Welke loopfiets

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chiggy, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje wordt over een maandje 3 jaar en ik wil graag een loopfiets aan hem geven.
    Wat is een goede loopfiets?
    Welke heeft jullie peuter en waar hebben jullie 'm gekocht? :)

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Wij hebben een Puky M, die eerst door mijn oudste heel intensief is gebruikt en nu door de jongste. Op de dagopvang van mijn zoontje hebben ze ook een Puky, de grootste variant geloof ik, die heeft ook een handrem. En daar rijdt hij nog steeds heel vaak op. Dus voor een driejarige zou ik voor die gaan :)
    ik weet niet meer waar wij hem hebben gekocht, zou gewoon even googelen en prijzen vergelijken.

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier een wishboom bike.... Fantastisch ding. Al vanaf 1 1/2 jaar te gebruiken. Is van hout. Is eerst een driewieler, dan tweewieler en te kunt hem verhogen. Is wel duur qua aanschaf.
    Maar wil je echt een loopfiets of liever een fiets als je zoontje al drie is....

4. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Mijn zoon is inmiddels ruim 4,5 jaar oud en heeft toen hij 2 jaar werd van opa en oma een loopfiets van Kawasaki gekregen. Toen was hij nog veel te groot, maar een half jaar later en wat lucht uit de banden laten lopen kon hij bij de grond!
    En nu, twee jaar later racet hij nog rond op dat ding. Hij heeft ook een 16inch fiets van Kawasaki, maar de loopfiets wordt nogsteeds gebruikt.
    M'n ouders hebben 'm bij een rijwielzaak gekocht, konden 'm daar bestellen.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook een puky gehad, met plankje om de voetjes op te zetten. Mijn zoontje vond dat helemaal geweldig om zo te zitten. Hard rennen, bultje af en de voetjes op het plankje.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wij hebben er gisteren een bij de intertoys gezien. Wat een mooie was dat! Met luchtbanden, handrem, verstelbaar stuur en zadel.

Hij was 50 euro. We gaan nog heel even verder kijken (hebben nog even) en anders wordt dat m :) ook voor dr 3e verjaardag!

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier heeft ie de Puky racer gekregen voor z'n tweede verjaardag, hele mooie degelijke loopfiets...

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hadden een houten loopfiets net luchtbanden. Voor deze gekozen omdat hij jij het kruitvat in de aanbieding was en ik geen ervaring had met loopfietsjes. Hij is heeeeel intensief gebruikt en bleef mooi.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij hebben ook een Puky M. Of tenminste: ze krijgt hem morgen, want dan is ze jarig. Wij hebben hem besteld bij kinderfietsshop, maar ik heb gewoon gegoogled en prijzen (en verzendkosten) vergeleken.

Hiervoor had ze een Puky Wutsch. Die heeft de oudste gekregen toen ze 1 werd. Deze hebben ze allebei op een heel enkele keer na binnen gebruikt, maar ik vind het kwalitatief echt een goed fietsje. Vandaar dat de keuze nu weer op een Puky is gevallen.

Als ze drie was geworden ipv twee (of groter was geweest), dan had ik de L gekocht. Ik twijfelde nu al, maar op de M kan ze meteen 'fietsen', terwijl de L nu nog wat te zwaar is.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zeg: Puky.
    Maar je kunt hem ook een gewone fiets geven als hij 3 wordt.

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier wordt ons tutje volgende maand 2, en ik heb toevallig nét de Puky (kleine maat) besteld. Ik zou in jouw geval voor een grote maat gaan (die met dat standaardje en handrem) of gewoon voor een fiets met zijwieltjes. Ik heb hele goede ervaringen met Puky (loopfiets en driewieler). Oerdegelijke kwaliteit!

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Voor de oudste hebben we een BMW loopfiets die je kunt ombouwen naar een gewone fiets (dat is bij ons inmiddels gebeurd en zoonlief fietste voor zijn derde verjaardag al zonder zijwieltjes). De jongste krijgt voor zijn tweede verjaardag een loopfiets van Berg.

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze oudste heeft overigens ook nooit zijwieltjes nodig gehad (dankzij de loopfiets)

14. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Voor mijn dochter haar tweede verjaardag hebben wij de puky gekocht (2emaatje). Ze snapt het nog niet helemaal en moet nog even oefenen. Maar ik vind hem in iedergeval mooi!

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Niet elk kind kan al met die leeftijd met een fiets met zijwieltjes overweg. Mijn dochter niet en ik geef haar eraan iets waar ze meteen iets mee kan ipv een half jaar voor moet wachten (en natuurlijk oefenen dat wel)

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Even proberen op de fiets van een ander kind of in de winkel?

17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Het kan, het is een keuze... Ik zou voor een loopfiets gaan. M.i. maakt het niet zoveel uit welke loopfiets je neemt, wel moet je op de hoogte letten, je zoon moet goed met zijn voeten bij de grond kunnen. Hier een corvino via mp, voldoet prima. En waarom een loopfiets, omdat ik anti zijwielen ben ;) waarom je kind iets gaan aanleren wat je vervolgens moet gaan afleren.

18. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje raced al een tijdje rond op een zeer goedkope loopfiets van de blokker van 10,-
    Dat ding moet echt overal mee naartoe en heeft zelfs heel curacao gezien ;) inclusief vliegveld in nl en daar.

Toen hij 1,5 was heeft hij die gekregen, met 1 jaar en 10 maanden een step van oma en ook rond 1,5 jaar een driewieler waar hij inmiddels mee vooruit en achteruit komt.

Denk dat het voor je zoontje zelf niks uitmaakt welke hij krijgt, als hij er maar lekker mee kan racen. Ik zou zelf eerder voor iets als een driewieler gaan. Wij hebben een smoby driewieler, erg handig want er zit een duwstang bij voor het geval het kindje er nog niet zelf mee vooruit komt :D

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wij hebben dat idd geprobeerd. Was geen succes ;)

20. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Wij hebben ook via mp een fietsje van €15 gekocht, nieuwprijs €29.
    Heel licht fietsje!
    Op zich maakt het merk echt niet uit, de maat moet goed zijn. Succes!

Deel Deze Pagina