@ Gigi: idd spannend, elke stap is er 1! Dat zou wel een mooi huwelijkscadeautje zijn als het op vakantie mag lukken. Is een vriendin van me ook gebeurd, maar ga er wel van uit dat dat wel heel snel is he. Ik mocht van mijn ha niet de zware zalf gebruiken die ik nu heb. Dus kreeg een andere die dus niet echt hielp. Alleen als ik echt niet meer kan functioneren zou ik weer een zwaardere hormoonzalf mogen gebruiken, maar goed is het niet omdat het ook in de bloedbaan komt.
1 mei heb ik de onderzoeken in het slaapcentrum. Dan moet ik minstens 3 weken zonder medicijnen 'geslapen' hebben dus ben op weg. Tot nu toe gaat het goed. Slaap wel iets minder, wordt vaker en vroeger wakker, maar ik kom iig in slaap! Dus ben tot nu toe nog blij! Wauw, wat heerlijk dat je naar hawaii gaat! Dat is ook een grote wens van ons, maar zit er ff niet in! Vertel je me hoe het was als je geweest bent?! Hoe het voelt om te moeten wachten? Verschillend.. Medicijnen afbouwen is natuurlijk wel een grote stap maar ik heb er nog geen vertrouwen in dat ik kan slapen zonder medicijnen. Dus ik vind het vooral onzeker of het allemaal gaat lukken.. Maar ik ga er toch in mijn hoofd echt wel vanuit dat we in juli kunnen starten, dus dan moet het allemaal goedkomen. Aan de andere kant hoop ik toch dat ik perongeluk niet meer ongesteld wordt..
Het wachten is idd erg moeilijk, kan er niks anders van maken. Wij moesten 4 jaar wachten ivm herstel na ziekte. Dit was soms vreselijk, soms had je het gevoel dat er nooit een eind aan kwam. Toen we uiteindelijk groen licht kregen, bleek dat ik pco heb. Hier helemaal nooit over nagedacht en alweer een jaar in de mmm. Voor iedereen veel sterkte
@maaike: 4 jaar?! Wat lang! Wat voor ziekte had je dan? pff, en nu in de mmm, het zit je niet mee... Sterkte ermee, ik hoop snel op een maar kindje voor je!
2xtantein1week, ik heb een psychose gehad, hierna moest ik eerst heel lang stabiel zijn. Dat vind ik op zich heel goed hoor, alleen duurde het idd erg lang.
Oei maaike, wat heftig! Ben je nu goed stabiel? Of heb je het nog erg zwaar? Ja het is vast goed, maar o zo lang voor jou! Veel sterkte meis, hoop dat ze snel wat voor je kunnen betekenen. Je heb er al zo lang op gewacht!
2xtantein1week, hoi hoi, met mij gaat het heel goed hoor, dankje. Met jou? Ik zie dat je net bent gestopt met de pil en nog moet wachten tot juli? liefs
Inderdaad frustrerend dat iemand anders gaat zeggen dat je niet zwanger mag worden! Ik ben ook pas sinds een week vrij van partiële mola en het was echt heel zwaar dat wachten! En inderdaad dat gevoel dat iedereen je inhaalt. Mijn vriend bleef zeggen dat mijn gezondheid het belangrijkste was en dat onze tijd zal komen. Ik hoop ook dat dit zal gebeuren en voor jullie ook!
Hoi dames! Ik moet ook wachten... Gelukkig niet heel lang meer inmiddels: eind april mogen we een poging gaan wagen! Ik heb reuma en gebruikte daarvoor medicatie die erg schadelijk is voor een baby. Nu heb ik de medicatie afgebouwd en na 3 maanden wachttijd mogen we het dan eindelijk gaan proberen volgende maand!!!
Sanne: gebruikte je toevallig ook methotrexaat? Ben ik namelijk vorige week mee gestopt en moet nu ook 3 maanden wachten.
