Uitkering aanvragen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door griekie, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Goedemorgen,

Ik heb een vraagje. Ik ben 1 x per week werkzaam in de thuiszorg en werk 1x per maand 3,5 uurtjes extra( in totaal 15,5 uur per 4 weken). Ook heb ik een eigen bedrijf(eenmanszaak) en wil hiervoor ook graag een uitkering aanvragen

Daarnaast ben ik in loondienst voor een zaterdagbaan, hiervoor ben ik 2 zaterdagen per maand aan het werk. Hiermee wil ik op de dag dat mijn zwangerschapsverlof ingaat mee gaan stoppen( 6 weken voor mijn bevallingsverlof)

Nu is mijn vraag wat voor uitkeringen moet ik aanvragen

Met vriendelijke groet,

griekie

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Griekie,

Ik zie dat je graag wilt weten welke zwangerschapsuitkeringen je aan moet vragen. Vanwege de werkzaamheden uit je eenmanszaak kan je een Zwangerschaps- en bevallingsuitkering aanvragen volgens de regeling Zelfstandig en Zwanger (ZEZ). Stuur het formulier Aanvraag ZEZ-uitkering 2 tot 4 weken voordat je het verlof wilt laten ingaan naar UWV.

Vanuit je dienstverbanden kan je in aanmerking komen voor een Zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO). Je werkgever vraagt deze uitkering voor je aan bij het UWV.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een fijne zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Mariƫlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina