Tuurlijk maakt dat wel uit, als je uit Turkije e.d. moet komen kost het tijd en extra geld om terug te komen en als je bv. 1 dag zou werken weer geld om er te komen. Ik vind het echt niet raar dat ze ts vragen en als ik ts zou zijn zou ik wel een dagje komen werken, of desnoods een paar uurtjes.
nee in het geschetste beeld. dat jij dan oppas zou gaan regelen zodat de vrouw van werkgever kan gaan oppassen op haar kleinkind is kolder inderdaad. ze kan wel werken maar wil graag oppassen , tja dat valt bij mij niet in nood. als er helemaal geen assistente is, dat is nood.
Ik mocht in januari ook een keer acuut weg toen onze gastouder me belde dat ik mijn zoon moest komen halen omdat ze bericht had gekregen dat haar schoonvader was overleden. Als ze zelf altijd zo star was dan was mijn keus niet moeilijk. Maar omdat ze zelf wel meedenken wil ik dat ook best doen voor zover ik mogelijkheden heb. Ivm de ziekte van mijn collega. Haar oppasdag zit me niet lekker, dat ik daarvoor moet opdraaien terwijl ik zelf dan ook vanalles moet gaan organiseren en afzeggen. Norm werkt mijn (nu zieke) collega dan samen met mij en kan mijn baas gewoon gaan oppassen. Ik kan woensdag niet, donderdag eventueel wel. Ik heb idd een collega die met de auto naar Turkije is, komt vandaag aan na 4dgn reizen. Die springt eeeeecht niet meteen in de auto om dat hele eind terug te rijden Missch kan ik het zo voorleggen als ze me vraagt. Heel vervelend dan voor haar dochter, maar dat is even voor haar niet anders.
Zodat ts en dochter van huisarts allebei opaas moeten zoeken maar dan voor een paar uur? niet echt een noodsituatie he. oma past nomaal op maar moet nu fulltime werken omdat er een zieke collega en vakantie collega's zijn. tja dan zoekt dochter een ander ander voor 1 dag. Als oma zelf op vakantie is zal ze ook een andere oppas moeten zoeken.
Ik zou dus vanuit het buitenland ook prima kunnen werken... geen probleem als ik daarmee even iemand uit de brand kan helpen. En het maakt qua collegialiteit niks uit, maar om eerlijk te zijn, als iemand thuis is, is het wel praktischer dan als iemand nog uren moet vliegen.. Maar ik ben inderdaad wel eens terug komen rijden uit Frankrijk. Was een ongeluk gebeurd met een busje met collega's waardoor er toen 6 in het ziekenhuis kwamen te liggen. Ik ben terug uit Frankrijk gekomen, en een collega die op vakantie was in Duitsland is ook terug gekomen (plus wat collega's die in NL waren). De collega's die overzee's zaten niet, voordat die terug waren was de nood alweer voorbij.. als ik ziek ben, ben ik ook blij als een collega het (deels) kan overnemen.. of als ik onverwacht naar het ziekenhuis moet voor mezelf of een ander.. dan wil ik ook graag dat mijn baas flexibel is. @TS: Wat jezelf voorstelt hier, is toch een super voorstel naar je baas?! Woensdag kan je niet, donderdag kan je 2 uur helpen! Als ze het vraagt, zou ik haar dat vertellen .
Misschien kan ze zo snel geen oppas krijgen? Alsnog niet het probleem van ts maar als ze hierbij kan helpen zou ik het doen.
Dat soort werkgevers, weten altijd precies wie ze moeten vragen... Gewoon assertief zijn! Je hebt vakantie, klaar! (zoals iedereen al schreef, je kon er ook gewoon niet zijn.) Waarschijnlijk wist hij dat je thuisbleef en leuke dingen zou doen met je zoon. Schaamteloos zulke mensen..echt..onbegrijpelijk. Vind dit erg naar voor je.. Hoe dan ook, zit je nu met een naar gevoel, leuk zo in je vakantie..
