Ziektewet.. Zw uitkering? Daarna?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Veratje, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    Hoi uwv team,

Ik heb een vraagje,

Momenteel heb ik al 60 weken in de ziektewet uitkering.
    Wordt je ziektewet uitkering omgezet naar een zwangerschapsuitkering als de tijd is bereikt?

Zo ja, na de periode van 16 weken zwangerschapsuitkering: wordt je zwangerschapsuitkering automatisch weer omgezet naar je ziektewet uitkering?

Dank alvast

2. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    Vergeten te vermelden:

Ik heb me ziekgemeld tijdens mijn ww uitkering.

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Veratje,

Je wilt weten hoe het verloop van je Ziektewet-uitkering gaat bij een zwangerschapsuitkering.

De ziektewet gaat niet automatisch over in het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). Je Ziektewet-uitkering stopt wel automatisch 6 weken voor je uitgerekende datum, omdat je dan recht op WAZO hebt.

De WAZO moet echter wel apart worden aangevraagd. Je kunt het formulier zelf aanvragen via UWV Telefoon (0900-9294). Je kunt dit maximaal 8 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum.

Mocht je na afloop van je zwangerschaps- en bevallingsverlof nog ziek zijn, dan meld je dit aan UWV.

In de beslissingsbrief over het zwangerschaps- en bevallingsverlof (de WAZO-uitkering) staat dat je jezelf op de eerste dag na het verlof telefonisch ziek moet melden. Je kunt hiervoor wederom contact opnemen met UWV Telefoon.

Actuele informatie over de aanvraag van de WAZO en ziek na het zwangerschapsverlof vind je hier en hier.

Ik wens je nog een fijne zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina