Verplicht vaccineren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Damay77, 9 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik hoop dat je een huisarts hebt die je de nhg-standpunten vertelt en niet (alleen) haar eigen standpunt.

Artsen heb je in allerlei smaken. Tussen de duizenden in NL zullen er vast ook niet-vaxxers tussen zitten.

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Jouw huisarts hoort je helemaal niet te vertellen of hij/zij wel of niet vaccineert. Ik ben kraamverzorgende en krijg regelmatig vragen van cliënten over vaccineren. Ik ga dan echt niet vertellen over mijn eigen ervaring, maar verwijs ze naar de folders die erover te krijgen zijn, het cb en de website van het RIVM. Je behoort als zorgverlener alleen informatie te verstrekken zonder daar je eigen mening of oordeel aan te hangen, mensen (bewust of onbewust) beïnvloeden is niet bepaald professioneel

Elsss, Jackie87, MyMiracle en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    In die tijd heeft het lichaam/systeem voldoende herstel/verwerkingstijd en wordt het niet overbelast.
    We gebruiken ook homeopatische medicijnen ter ondersteuning.

Whoopy en Spectre vinden dit leuk.
  4. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Oh als ik twijfel over iets: antibiotica of niet, extra vaccinatie (buiten het schema) dan vraag ik aan mijn huisarts: wat zou jij doen? Als hij dan reageert met mijn dochter heeft deze wel of niet gehad dan volg ik hem...

Mijn huisarts (Vlaanderen) is absoluut pro vaccineren... Kinderarts hetzelfde... Ik ken persoonlijk geen enkele dokter die tegen is... Dat zegt toch ook veel...

Ander schema volgen vind ik ook iets helemaal anders dan niet vaccineren.

Gewooniemand en Maslov vinden dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Niet vervelend bedoeld maar qua bangmakerij merk ik toch juist wel het tegenovergestelde. En ik ben bijna overleden tijdens mijn zwangerschap door de mazelen (tijdens een epidemie) dus ga echt niet lopen lobbyen voor het geweldige recht op keuzevrijheid... Soms moet je een beetje slikken en iets voor je medemens overhebben, is mijn mening.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Je hoeft niet zo over de top te reageren, het is een oprechte vraag. Ik zou graag willen weten waar de stelligheid vandaan komt dat dit inderdaad de oorzaak is geweest.

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dan ervaar je het anders dan ik. En ik ben opgegroeid in de tijd toen er nog niet werd gevaccineerd tegen kinderziektes (en heb dus als kind ook gewoon de mazelen gehad, zoals bijna al mijn leeftijdsgenootjes). En ik 'strijd' niet voor het recht op 'keuzevrijheid', maar op het recht zelf te mogen bepalen wíe er wát in het lichaam van mijzelf of mijn kind(eren) spuit.

Emma1990, Gewooniemand, mutskuh en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik vond het nou niet bepaald overkomen als een oprechte vraag, aangezien je eerst beweerd dat het vrijwel onmogelijk is wat zij zegt.

9. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Het wordt in Nederland niet geregistreerd waarom ouders er voor kiezen om hun kinderen niet te laten vaccineren.
    Toch hoor je overal geluiden van met name cb's dat de vaccinatiegraad in steden met veel hoog opgeleiden de laatste jaren is gedaald.
    Een verklaring is dat die mensen geen genoegen nemen met ( wat ik ook te horen kreeg op het cb): doe het nu maar gewoon, het kan echt geen kwaad. Terwijl overal in de media verhalen opduiken dat vaccineren misschien helemaal niet zo veilig is, dat de slager zijn eigen waren keurt, enz
    Een logische verklaring, lijkt me.
    Deze groep ga je dus echt niet overtuigen op deze manier.

In jouw kring vaccineren alle hoog opgeleiden. In mijn kring niet. Dat is natuurlijk niet representatief. Het gaat over hoe het er landelijk uitziet.
    Vroeger ging het vnl om mensen die uit geloofsovertuiging niet vaccineerden en een groep antroposofen. De laatste jaren zijn daar ws dus veel hoog opgeleiden bij gekomen.

