Ik weet het niet meer hoor!!!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ukkiefct, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkiefct

Ukkiefct Lid

18 dec 2010
    61
    0
    6
    Vrouw
    Enschede
    Hoi hoi,,,

Ik ga nu toch mijn verhaal hier maar is neer zetten, want het wordt steeds gekker!!!
    Ik ben toen ik 13 weken zwanger was in de ziektewet gegaan omdat ik bloedingen hadden, die veroorzaakt werden door geknapte adertjes in me baarmoeder...Mocht dus geen zwaar werk meer verichten en moest rust houden..Kan niet eens me eigen huishouden doen;)..De bloedingen zijn nu wel gestopt maar er is ischias aan me linker been vast gesteld en beginnende BI...Dus kon gewoon echt bijna niks heb me echt zo ellendig en rot gevoeld tegen over me werkgever,,,Maar die komt met de conclusie dat hij nog nooit heeft mee gemaakt dat iemand zo´n zwangerschap heeft als die van mij:$Ben na 3weken zw voor 2 uur per dag aan het werk gegaan en dna alleen administratief,(normaal ben ik cassiere)op zich gaat dat goed als ik het zitten en staan maar afwissel,,, dit heb ik ook overlegd met de verzuimarts,ik heb toen zelf aan gegeven dat ik wel weer wil proberen om kassa te draaien omdat er gewoon te weinig administratief werk voor mij is:xDus ik heb jhet geprobeerd en na 1uur en 20 minuten kon ik de pijn niet meer weg denken en ben ik gekapt,onder toeziend oog van een heel boze hoofcassiere:(Heb toen zenhalf uur last gehad van harde buiken:$ van een uurtje kassa draaien?????? op advies van verzuim arts en vk direct gestopt en weer terug gegaan naar de administratie.Mijn filiaalmanager was het daar niet mee eens,en ik moest maar weg gaan gaan als ik niet eens eens 2uur kon kassa draaien want dan had ik daar niks meer te zoeken!!!!!!Hij ging echt zo te keer ik schrok er echt van, heb gezegd ik kom morgen wel administratief werk doen, en dan bedenk ik wel wat ik nog meer kan doen,, ik wordt dus echt aan me lot over gelaten en moet maar zien dat ik wat te doen heb,,het voelt echt zo zwaar kut,at ik het gewoon ff allemaal niet meer weet.Ik ben ook niet ziekgemeld bij het uwv dus ik heb in al die weken nog geen bedrijfsarts gezien,er is door het verzuim bureau een plan van aanpak gemaakt en die is 2maart al naar mijn wergever verstuurd e die moet hij en ik ook ondertekenen , ik heb dat hele plan van aanpak nog nooit gezien:(:(dit is toch vreemd!?

Dus het is me allemaal wat te veel geworden,durf niet eens meer een gesprek met de man aan te gaan zodra ik dat namelijk doe eindigt het in een ruzie of discussie,Ik ben sinds een week nu volledig in de ziektewet, want val heel vaak flauw en de bi is er nu helemaal:x:(Heb gezegd dat ik het wat rustiger aan doe, en we hebben beiden gemaild` we hebben nog contact!!, ik heb nog niks weer gehoord, ik durf ook niet te bellen want dan krijg ik toch weer ruzie, dacht er aan om een mail te sturen maar dat is weer zo laf??? Ik kan beter 40uur gaan werken dan heb ik minder aan m´n kop dan nu.....

Weet iemand wat ik kan doen? ik ben nu bijna 27 weken zwanger en val 2xperdag zeker flauw, kan niet langer dan een kwartier staan...Mijn contract loopt tot het eind vant jaar, maar verlenging kan ik wel vergeten...Waarom helpen ze me niet mee om me in ieder geval administratief werk te laten doen??? Dan heb ik tenminste iets wat ik kan doen,want thuis zitten is ook geen pretje!

Kan ik hem mailen en zeggen dat ik het gewoon echt niet meer trek en eerst een bedrijfsarts wil zien, of hebben jullie een ander idee?

Alvast bedankt!

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wat ontzettend vervelend allemaal zeg! Maar hoe komt het dat je 2 keer per dag flauw valt? Ik zou toch gewoon maar gaan bellen en dan zeggen dat je een bedrijfsarts wilt zien. Je werkgever moet sowieso niet zo moeilijk doen want als jij ziek bent door je zwangerschap krijgen ze jouw salariskosten gewoon voor 100% vergoed.

3. Ukkiefct

Ukkiefct Lid

18 dec 2010
    61
    0
    6
    Vrouw
    Enschede
    Hoi

Bedankt voor je reactie,mijn bloeddrk is wat laag,:xvoel me daardoor echt heel slap en die duizeligheid is echt niet leuk meer.moet morgen weer de vk bellen.Het word weer warmer eind vd week dus dan kan ik niet eens me eigen haat voor de spiegel (staand) doen want dan val ik al weg das toch erg!! Afwassen lukt dan ook niet,Mag me dus niet inspannen volgens de vk..Wil ook liever eerst een bedrijfsarts zien.Hij krijgt het alleen vergoed als hij mij bij het UWV ziek meld en dat doet hij niet.En hij is het niet verplicht om te doen dus kan daar ook niks mee!!! Wil hem echt leiver niet bellen.Het contact was voor de zwangerschap heel goed en nu ineens zie ik een heel andere baas bah!!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je werkgever/filiaalmanager moet zich laten nakijken zeg! Ze zijn verplicht om je vervangend werk aan te bieden wanneer je je eigen werkzaamheden niet meer kunt doen. IS er geen vervangend werk voor handen cq te weinig uren bijvoorbeeld, dan ga je gewoon voor de rest van de tijd in de ZW! Je werkgever krijgt dit gewoon 100% vergoed van het UWV, dus wat dat betreft moet hij niet "mauwen".
    Dat je contract evt niet wordt verlengd, dat is heel vervelend, maar ik denk dat je daar maar gewoon rekening mee moet houden. Daar komt bij.... wil je nog wel voor zo iemand verder werken?

Ik zou wel willen weten hoe het zit met dat plan van aanpak, normaliter krijg jij daar ook gewoon een afschrift van. Dus daar zou ik gewoon om vragen. Het lijkt misschien laf om het per mail te doen, maar op die manier kun je wel aan dossier vorming doen. Bewaar alle mails! Zo kun jij in ieder geval ook richting UWV/CWI aantonen dat jij bereid was om van alles te doen, maar dat je werkgever niet heeft meegewerkt.

5. Ukkiefct

Ukkiefct Lid

18 dec 2010
    61
    0
    6
    Vrouw
    Enschede
    Verder iemand nog ervaringen of tips!!!!

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    ten eerste wil ik je heel veel sterkte en beterschap wensen.

ik zou het nog een keer proberen om met hem te praten over arbo arts oid.
    als hij weer zo uitvalt zou ik (mits je die mogelijkheid hebt) het hoofdkantoor bellen en je verhaal doen.
    laat hun hem dan maar eens mooi op het matje roepen,want zo hoor je gewoon niet met personeel om te gaan.

Deel Deze Pagina