Verhuizen, hoe ver van te voren begin je met uitzoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door Rose73, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over 15 weken gaan we verhuizen (tijdelijk huren)
    Nu gaan wij dus tweemaal verhuizen, eerst huren daarna naar nieuw huis. Wanneer begin je met uitzoeken van zolders
    Kasten etc en daarna inpakken
    Als student gooide ik twee weken van te voren alles in dozen
    Nu toch wel anders
    Iemand ervaring?

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Toen wij verhuisden ben ik direct na het tekenen van het koopcontract begonnen. Dat was in augustus. In december kregen we de sleutel van ons huis. Juist die tussentijd is geschikt om eens goed door alle kasten te gaan en te kijken wat we wilden bewaren en wat weg kon.Ik heb toen de zolder helemaal uitgezocht en daarvan is heel veel weggegaan.
    Ik weet niet hoelang jullie in de tijdelijke woning blijven?
    Als dat een korte tijd is kun je juist nu op je gemak uitzoeken wat je tijdelijk in dozen kunt laten en wat je echt nodig hebt.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ligt eraan hoeveel (troep) jullie hebben. 😁 Afhankelijk daarvan 4-8 weken van tevoren ongeveer, wat langer als jullie veel dingen willen verkopen nog vóór de verhuizing of bepaalde dingen willen uitzoeken en sorteren om op te slaan voordat jullie tzt naar het koophuis overgaan.

4. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan zeker 3 a 4 maanden huren
    We hebben een grote schuur en gemiddelde zolder

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij krijgen 1 november de sleutel van onze nieuwe woning. In januari willen we er dan in.
    We zijn al begonnen met inpakken. Hebben wel veel spullen die we wel willen bewaren maar niet direct verwachten nodig te hebben (oude administratiemappen, dvd's, fotoboeken etc.) dus die staan nu al op zolder in dozen.

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij hebben alles van zolder gewoon ingepakt en meeverhuisd. Pas in het nieuwe huis gaan uitZoeken

7. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Ik ben ook twee keer verhuisd, waaronder een tijdelijk huurhuis. In het oude huis al ruim op tijd gaan inpakken, opruimen en weggooien. Alles wat we niet nodig hadden in het huurhuis gelabeld als "huis 2" en dat kon in het huurhuis direct naar de zolder. Alles wat toen nog overbleef wat langer gewacht met inpakken omdat de verwachting was dat we dat dan ook in het huurhuis nodig zouden hebben en dat klopte aardig.

Succes en plezier in je nieuwe woning!

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Zodra je weet dat je weggaat beginnen met de plek waar je het minste komt (vaak de zolder of de schuur) en alles dat je een jaar niet hebt aangeraakt weggooien, doneren of verkopen. Als je het niet nodig hebt in de 3-4 maanden huurperiode, heb je het misschien in jullie nieuwe huis ook niet nodig. Wij huurden 2 maanden gemeubileerd, dus dan kijk je er weer net anders naar.

Het voordeel van vroeg beginnen is dat je in de tussentijd er nog achter kan komen dat je iets hebt ingepakt dat je toch nog nodig hebt. Als je het eenmaal in de opslag hebt staan gaat dat lastiger. Of ga je letterlijk twee keer verhuizen met al je spullen? Wij deden gedurende de huurperiode alles wat we niet dachten nodig te hebben in de opslag.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou zeker alvast beginnen... En kijken wat er al wrg kan, wat je in de tijdelijke woning nodig hebt en wat je pas in uiteindelijke woning wilt hebben (bijvoorbeeld oude administratie, fotoboeken etc)

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben na onze vakantie begonnen (eind juni) en we gaan zaterdag verhuizen. Heb alles inmiddels uitgezocht/weggegeven/weggegooid wat we niet meer nodig hebben, en een hoop 'zolder' troep staat al in het nieuwe huis. Vanaf morgen ga ik alles wat over is gewoon allemaal in dozen doen.

11. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan niet alles meenemen
    Heb nu alvast maar lijst gemaakt, inpakken, wegdoen, en meenemen.
    Maar wat een rotzooi heeft een mens eigenlijk. Net in de schuur geweest, en we hebben veel spullen. En de zolder valt nog mee

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Haha zelfs als je denkt dat je weinig spullen hebt valt het vies tegen ;) Succes!

13. Boedah

Boedah Niet meer actief

Wij hebben ons huis verkocht, een half jaar gehuurd, en wonen nu in ons nieuwe huis.

Mijn advies: begin nu al met inpakken wat je toch niet gaat gebruiken in het huurhuis, en label dat ook zo.

Ik had weeeeeken een overvolle container door al dat opruimen in ons oude huis, maar nu ik alles aan het uitpakken ben in ons nieuwe huis, kom ik nog meer zooi tegen, en is de grijze container alweer ontploft ;)

14. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Wij gaan verhuizen in oktober,
    Maar heb nu al 5 dozen ingepakt staan, en wat zakken vol met spul
    Heerlijk nu lekker op mn dooie gemakje alles uitzoeken,
    Inpakken,weg gooien enz..
    Straks vlak voor de verhuizing alleen de laatste dingen dan nog inpakken zoals borden enz, en wij kunnen gaan😋😆
    Ook geen stress op het laatste moment, of dingen in alle haast inpakken en weggooien en dan misschien per ongeluk verkeerde dingen weggooien

15. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Toen ons huis in de verkoop stond, heb ik de hele zolder uitgezocht door dingen alvast in verhuisdozen te sorteren of weg te gooien.
    Toen ons huis daarwerkelijk werd verkocht, ben ik langzaam meer gaan inpakken en nog had ik uiteindelijk tijd te kort en was het super veel haasten de laatste dagen...

Deel Deze Pagina