Voor ons ligt het nu even wat anders omdat we nu beide uit huis zijn sinds maart dit jaar. We willen sowieso met oud en nieuw hier blijven en misschien met Kerst nog een aantal mensen hier over de vloer hebben. Eerlijk gezegd vind ik de feestdagen nog best moeilijk, mijn opa is bijna 2 jaar geleden overleden en besef daardoor nog altijd dat het zo slecht nog niet was met die "verplichte" bezoekjes. Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar heb het er soms best nog moeilijk mee.
Na een aantal jaren veel stress door verplichte familiebezoekjes heb ik besloten dat het anders moest. We gaan nu waarschijnlijk 1 dag(deel) naar mijn schoonouders. Mijn ouders zie ik 13 dec. met hun trouwdag...dat werd verplicht opgelegd. Eerst zagen we de ouders en schoonouders met kerst, vervolgens 3 dagen erna weer met mijn verjaardag, moesten we nieuwjaarsdag ons gezicht ook nog even laten zien en was mijn vader vervolgens 3 januari jarig. Met als gevolg dat ik na de kerstvakantie vaak meer moe en gestresst was als daarvoor en dus alweer aan vakantie toe was.... Nu gaan we de tweede week van de kerstvakantie lekker op vakantie en lekker niks doen... Ik heb er nu al zin in!
@Mogwai, oei bij jullie is het wel heel erg bont. Gelukkig hebben wij het langskomen op 1 januari afgeschaft. We zouden dan heel wat km moeten maken die dag. Bellen kan ook en anders als ze ons graag willen zien, kunnen ze ook bij ons langskomen. Het lijkt wel alsof wij altijd naar de (schoon)ouders moeten ipv andersom.
Hier ook de verplichte bezoekjes, maar ik vind het alleen maar fijn en leuk. Geen stress/drukte voor mij! Hier ook al helemaal vol de 3 dagen... Verheug me er nu al op! Heerlijk met de familie samen! Ik kan er wel heel erg van genieten
hier ook normaal 1e kerstdag bij mijn moeder en 2e kerstdag bij de ouders van mn vriend.. maar nu we een kleine hebben, wil ik 1 kerstdag met zn drietjes... onze eigen traditie maken met de feestdagen!
pfff ja altijd dat gedoe met ouders en schoonouders. eerste kerstdag meestal met mijn ouders. ene jaar bij ons andere jaar bij hun. en tweede kerstdag dus naar schoonouders ( laat een hele diepe zucht en zegt verder maar niks meer)
Heb gisteren geprobeerd bij manlief om te zeggen dat ik niet de hele dag naar de ouders en opa en oma's wil. Maar hij vindt dat maar onzin. Want wat gaan we dan thuis doen?? Dus ik zeg: lekker eten Zegt hij: Ja dat doen we daar ook... Ik geef het op.... *Ik ga gewoon een vakantie voor mezelf boeken en dan gaat hij maar lekker naar familie met kerst.* (grapje he)
Pff nou het liefst sla ik de kerstdagen ook over, al dat zogenaamde gezellige familiegedoe Altijd is het de hele kerst familie bezoeken en gourmetten. Heb het echt wel eens een keer gehad daarmee. Ik eet net zo lief een boterham. Je wordt zulke dagen toch al helemaal voor gestopt met eten. Maar ja als je niet komt dan krijg je inderdaad scheve gezichten en dan ben je ongezellig Liefs Dyja