Nee, maar ik gebruik op het moment nog humira. Volgens de reumatoloog kon ik dit in principe blijven gebruiken, maar hier twijfel ik nog over. Heb jij ervaring met humira (of andere biological)? Gebruik je nu helemaal geen medicatie?
@ Jossie81: hmm ook een mola gehad dus. Heftig he. Hoelang heb jij moeten wachten? Ik denk korter dan ik aangezien het een partiele was? Jaa, mijn vriend zegt dat ook steeds. Ben het helemaal met hem eens hoor (nu ik weer helder kan denken), maar voor een vrouw is het toch anders dan voor een man denk ik. Vind het soms echt superzwaar dat wachten, en vaak gaat het ook wel goed en geniet ik van de dingen die we nu nog kunnen doen. Superfijn dat jullie weer groen licht hebben, succes he! @ Maaike: heftig psychose en 4 jaar wachten. Ik heb ook PCO, met welke behandeling ben je nu bezig? @ SannevH: ook reuma. Veel meiden hier die door ziekte moeten wachten.
@uk1983, ik heb tussen 25 november en 6 maart (hcg 4) moeten wachten (3,5 maand) valt op zich mee maar ik vond elke dag 1 te veel maar ik heb mazzel want een tijdje geleden moest je bij waardes onder de 5 nog een half jaar wachten. Gelukkig zijn de tijden veranderd ! Helaas niet voor complete mola.. Hopen dat in augustus je waardes oké zijn!
Uk, Jeetje das ook heftig zeg wat jij mee moet maken, en nu wachten tot augustus, niet fijn meid. Clomid sloeg de negende keer niet meer aan. Nu tweede ronde om te spuiten. Eerste sloeg niet aan, nu eerst op ongi wachten en dan een hogere dosis spuiten om te kijken of er wat gaat groeien. Liefs
Meiden die een mola zwangerschap hebben gehad, ik heb een vraagje. Ik ben altijd in de war wat een mola zwangerschap nu eigenlijk is. Mijn moeder heeft het ook gehad en die is er heel erg ziek van geweest. Ons gezin is er 2 jaar van overhoop gegooit. mama in het ziekenhuis en wij logeren bij kenissen. Ik was nog erg jong en vond het niet heel raar, maar het was natuurlijk niet wat het hoorde te zijn. En mijn vader had de zorg voor 3 kleine kinderen, zijn werk en de zorg voor mijn mam. Maar als andere menen zeggen dat ze een mola zwangerschap hebben gehad lijken ze iet heel anders te hebben gehad dan mijn mam. WIllen jullie het aan mij uitleggen?
Nee ik gebruik nu alleen brufen800. En dat is een drama Heb een enorm ontstoken knie en kan nauwelijks lopen. Mijn reumatoloog gaf aan dat met humira niet 100% bewezen is dat het geen schade kan toebrengen, dus ik krijg het niet. De meningen zijn daar nogal over verdeeld. Als je het niet vertrouwd, zou je kunnen bespreken of je Sulfasalazine mag gebruiken opv Humira. Dat is wel helemaal betrouwbaar. Helaas werkt die voor mij niet, dus moet ik het helemaal zonder doen
@ Sanne: uit de onderzoeken naar de effecten van humira blijkt tot nu toe niet dat het schadelijk kan zijn. Het enige probleem hierbij is dat er gewoon nog niet zoveel onderzoeken gedaan zijn, omdat het een relatief nieuw middel is... Ik twijfel dus ook nog. Heb met de reumatoloog afgesproken dat ze me over 2 maanden belt, dan neem ik dan de beslissing. Humira is in een maand volledig uit je lichaam, dus als ik dan stop ben ik een maand later helemaal medicijnvrij. Ik vind het wel lastig, de humira begint eigenlijk net goed te werken, heb me in tijden niet zo goed gevoeld als nu (zowel qua huidproblemen als gewrichten). Maar goed, ik heb nog een paar weken om erover na te denken.