Nissan Qashqai

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiekske, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Hoi,

Wie heeft er ervaring met een Nissan Qashqai? Wat vind je fijn, wat zijn minpunten?
    Ik lees veel over bijv waardeloze navigatie, herrie in de auto en lang niet zo zuinig dan dat gezegd wordt.

Mijn oog was echt op deze auto gevallen, dus ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Een hele leuke auto om te zien idd. Ik ben niet met deze specifieke auto bekend. Wij hebben zelf ook een auto vergelijkbaar met de Qashqai. Heerljk om wat hoger te zitten, goed overzicht op de weg. Wij hebben er toen niet voor gekeken omdat ze prijstechnisch niet interessant waren voor ons.

Als je naar het zuinige aspect kijkt, zijn wij heel tevreden over onze Mitsubishi ASX. Op een langere rit 1 op 18 halen kunnen we en ook in de wegenbelasting is deze auto niet duur, omdat hij is een stuk lichter is als dat je verwacht. Misschien een leuk alternatief als je er met de Qashqai niet uit komt.

3. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Wij hebben een qashqai uit 2013 en de auto bevalt ons supergoed.

Navigatie vind ik helemaal niet waardeloos. (Wij hadden hiervoor een nissan primera, dát was pas waardeloos)

Auto rijdt op de snelweg wat hoog in toeren, maar lawaai vind ik het zeker niet.

Wij rijden ongeveer 650 km op een volle tank.

Ik zou eens een proefrit maken, dan kun je het zelf ervaren!

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb je het over het nieuwste model of het oudere model?

5. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Ik ben aan het kijken voor auto's vanaf 2012, dus niet ouder dan dat.

6. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Dat is ook een interessante auto. Ga ik eens even verder naar kijken. Dank je!

7. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Is jullie navigatie up-to-date?

8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Toevallig heb ik een paar dagen deze auto ivm schade reparatie. Heb zelf een Peugeot 308 sw. Moet zeggen dat ik hem minder kwalitatief aan vind voelen. Hij maakt meer herrie, zit snel hoog in de toeren. De stoelen vond ik niet helemaal goed in te stellen.

Wel veel leuke opties, zoals het lezen van verkeersborden. Weet niet of dat standaard is.

Ook zot er volgens mij alleen een USB aansluiting in de middenconsole. Heb je super lang snoer nodig als je hem wilt opladen terwijl hij in houder zit.

Ben al met al blij als mijn eigen auto weer heel is. Maar zou vooral eens een proefrit gaan maken!

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb ervaring met een Nissan Qashqai uit 2015, leuke auto maar de navigatie vind ik niet zo fijn. Persoonlijk zou ik eerder gaan voor een Kia Sportage of Hyundai Tucson.

Wat betreft je vraag over navigatie up-to-date, wij hebben 2 auto's uit 2015 en de navigatie herkent onze straat niet (terwijl het in 2013 is afgebouwd) dit kun je updaten maar is wel prijzig.

Zou als ik jou was gewoon eens een proefrit maken om te kijken hoe hij rijdt.

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik vind hem best klein en onhandig. Wij hebben nu een nissan pulser en deze bevalt beter! Hadden wel t oude model qashqai :)

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij hebben net een nissan qashqai gehuurd in Ierland, ik was weg van de ruimte die de kinderen achterin hadden!
    Mijn man vond de motorinhoud maar zo zo, zelf vond ik het een fijne auto, voldoende ruimte (er gingen 2 grote koffers in en wat klein spul kon er nog naast.
    Hoge instap was ook fijn. Wij hadden geen navigatie maar zelf een garmin mee.
    Mijn man is 192 cm maar die kon niet lager met zijn stoel en ik vond het eigenlijk dat hij net te lang was (of de auto niet hoog genoeg).
    Wij hadden ook een schuifdak, dat was ook fantatisch!
    Verder hebben we niet erg in de toeren gereden aangezien in Ierland 100km wegen niet altijd goed zijn voor 100km (of er zijn loslopende schapen) hahahah

12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja, dat had ik idd ook met de stoel. Ben ook lang (186) en lukte me niet echt lekker om de stoel in te stellen, zit voor mijn gevoel onnatuurlijk hoog.

13. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Daar zal ik geen last van hebben, ik ben maar 1.65m. En mijn man mag er niet in rijden

14. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Niet veel ervaring, maar kregen een keer eentje als vervanging van onze C-max. Iemand was tegen onze auto gegaan terwijl die geparkeert stond. Dus terwijl deze weg ging om gemaakt te worden kregen we een Qashqai. De achterbak was heerlijk ruim, onze dubbele wagen ging er zonder moeite in, maar vond zelf persoonlijk de rest vrij krap. We hebben een tweeling, dus de auto stoeltjes moesten erin en ik zat met mijn knieen zo'n btje tegen het stuur daardoor. Met mijn 1m63 ben ik toch niet zo groot. Kon de zonnekap ook niet echt naar beneden doen zonder mezelf tegen m'n voorhoofd te slaan. :oops::D Dus ik was er niet helemaal weg van. Was blij toen onze C-max weer terug kwam ha-ha! Zelfs met de stoeltjes achterin zit ik heerlijk en de passagier ook. Hoe de Qashqai is als die er niet in hadden gehoeven, geen idee. Maar dat viel me iig op, hoe krap ik erin zat ha-ha. o_O

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik ben 175 maar dat heb ik echt niet zo ervan hoor! Niet groep 3 stoelen en onze kinderen hadden zeker nog 20 cm beenruimte (en ik had op de passagierkant ook nog een grote cowboybag).
    Ik zou gewoon een proefrit aanvragen.

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mijn schoonouders hebben net een Nissan Qashqai uit 2016 gekocht! Mijn vriend heeft echt alles opgezocht, maar dan ook echt alles! Als je besluit de Nissan Qashqai te kopen koop er dan wel één uit 2016. Er was namelijk ''gedoe'' bij eerdere modellen maar dat is allemaal verholpen bij het nieuwste model. Ook werkt de navigatie gewoon naar behoren, vraag wel altijd of ze het nieuwste kaartje voor je navigatie erin willen doen. Ohja nog 1 tip, ( geldt ook voor heel veel andere auto's) laat een steenslag rooster plaatsen als ze die nog niet op de auto zit.

17. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Onze tweeling zijn 10m, dus zitten nog in de groep 1 (of is het 0, die tot 18m) stoeltjes, achterste voren dus. ;) Met Isofix basis dingen. Beide stoelen moesten helemaal naar voren, anders pastte hun stoeltjes niet. Als ze gewoon gezicht naar voren kunnen zitten zal het een ander verhaal worden. Geen idee welk jaar deze was ook, of type (zijn er types onder de Qashqai?), maar dit was geen groot succes zo ha-ha. Al was de kofferbak wel heel ruim. De dubbele wandelwagen is soms stoeien om die in de C-max kofferbak te krijgen (moet wat diagonaal liggen) en in de Qashqai viel die als het ware zo plat erin. Dat was wel fijn. :)

18. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Onze zoon zit ook achterwaarts. Is ook de reden dat ik op zoek ben naar een andere auto. In mijn auto past zijn stoel niet meer. Ik wil al heel lang een hogere auto, dus een goed moment om actief te gaan zoeken.

19. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Helaas geen budget voor een 2016 auto... Wat was het gedoe dan?

20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Geen wereldschokkende gebreken. Bijvoorbeeld als het regent kan het zo zijn dat bij eerdere modellen het ''alarm'' afgaat van de sensoren naast de auto - die normaal gesproken gaan piepen als je te dicht bij de stoep probeert te parkeren- Ik weet niet precies bij welk model het was maar er kon ook regen naar binnen druppelen aan de linker kant ( als ik het goed onthouden heb) En mensen klaagde over eerdere modellen dat je de wind hoorde suizen in de auto. Maar goed dat is denk ik een persoonlijk dingetje. Dat valt geloof ik best mee.

Verder over of de auto zuinig is, wij vinden van wel. We hebben een tijdje op de snelweg gereden en op provinciale wegen en het was een gemiddeld verbruik. 1 op 15.6 ( onze eigen auto rijd 1 op 11/12 dus wij vinden hem in ieder geval zuinig :p )

Deel Deze Pagina