verplicht rust thuis maar kleine van 2..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door senna999, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hallo,

ben nu ruim 27 weken zwanger en moet verplicht rust houden, wel thuis gelukkig. De vorige zwangerschap heb ik dit ook moeten doen en dat ging wel, had veel hulp van s.moeder en s.zus in de huishouding en qua boodschappen en heb toen toch maar mooi de 38 weken gehaald.
    maar nu heb ik dus een 2 jarige rondlopen die een hoop energie kost. iemand tips hoe je dit het makkelijkste oplost? kan haar niet de hele dag voor de tv zetten en ze kan zich nog niet echt zelf vermaken.
    op di en wo en do de middagen gaat ze iig naar de oppas dus dan kan ik even rusten.

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Haar bij je zetten om samen te kleuren, kleien, puzzelen verven.
    geef haar vingerverf en laat haar je buik beschilderen.
    doktertje spelen terwijl jij op de bank ligt als patient.
    samen spelen met duplo (kan ook op de bed/bank)
    laat haar een voorstelling geven aan jou met haar favoriete dansjes/liedjes (k3?)
    samen haar baby fotos bekijken
    laat je man wat dvds kopen en geef die af en toe als speciale verrassing, dan is ze ook weer even zoet.

en dat je tv nu wat vakr gebruikt als afleiding is echt niet erg hoor (vind ik tenminste) het zijn bijzondere omstandigheden

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik weet niet hoe jullie zitten qua kosten maar dat ze miss wat vaker naar de oppas kan? Neem aan dat ze dat ook leuk vind? Dat ik ernstig ziek was ging mijn dochter 3 weken naar mijn schoonouders omdat ik niet voor dr kon zorgen :(
    Idd zoveel mogelijk thuis verzinnen en smiddags lekker een dutje doen, vragen of een vriendin langs wilt komen met haar kind zodat ze even kunnen spelen. Vragen of ze uit logeren kan of dat iemand met of zonder kinderen haar even een daggie mee naar de speeltuin wilt nemen etc. En wat manonwerksma al zegt dat de tv wat vaker aan staat is echt niet erg :)
    Het is heel erg lastig om de kleine te vermaken als je niks mag maar er zijn nog veel dingen om te verzinnen.

Stertke!

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    voor de oppas betalen we niks, ze gaat naar familie. en daar kan ze niet vaker naar toe helaas omdat hun de andere dagdelen werken.
    mijn familie woont niet in de buurt dus daar heb ik helaas niks aan.
    ben zo bang dat als ik haar vaak voor de tv zet dat we straks moeite hebben om dat weer af te bouwen. maarja... ik wordt steeds minder mobiel dus dat zal wel moeten straks.
    maar idd zorgen dat ik genoeg speelgoed in de buurt van de bank heb en dan hopen dat ze zich wat kan vermaken.
    ze is gewoon snel verveeld, 5 min tekenen en het is klaar, 10 minuten boekje lezen en ze wil weer wat anders haha.. bezig bijtje maar ze wil wel dat mama actief meedoet.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb je mensen in de straat of vriendin/vrienden met kinderen? Wij hebben al veel het aanbod gekregen dat ze haar wel meenemen naar de speeltuin of voor op straat.. en mijn moeder laat haar met dit weer ook veel in de tuin en houdt haar dan in de gaten. Hier kan ze best lang zoet zijn met takjes zoeken en mieren volgen hoorde ik.

6. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Heb je goeie buren of een vriendin die even een uurtje met haar kan fietsen/speeltuin/kinderboerderij?
    En hoe zit je man qua werk? Kan hij niet af en toe een uurtje eerder naar huis komen zodat jij even écht kan rusten?

Wat betreft het afbouwen van tv kijken; ik denk dat wanneer de baby er is ze zoveel andere dingen heeft dat ze niet eens meer naar de tv omkijkt hoor!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Toen ik nog thuis was en de misselijkheid was op zijn hoogtepunt heeft ze een ochtend bij de buurvrouw gespeeld. Die heeft een dochter van een jaar ouder en zoon van een jaar jonger en de baby is al reuze interessant dus dat beloofd wat...

Deel Deze Pagina