Verplicht met jongen dansen op school (groep 7)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Picolientje, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja of een lesbisch meisje of homo jongen? Misschien dat ze hier nog niet voor uit komen op die leeftijd maar zou wel moeten kunnen toch.
     
    Syane vindt dit leuk.
  2. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Als je lesbisch of homo bent...... Wat is er op tegen om dan een dansje te doen met iemand van het andere geslacht?? Die mensen/kinderen hebben toch ook genoeg vrienden van het andere geslacht??
    In het geval van culturele verschillen door bijvoorbeeld moslim geloof kan ik mij iets voorstellen dat er bezwaar kan zijn. Maar verder denk ik echt Kom op, het is een dansje...... En ja natuurlijk is dat gegiebel en gedoe onder tieners/pubers..... Maar dat is volgens mij al eeuwen zo!
     
    Kwek vindt dit leuk.
  3. zon1980

    zon1980 Bekend lid

    16 dec 2007
    915
    174
    43
    Fijn dat het is opgelost en dat ze het verkeerd begrepen had! Ik snap jouw reactie wel als het verplicht was geweest. Tuurlijk is het onschuldig, maar als je dat niet wil dan wil je niet. En dat bepaalt iedereen voor zichzelf. Hier bijvoorbeeld een groep 3 dochter die heel vaak werd geknuffeld en gekust door een klasgenootje en dat thuis vertelde. Ze zei ook tegen dat jongetje dat ze dat niet wilde, maar het bleef gebeuren. Dus toen ben ik met haar naar de juf gegaan, want zelf durfde ze dat niet zo goed omdat ze het jongetje wel lief en aardig vindt. Hartstikke onschuldig en lief bedoeld vanuit het jongetje, maar ieder kind heeft z´n eigen grenzen.
     
  4. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.030
    962
    113
    Vrouw
    Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou het zelf ook niet willen.
    Zeggenschap over je eigen lijf vind ik behoorlijk belangrijk.

    Enne, ik was op mijn negende al aan het menstrueren, begon met zweten, had al borsten ed. Voelde me al zwaar ongemakkelijk, daar had zo iets niet positief aan bij gedragen.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als iemand tegen jou zegt dat je met een collega moet schuifelen (dus echt tegen elkaar aan, hand in je zij en op je rug, zijn adem voelen in je nek), dan doe je dat? Ik vond dat met 9/10/11 jaar en ouder écht niet leuk, dat is gewoon veeeeel te intiem. En nu met 34 moet ik er ook niet aan denken zo te dansen met bv een collega. Ook met een vrouwelijke collega zou ik dat niet willen.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  6. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Zou het voor mij ongemakkelijk zijn? Jazeker! Maar kom, hand in hand, hand op je rug maar verder bepaal je toch echt zelf hoe dicht je met je lichaam tegen elkaar aan komt. En die tip zou ik m'n dochter ook geven. Hand op je rug betekent echt niet dat buik tegen buik moet.
    Maar weet je, ik ga hier niet verder over discuseren. Het zal voor menigeen ongemakkelijk zijn, maar het is niet het allervreemdste wat een leraar van je kan vragen. Dus ik zou er met mijn kind zeker geen halszaak van maken, wel zou ik haar tips geven om haar te helpen om zekerder te zijn over haarzelf in zo'n situatie.
     
    Athina vindt dit leuk.
  7. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.322
    113
    Westland
    Ot: oef! Tegen t verkeerde been. Kom gerust een keertje bij onze dansles meedoen, kijken of je het dan nog overrated en truttig vindt ;)

    On topic: wat voor dans gaan ze doen dan? Vast geen rumba, waarschijnlijk chacha. Niks romantisch aan voor die kleintjes. Op top40 muziek vrolijk dansen. Ik zou zeggen dat ze het eerst maar even aan moet kijken.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het gaat niet om onzekerheid, maar om je persoonlijke grens.
     

Deel Deze Pagina