beetje meer geduld hebben. Wij zijn van de week begonnen aan onze 'klusmarathon'. Mijn mannetje vindt het god zei dank helemaal prima en we genieten van elkaar; nu maar duimen dat we ons gelukkig mogen prijzen en het snel raak is.
hihi, ik lees net al jullie reacties op mijn ''uitstrijk-schimmelinfectie-verhaal''.......ik ben volgens mij zelf minder verontwaardigd dan jullie ......Assistente was wel heel aardig; ze gaf me ook de tip om toch naar huisarts te gaan ivm onze nog niet vervulde kinderwens, dus tja........... over schimmelinf. en vruchtbaarheid: ik vroeg me af of het ook uitmaakt met zwanger worden als je tegelijkertijd een schimmelinf. hebt...maar ik kon er ook niets over vinden op internet; ga er maar vanuit dat het wel ok is. Alleen heb ooit gehoord dat de zuurtegraad van binnen ook meetelt voor zwanger worden, dus dan denk ik: bij schimmelinf. zal zuurtegraad wel niet ok zijn, dus.......etc etc
ik denk eigenlijk niet dat het heel erg is aangezien het ook vaak bij zwangere vrouwen voorkomt. maar in ieder geval ff naar je HA gaan om er iets voor te krijgen (wat uiteraard samen gaat met zwanger willen worden, maar dat is er vast wel)
@ sunshine: Oh, balen is dat he.. Het kan idd soms heel oneerlijk zijn, ik heb er ook last van soms.. Maar meis: ook onze tijd komt!!! Als je de hoop maar niet laat varen! @ Wijfie79: Dank je Ja, vind het ook lastig dat hij de keus bij ons legt, maar ergens is dat ook wel fijn, dat hij ons niks oplegt. Haha, veel succes met jullie klusmarathon @ nana: Gaan jullie hiermee naar de huisarts, hebben jullie dat al besloten? Het komt vast wel goed hoor! @ hier: Ik zit weer op dag 20, dan begint het altijd weer een beetje te kriebelen bij me.. De NOD komt weer in de buurt!