arbeidsconflict.Helllllllppp

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door karin29, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Dames,

Het volgende:
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik met mijn toemalig afdelingshoofd afspraken op papier gezet rondom vaste dagen en werktijden. Deze heeft hij ondertekend en zijn voor onbepaalde tijd aangegaan.
    Mijn afdelingshoofd is weg en nu wil mij nieuw afdelingshoofd mijn afspraken niet meer handhaven. Hij wil mij iedere keer voor3 maanden vrij inplannen. Dit kan niet omdat ik dinsdag, donderdag en vrijdag opvang heb en niet op maandag en woensdag. Ik werk normaal onregelmatig met wisselend rooster. Ben al gaan schipperen omdat ik eigenlijk maar 1 weekend hoef te werken per maand en er nu dus 2 ga werken. Heb vanuit alle hoeken wel de inzet gedaan om te kijken of ik dit kan regelen. Nu Heb ik de rechtsbijstand gebeld en deze geeft aan dat het jammer is voor mijn nieuwe afdelingshoofd maar dat mijn afspraken getekend zijn en dus aanhangsel zijn van mijn arbeidscontract. Toch blijft mijn werkgever aangeven dat ik gewoon gepland wordt en dat ik dan maar moet kijken hoe dit op te lossen evt samen. Nu is het dus iedere 3 maanden maar afwachten waar ik met mijn kindje naar toe moet. Zo kan ik mentaal niet werken. Ben hier al zeken een half jaar over bezig en het lost niets op.
    Moet volgende week weer gaan werken en zie het niet zitten. Kan hier een zaak van gaan maken maar ja hoe moet het dan verder.
    Hellllllpppppp Wat zouden jullie doen!

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Mijn gevoel zegt dat een nieuw persoon geen afspraken kan wijzigen die op papier binnen de organisatie zijn vastgelegd. Maar ik ben geen jurist :D Maar zo te zien vind rechtsbijstand dat ook.

Zit er niemand boven het hoofd wie je er op aan kan spreken?

3. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi hoi,

Heb de rechtsbijstand gebeld. Deze geven aan dat de afspraken die gemaakt zijn dus helemaal ingedekt en vast staan. Ik moet waar kan flexibel blijven. Dat doe ik ook. Zal altijd kijken of ik iets kan oplossen maar dat zal niet altijd lukken.
    Moet proberen in gesprek te blijven. Doe dit al zzzzzzzzzoooo lang en ze weigeren mijn die toezegging te geven. Ik moet dus maar zien hoe het iedere keer gaat lopen. Mijn afdelingshoofd heeft in mijn afwezigheid alles al besloten met de roostereraar en dagcoordinator (is tevens ook nog een collegega van mij). Krijg alleen nog maar uitkomsten te horen. Tevens kost het me gewoon een hoop geld. Als ik donderdags vrij ben (zoals nu 3 keer) kost mij dat per maand 300 euro om hem weg te brengen voor noppis. Tvens heeft mijn man op vrijdag ouderschapsverlof. Als ik thuis ben kost dat ook nog eens een hoop geld voor nopppis.
    Groetjes Karin

4. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    aanvechten......absoluut,niet zo best voor de werksfeer,maar ik weet zeker dat je leidinggevende ook echt wel weet dat jij in je recht staat,en hij eigelijk alleen zijn zin door wil drijven.hij weet echt wel dat je dit gaat winnen,dus maak gewoon duidelijk wat de punten zijn laat de rechtsbijstand hem een brief sturen met daarrin duidelijk het verhaal en als ie dan nog niet tot inkeer komt gewoon aanvechten .

5. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Heb bah, daar gaat je werksfeer.
    Als je het op hun manier gaat doen ben jij niet happy en als je het op jouw manier voormekaar wilt krijgen zijn zij waarschijnlijk niet happy met jou.
    Je kan zeggen dat je dan de kleine naar een kinderdagverblijf doet en dat zij dan verplicht een deel mee moeten betalen, mij baas schrok daarvan.
    Of toch de rechtsbijstand inschakelen en voet bijstuk houden want je hebt het op papier.

Moeilijk, heel moeilijk, sterkte!

6. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,
    Ja ze willen dat ik lojaal ben en zeg verscheur de afspraken maar (is me lettelijk gezegd) Dit omdat hun roostersysteem (computer) maar 1 roosterwens kan invullen per week. Ook zeggen ze dat mijn oude afdelingshoofd een fout heeft begaan die ik nu mag gaan bekopen.
    Kan wel flexible opvang doen ( nu nog niet want het zit vol) maar dat gaat me 4x25 euro en 40 euro per maand meer kosten. Dus kom ik op 400 euro uit! Krijg wel wat vergoed maar werk ik dan nog voor. Ik kan zo niet werken.
    Sorry dames voor het spuien maar het zit me zo hoog.
    Groetjes Karin

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Kan ik me voorstellen. Dit soort zaken leveren hele vervelende situaties op en er komen veel gevoelens bij kijken. Jammer dat ze dat op je werk niet zien!

8. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    dan hebben ze mooi pech,het staat zwart op wit en een goedde werksfeer is niet alleen aanpassen van jou kant,maar een samenspel tussen werkgever en werknemer,en als ik dit zo lees verwacht hij alles van jou zonder daar zelf moeite voor te hoeven doen :evil: nee meid echt niet pikken hoor.hard om hard als het moet hij is ook niet erg menselijk naar jou toe [-X ...enne spuit maar lekker je gal hoor,daar is het voor ;)

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Niet mee accoord gaan, schrijf een (aangetekende)brief naar je werkgever en voeg daarbij een kopie van alle stukken uit je contract toe.

Hij kan niet eenzijdig je contract aanpassen, jij moet daar je accoord voor geven, tekenen dus!
    Mijn advies is niets meer tekenen, en als hun na jou brief
    nog steeds moelijk doen dan verdere stappen ondernemen, niet goed voor de werksfeer, maar mijns inziens is die nu toch al verziekt.

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Die werksfeer is toch al niet meer wat het zou moeten zijn. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Of ben je lid van een bond?

11. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Ja ik heb een rechtsbijstandverzekering. Deze geven aan een goede zaak te hebben als het voor moet gaan komen. De werksfeer is inderdaad erg verziekt zo. Vooral omdat het nu een 3 tegen 1 is. Dus mijn afdelingshoofd, diens assistent en roosteraar. Heb met deze mensen gewoon dagelijks te maken. Deze mensen spannen ook samen en blijven mij keer op keer duidelijk maken geen vorm te geven aan mijn afspraken. Zelfs in mijn kraambed werd dit gewoon nogmaals gezegd terwijl er andere gasten en een andere collega bij was. Ook heb ik tijdens mijn verlof hier veel telefoontjes over gehad. Ben het nu al gewoon zat en moet nog gaan beginnen.
    Groetjes Karin

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mijn nichtje heeft ook die spanningen op haar kraambed gehad en dat is inderdaad geen leuke ervaring.

Ik zou het eerst proberen met een brief en meteen een advocaat gaan zoeken die zijn handtekening en stempel er op zet, dit los je niet meer op met een gesprekje.
    Kwaad bloed is bij jou en je partner al gezet.

13. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Wat een belachelijke werkgever. Ze overbluffen je, maar hebben (volgens mij) geen poot om op te staan... Het is niet ideaal voor de werksfeer, maar ik zou bij mijn standpunt blijven. Tuurlijk moet je loyaal zijn naar de werkgever, maar iedereen weet dat je gezin op nr 1 staat en dat daar dus de meeste loyaliteit naar uit dient te gaan. Als ze iets van jou willen moeten ze zelf ook water bij de wijn doen. Laat hun de extra kosten voor de flexibele opvang betalen, jou meer inspraak laten hebben in de roosters of wat dan ook. Ze mogen best wat van jou verwachten, maar moeten zelf ook wat energie in de situatie steken.
    Het is een beetje raar om structureel opvang te hebben op dagen dat je niet werkt. Bij onregelmatige diensten is het helaas niet altijd te vermijden, maar als ik jouw verhaal hoor vind ik dat te vaak. Los van de financiele kant is het toch ook niet leuk om je kindje zo vaak de de opvang te brengen terwijl jij thuis zit?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar vind dat je dit niet zomaar moet laten gebeuren!

14. Female

Female Niet meer actief

Ik vind dat je er zeker werk van moet maken. het komt over als een erg kinderachtige en vooral onprofessioneel voorval. gelukkig heb je rechtsbijstand. laat je niet inpakken. ofwel; niet nog meer dan ze nu al hebben gedaan! sterkte en succes!

Deel Deze Pagina