Emma1990 en mutskuh vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Dan ben je wel heel oud... Of bedoelde je misschien '...niet gevaccineerd tegen alle kinderziektes'?
    In die tijd overleden daar ook regelmatig kinderen aan. Heel logisch dus dat er nu gevaccineerd wordt. En om de vaccinatiegraad hoog te houden zal je er dus desnoods dmv wetgeving voor kunnen zorgen dat die ook hoog blijft. Ik vraag me daarbij altijd af waarom niemand in de landen waar deze vaccins verplicht zijn, zo zeurt over keuzevrijheid? Hier staan ze soms met open mond te kijken als ik zeg dat meer en meer mensen in Nederland ervoor kiezen om hun kind niet te laten vaccineren. Ze denken dan aan de andere Afrikaanse landen (waar itt hier nog niet iedereen gevaccineerd wordt) en zien zoiets echt als een gemiste kans.

11. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Mijn huisarts zal dat ook nooit ongevraagd doen.
    Ik heb haar destijds benaderd omdat ik niet het rvp wilde volgen.
    Zij heeft mij echt niet gestuurd wat dat betreft.
    Pas veel later, toen ik mijn beslissing al had genomen, vertelde ze over haar eigen ervaring.
    Daarnaast kennen we elkaar inmiddels ook privé.

De dochter van mijn zus moest een ingrijpende operatie ondergaan ( kwestie van leven en dood). Er was een plan gemaakt in een academisch kinderziekenhuis. De arts heeft ze 's avonds privé opgebeld en gezegd dat ze nooit akkoord moesten gaan met het plan. Hij vond het persoonlijk een slecht plan en heeft een second opinion geregeld in een ander ziekenhuis.
    Mijn zus is hem nog altijd enorm dankbaar. De toekomst voor haar kind ziet er nu 100 keer beter uit. Als ze akkoord was gegaan met het plan dat toch door een heel team kundige artsen was opgesteld, was mijn nichtje er inmiddels ws niet meer geweest.

Gewooniemand en kwebbelsnoes vinden dit leuk.
  12. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Juist met dit soort reacties ga je mensen niet overtuigen. Je maakt mensen/ situaties belachelijk die soms vreselijke ervaringen hebben.
    Als het je intentie is om de vaccinatiegraad in Nederland omhoog te krijgen, gaat het met dit soort cynische uitspraken zeker niet lukken.

Gewooniemand, mutskuh, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier een kinderarts die haar kinderen ook niet volgens het boekje heeft gevaccineerd hoor. Maar goed als je haar wat vroeg dan gaf ze wel gewoon de gebruikelijke info.

Het is niet zo gek dat de meeste mensen hun kinderen volledig vaccineren die we kennen. Immers 90-95% van de kinderen wordt gevaccineerd.

Oh en ik ben er ook zo een die gestopt is om naar het reguliere cb te gaan. Ik werd helemaal kriegel van die lui. Eerst bij de verpleegster en erna bij de dokter kreeg ik meer dan eens een compleet ander advies bij hetzelfde bezoek Over dezelfde vraag.

Heb zelfs wel eens een arts en verpleegster gehad die gingen discussiëren over hoe een prik gezet had moeten worden. Ik ben toen zo kwaad geworden dat ik zoon direct heb uitgeschreven. Stelletje amateurs... Ben vervolgens naar het cb gegaan met de kinderarts die wij als kind zelf ook hadden. Dan maar het halve land doorrijden.

Zij kon mijn vragen wel gewoon beantwoorden en verwees me ook naar bronnen.

De eerste keer dat zoon gevaccineerd werd pakte ze geheel uit eigen beweging eerste bijsluiter erbij om die door te nemen. En ook alle bijwerkingen waar we op moesten letten. Maar wel op een manier die vertrouwen gaf. Ik vind dat elke arts dat zou moeten doen.

bij pcm word je er al op gewezen dat je echt de bijsluiter moet lezen. Maar als het om vaccinaties gaat lijkt het wel alsof ze zo min mogelijk willen zeggen en vertellen. Als die prik er maar inzit... Hier wilde ze op het gewone cb mn zoon gewoon een spuit geven terwijl hij koorts had... koekoek...

