zwanger vaststellingsbijeenkomst/ontslag recht op ww/WAZO vergoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door jonnie01, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonnie01

    jonnie01 Lid

    12 mei 2014
    19
    5
    3
    Beste UWV webcareteam,

    Ik heb 2 weken geleden gehoord dat mijn werkgever niet meer verder met mij wilt. Hij geeft hiervoor geen hele duidelijke reden, het gaat economisch goed met het bedrijf en er is geen sprake van disfunctioneren. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat ze de afdeling anders willen inrichten. Ik werk als financieel/hr-medewerkster voor 2 dagen in de week (part-time), en doe hiernaast een universitaire studie (ik bevind me nu in mijn laatste jaar en dit is mijn 2'de studie). Ik heb een vast contract.

    Mijn werkgever wil de afdeling reorganiseren en iemand voor 40 uur aannemen (ipv 16 uur). Ik ben nu met hen in gesprek. Ik heb al aangeven dat ik wil blijven (ik heb de financiële middelen ook echt nodig om mijn studie te kunnen financieren). Ik weet ook dat ze mij heel moeilijk kunnen ontslaan. Echter heb ik tot zover een goede band met mijn werkgever en heb ook geen zin in een hele negatieve werksfeer.

    Ook ben ik er net (1 week!) achtergekomen dat ik zwanger ben.
    Dit weet mijn werkgever nog niet. Ik weet wel dat mijn werkgever mij nu nog lastiger kan ontslaan vanwege mijn zwangerschap.

    Ik overweeg nu ook de optie om toch tot een gezamenlijke oplossing te komen. Dat ik dan nog een aantal maanden indienst blijf en dan middels een vaststellingsovereenkomst afscheid neem. Ik probeer dit termijn te verlengen tot mijn zwangerschapsverlof (of net daarvoor).

    Echter wil ik wel mijn recht op eventueel WW en met name de WAZO niet verliezen (bij het ondertekenen van een vaststellingsovereenkomst).