verplicht meer drinken

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Jan 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je beseffen dat je anders weer naar het ziekenhuis moet. Dat heeft mij doen besluiten om mezelf er toe te dwingen echt meer te gaan drinken en heeft me toen van een tweede opname bespaard. Ik ben toen alleen maar bouillon gaan drinken, dat hield ik beter binnen. En later ook sinaasappelsap en weer even later ook weer kleine beetjes water.

2. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Nou als je kunt ontbijten zonder spugen, ben je al een heel eind ;)
    Succes hoor, haal gewoon alles in huis wat je graag drinkt (hier was dat bv appelsap, terwijl ik dat normaal gesproken echt niks vind) en dan komt het wel goed. Hou maar steeds in je achterhoofd: het moet, het moet, het moet!

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bij mij hielp cola drinken erg goed tegen de misselijkheid, en dronk ik ook gelijk wat ;)

4. mroos

mroos Niet meer actief

Hier waren sinaasappelsap en perenijsjes goed voor de vochttoevoer.

'S ochtends nam ik altijd een bakje perzikyoghurt(deed er een half uur over maar hield het wel binnen en had dan een bodem) dan een kop earl grey thee(terwijl ik daar normaal helemaal niet van hield) en de rest van de dag sinaasappelsap en als ik het aankon wat slokjes water. Als ik thuiskwam at ik altijd 2 perenijsjes haha.

Succes!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Verder vooral ook wel blijven eten. Ook al kots je het uit, een deel blijft achter en krijg je dus wel echt binnen. Hoe meer voedsel je binnen krijgt, hoe minder de misselijkheid vat op je krijgt, (want die komt deels door een lage bloedsuiker).

Ga niet teveel suikers drinken: die doen je bloedsuiker snel stijgen en daarna snel weer dalen, waardoor ws de misselijkheid toe gaat nemen. Drink wel wat suikers, maar doseer deze en wissel af met water, thee en vruchtensap, (die evt aanlengen, want ook vruchtensuikers zijjn suikers.
    En zie dat je vezelrijk eet: dat vertraagt je spijsvertering, waardoor je meer opneemt uit je voeding en je bloedsuiker hoger houdt :)

Verder vooral kleine beetjes tegelijk drinken: ik kon hier echt niet goed tegen een volle maag en kotste die dan geheid leeg :(

6. Lillith

Lillith Bekend lid

Mar 29, 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik had ook hg en bij mij hielp het om vanille vla te eten. Daar zit ook vocht in en het bleef bij mij beter binnen dan bijv. water.
    En misschien vaker kleine beetjes drinken, telkens een slokje.

Iig veel succes meid, hg is goed k*t.

Share This Page