Emma1990 en Gewooniemand vinden dit leuk.
  14. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik zit hier niet om iemand te overtuigen.

Edit: Buiten dat, maak ik niemand belachelijk die een slechte of vreselijke ervaring heeft. Geen woorden in m'n mond leggen. Ik maak mensen belachelijk die zeggen dat RIVM liegt, of beginnen over Big Pharma en corruptie en meer van die aluhoedjes theorieën. Heel ander verhaal.

Maslov vindt dit leuk.
  15. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Ik neem aan, aangezien je pro vaccineren bent, dat je de vaccinatiegraad in Nederland omhoog wil hebben?

Ik ken veel mensen die niet of gedeeltelijk vaccineren. Dat zijn oa mensen die inderdaad door het RIVM/ Lareb afgewimpeld en niet netjes behandeld zijn. Ze zijn niet serieus genomen, terwijl ze een vreselijke ervaring hebben gehad. Ook de rol van de farmaceutische industrie wordt door veel mensen die niet vaccineren dubieus gevonden ( is ook steeds meer in het nieuws als het gaat om andere medicijnen dan vaccinaties). Ik ken maar heel weinig anti vaxxers die geloven dat het doormaken van één van deze ziektes juist goed is.
    Zo'n "ander verhaal" is dat dus niet.
    En die maak jij wel degelijk belachelijk door een beetje sarcastisch te zeggen: het RIVM liegt:rolleyes:.

16. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    #96 Toeteke, 10 okt 2019
    Laatst bewerkt: 10 okt 2019
    Je kunt hier wel hele verhalen gaan typen om me duidelijk te maken dat je vindt dat ik zoiets niet kan zeggen en dat ik mensen belachelijk maak en wat al niet meer, maar nee, ik voel me echt niet geroepen om op zp mensen te overtuigen. Hoe pro ik ook ben en wat ik ook denk van mensen die niet vaccineren. Dus wat dat betreft kun je het wel opgeven, net zo'n verspilde moeite als zo'n persoon overtuigen van het goede van vaccineren.

En ik gaf al aan dat ik de mensen met die vreselijke ervaringen waar jij op doelt niet bedoel. Maar jij besluit daar de nadruk op te gaan leggen. Moet je zelf weten.

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Waarom hebben jullie dit beide niet via het ziekenhuis gedaan?

Kinderen waar medisch risico bestaat agv vaccinatie worden over het algemeen in zkh gevaccineerd en blijven daar een nacht ter observatie (bij ons alle drie destijds als baby, bij latere vaccins ook aangeboden gekregen)

Idem met titerbepaling.

tuc vindt dit leuk.
  18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik snap dit even niet.

Er zijn veel mensen die hun eigen kind niet vaccineren, omdat ze slecht behandeld zijn door rivm?
    Maar ze vinden het niet goed dat hun kind één van de betreffende ziektes doormaakt?

Waarom vaccineren ze hun eigen kind dan niet als het doormaken van deze ziektes niet ok is?
    Om wraak te nemen op rivm?

citroenrasp, tuc en Toeteke vinden dit leuk.
  19. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ja ik vond het ook een vreemd verhaal, ligt dus niet aan mij. Dit is puur om duidelijk te maken dat ze het niet vindt kunnen wat ik zei. En dat mag, maar het verhaal wat daar weer op volgde... Nou ja, het maakt ook niet uit. Het zijn niet de mensen met die vreselijke ervaringen na een vaccinatie waar ik op doel. Maar de RIVM haters, de aluhoedjes.

20. Whoopy

Whoopy Actief lid

7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Nee, dat bedoel ik niet.
    Er zijn mensen die niet vaccineren, omdat ze het goed vinden voor het lichaam om deze ziektes door te maken. Ze zoeken dit bewust op ( zgn mazelenparty's bijv.). Deze mensen ken ik niet.
    Ik ken wel mensen die hun kinderen niet ( meer) laten vaccineren na een heftige bijwerking en die daarna niet serieus genomen zijn (door RIVM of Lareb)
    Daarom vond ik de opmerking van toeteke dus kwetsend voor mensen die zo'n vreselijke ervaring hebben gehad.
    Ik heb het misschien niet duidelijk opgeschreven.

Emma1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina