verplicht ontslagaanvraag via uwv?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Dana, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

Dana Niet meer actief

Hoi, ik ben gedeeltelijk arbeidsongeschikt en heb een arbeidsgehandicapte status. nu ben ik niet ongeschikt voor de uren van mijn contract bij mijn werkgever maar hij wil (wegens reorganisatie) ontslag voor mij aanvragen, is hij door mijn arbeidsgehandicapte status verplicht dit via het UWV te doen? of mag dit ook via een beëindigingscontract met wederzijds goedvinden?

ik heb namelijk het vermoeden dat ze, door mij dat te laten tekenen, hun verplichting omzeilen door eerst toestemming bij het uwv te vragen.

zit ik hierin met mijn gevoel goed of fout? ik kan het op jullie website niet goed terugvinden ;)

bedankt alvast.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Dana,

Als je een contract hebt bij je werkgever dan mag je werkgever je niet zomaar ontslaan.
    Je werkgever moet daarvoor een ontslagvergunning aanvragen bij UWV Werkbedrijf.
    Dit is een algemene regel die niets te maken heeft met de status arbeidsgehandicapt.

Ontslag is altijd een ingewikkelde zaak. Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met het Juridisch Loket 0900-8020.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina