ik ben vandaag 21 weken zwanger en voel al een paar weken het kindje alleen maar echt onderin de buik. wel soms links en soms rechts maar ook echt onderin het midden, in de schaamstreek zeg maar. het hoofdje ligt rechts onderin en de beentjes richting de navel en vorige week tijdens de 20 weken echo zat mijn baarmoedermond heel mooi dicht. ik lees heel vaak dat vrouwen de baby ook hoger in de buik voelen, is dat bij jullie ook zo of is dat pas later in de zwangerschap?
naarmate je kindje groeit ga je het steeds hoger voelen. Ik voelde mijn beebje pas met 19 weken. Volgens mij zit je baarmoeder rond jou termijn ook pas tot de navel ongeveer dus echt heel hoog in de buik zou je nu niks kunnen voelen. Ik kan me vergissen. Heeft je vk niet genoteerd hoe hoog je bm nu zit?
Ik ben ook 21 weken zwanger en voel het ook alleen nog maar heel laag in mijn buik....lijkt me wel normaal!
Met 20 weken komt je baarmoeder (en dus het kindje) nog net niet aan de navel toe, dus het is heel normaal dat je je kindje alleen nog onderin voelt. Overigens kan je niet altijd zeggen hoe je kindje ligt, want dat kan met de minuut weer veranderen
bedankt meiden voor de antwoorden. ik weet dat de baby nog veel draait maar ik kan het hartje ook altijd horen op precies dezelfde plek dus volgens mij is dat wel de favoriete houding. maar ik ben blij dat het normaal is om het zo laag te voelen, mijn zusje is namelijk geboren met 26 weken en dat spookt af en toe effies door mijn hoofd.
Voor zover ik weet is dat volkomen normaal hoor Had ik ook heel lang dat ik het alleen maar onderin voelde maar vanzelf ga je het op meer plekken voelen... Momenteel schuifelt de mijne heel mn buik door Noujaa blijft wel netjes met het hoofdje naar beneden hihi maar de beentjes voel ik overal.. En de handjes nog steeds laag.. Soms zelfs in mn vagina lijkt t wel Dus nog even geduld! Je merkt vanzelf dat je kleintje hoger komt baarmate je langer zwanger ben
ben nu 24 weken en voelde van de week voor het eerst in mn zij, boven mn navel een paar flinke trappen
Ik ben 19 weken zwanger en ik voel en zie het kleintje trappen maar alleen echt net boven mijn schaambot. Mijn vlk zei dat het kindje gewoon lekker laag blijft liggen bij mij.
Elke baarmoeder is sowieso weer anders. Ik moest met de 12weken echo nog een vaginale echo, omdat m'n baarmoeder heel ver naar achter lag en ze het met een 'buitenaf' echo dus niet konden zien (terwijl ik best heel slank ben). Werd ook pas later dik. Voelde wel t kindje met 17 weken, maar kan me ook nog herinneren dat dat heel lang laag is geweest. Heb ook nooit pijnlijke trappen e.d. ervaren. En is gewoon met 39 weken geboren. Maar de vk vond het allemaal normaal, tja die ziet er plenty voorbij komen natuurlijk...
Weet je waar je placenta zit? Die van mij ligt namelijk dwars-midden-over. Ik voelde tot vorige week dus ook echt alleen maar beweging onderin, omdat het 'stootkussen' in de weg zat... Nu is ze inmiddels zo sterk, dat ze af en toe dwars door de placenta heen te voelen is.