Voor de gene die zo stellig nee roepen Jullie hebben pech want Ja ze mogen je terug roepen van vakantie. Maar alleen in nood. Zonder oppas zitten vind ik geen nood. Dat is probleem opschuiven. Want dat zou ts ook zitten. "Kan ik een medewerker terugroepen van vakantie?" | De Zaak
Ik ben zelf ook echt super flexibel en als iemand een keer opvang nodig heeft op mijn vrije dag en ik heb niks dan doe ik daar echt niet moeilijk over, maar die 3 weken vakantie zijn echt heilig en mag niemand een beroep doen...echt niet!
Ik zou ook niet gaan gezien je laatste post. Het is van de zotte dat jij zou moeten komen en oppas moet regelen omdat iemand anders geen oppas heeft.
Ik ben het eens met Snoopy dat je soms wat moet doen voor elkaar. Ik ben zelf ook doktersassistente en iedereen helpt elkaar uit de brand als er wat is. Dat is goed voor de sfeer en samenwerking. Maar in het geval van TS, vind ik het raar dat zij dus op moet draaien voor het oppasprobleem van iemand anders. En dat ts dus maar oppas moet regelen, terwijl ze al iets heeft gepland ook. Vind het een goed compromis ts, voorstellen dat je donderdag komt. Dan denk je mee, maar zet niet geheel jezelf opzij.
Mee eens. Vakantie is vakantie. Mijn man heeft ook wel eens een dag in de vakantie ineens moeten werken. Heeft hij 2 dagen voor teruggevraagd, dat vind ik dan nog ok. Maar onze vakanties zijn ook heilig.
Ik zou ook niet gaan, maar misschien kan jij oppassen voor het kleinkind? Als deze in dezelfde leeftijd zit als je eigen kindje kunnen jullie misschien wel iets met z'n 3 en gaan doen, is je baas uit de brand en ben jij nog steeds bij je zoontje.
Ik heb ook weleens verplicht moeten komen maar dat was niet in mijn vakantie maar gewoon op een niet werkdag. We hadden een NHG accreditatie in ons gez centrum en op die dag was geen vaste assistente aanwezig. De manager vroeg het aan mij en mijn collega maar die zat toen net met een jonge baby en toen heb ik me aangemeld onder voorwaarde dat de opvang werd geregeld. Manager dreigde zelfs anders iemand aan te wijzen. Hebben we later nog een hartig woordje over gesproken. Ik ben uiteindelijk maar 1,5 uur geweest want toen was de accreditatie al klaar en de factuur voor de kinderopvang is volledig betaald dor mijn werkgever. In het geval van een vakantie kunnen ze echter de pot op. Ik ben flexibel maar ook weer niet zo flexibel.
Als mn werkgever de extra kosten voor de opvang op zich zou nemen, zou ik wel komen werken. Verzet ik m'n weekje vakantie gewoon. Als de nood zo hoog is, dan pakt hij die kosten maar.
Lastig TS! Maar in dit geval zou ik het ook niet doen, dan moeten zij maar voor andere oppas zorgen. Eigenlijk al vervelend dat ze het vragen eerlijk gezegd. Nou heb jij er in je vakantie last van. Of je nou gaat of niet, je bent er dus wel mee bezig en voelt je er vervelend bij. Als er nou echt nood aan de man is oke, maar in dit geval lijkt dat niet zo te zijn.
tja... zoals de situatie is zou ik zeggen nee dankje. jouw probleem en niet direct een zakelijk probleem, dus die dochter zoekt zelf maar een alternatief. die donderdagochtend even bijspringen zou ik ook voorstellen mocht ernaar gevraagd worden. als ze moeilijk doen over die woensdag zou ik gewoon de vraag terugkaatsen wat ze dan had gedaan als jij ook in het buitenland had gezeten.. mijn mentaliteit ligt wel wat anders zie ik dan van de meeste hier. als er zodanig nood aan de man zou ik zeker bereid zijn om in mijn vakantie te komen werken (zeker als man toch niet thuis is en het dus al geen gedeelde vakantie is), maaaar wel onder voorwaarden. dat de opvang vergoed wordt die je ineens extra moet regelen, en dat je wanneer er ook maar 1 collega al terug is van vakantie direct alsnog een week vrij krijgt (en dan niet teruggevraagd wordt) of het aantal dagen dat je dus zou komen werken nu dan alsnog krijgt. dat is wel het minimale. maar uhh nee dus niet wanneer de dochter van een collega een oppasprobleem heeft. nee, dat is geen nood.