verplichte gym t-shits wat vinden jullie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamabri, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ik snap eerlijk gezegd niet dat iemand zich druk kan maken over een shirt van een 10-tje (en daar al die moeite voor doet; brieven schrijven, gesprekken met de directeur...). Kom op zeg, waar hebben we het over?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee hij vind het zelf vervelend om (dat was in het eerste jaar) iedere keer weer te moeten zoeken of zijn shirt al in zijn kast gewassen ligt of bij de schone was, hij moet dan constant op zoek waar dat ding ligt, dan is het : Maham, waar is mijn shirt? die ligt in je kast,Oh waar dan ik kan hem niet vinden en nu heeft hij gewoon een stapel schone witte shirts in de kast en daar pakt hij er een van, dus je snapt ook wel waar zijn voorkeur naar uit gaat.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.115
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind inderdaad niet dat je mensen kunt verplichten om een nieuw shirt te kopen omdat de school zo nodig een nieuw logo wil. Dat is gewoon ordinaire geldklopperij. (Waarschijnlijk omdat ze belachelijk veel geld hebben uitgegeven aan een bedrijf om een nieuwe huisstijl te ontwerpen. ;)) Voor de hygiënemaatregel, voldoet het oude shirt net zo goed als het nieuwe.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou er gewoon 2 kopen, de school interesseert me geen moer, mn kind wel. Als dat dus zou moeten en kunnen, doe ik dat gewoon. Wat is nou 20 euro op zoveel jaar.

Ik zou mezelf als kind echt gaar voelen als ik de enige was in een ander tshirt omdat mijn moeder daar als enige over klaagt eigenlijk.

Ik snap jou wel, en je principe al helemaal, ben het er helemaal mee eens dat het niet jullie probleem is dat de school hun logo gaat aanpassen en dan nieuwe shirts gaat lopen drukken die jullie dan vervolgens moeten betalen, totaal mee eens. Vind het ook vreemd dat kinderen er niet gewoon 2 krijgen bij aanvang vh schooljaar maargoed.

Alleen vind ik dat in dit geval jouw principe niet voor je kind moet gaan.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wacht maar tot het je overkomt over 10 jaar. 3 x gym in de week (achter elkaar) een nieuw logo, waardoor het oude shirt niet meer mag en shirts die gestolen worden waardoor je er misschien per jaar wel 6 moet kopen, dan denk je er echt wel anders over denk ik ....... Om over het eruit groeien maar niet te praten want ook dat gebeurd ;)

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Maar, ff concreet.

Je moet shirts hebben
    Je bent het er niet mee eens en kaart het aan
    Directeur is akkoord
    Zoon sport in normaal wit shirt

Wat is dan het probleem eigenlijk nog?

(begrijp me niet verkeerd he, gewoon vraag)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niet eigenlijk (als hij dit jaar weer akkoord gaat natuurlijk ;)) Ik was alleen benieuwd wat de dames op ZP vinden van de regel van verplichte gymshirts, aangezien ik het ouderwets, onhygienisch en voor de ouders een dure regel vindt

8. knap

knap Niet meer actief

Begrijp je wel hoor. En ik vind je ook geen zeur.

Hier twee keer in de week gym. En hoe vaak hij ze spullen vergeet van af huis. Je zult denken daar is moeder voor maar grr heb ook maar een hoofd.

Volgend jaar gaat hij ook naar de grote school en krijg er nu al buikpijn van.

En zeggen dat 20 euro niks uit maakt waren het alleen maar die 20 euro. de grote school kost meer dan menig iemand denkt. Dan heb ik het niet alleen over de boeken(weet dat ze nu gratis zijn maar wat is gratis):( maar ook de aanschaf van andere materialen.

Maar er zit niks anders op dan het maar te nemen zoals het is ze zijn gek op school regels. Vind wel raar dat ze niet na het gymen moeten douche. Dacht dat het meestal een verplicht onderdeel was van de hygiëne lessen.:(

9. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik had ze vroeger op de middelbare school ook. We hebben er nooit een probleem mee gehad. Gewoon twee shirts en twee broekjes. Ze waren spuuglelijk, werden nooit gestolen, maar dienden hun doel wel.

Ik was wel blij dat in de bovenbouw gold dat je in dat type kleren, maar wel zelf uitgezochte kleding mocht sporten.

Ik snap de regel van de school, al kun je het wellicht niet afdwingen.

Wat ik overigens veel belangrijker vind dan die 10 euro: wat vind jouw zoon ervan dat je hier een probleem mee hebt/van maakt?

(excuus als ik dat eerder in het topic heb gemist)

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    oooh ok, dan snap ik je!:)

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

20 jaar geleden was het ookal zo bij ons op school! Ik heb mijn moeder nooit horen klagen!

Ik zou het het niet waard vinden om er jaren zo'n probleem van te maken. Of je hangt het shirt na een gymles even voor het open raam zodat ie kan luchten of je koopt er 1 extra, wat ik zou doen. Hier op de basisschool hebben ze ook een tshirt. Niet voor de gym maar voor uitstapjes en de sportdag. Leuk? Nee want elk jaar kan ik een ander shirt kopen omdat ze er uit groeien. Overdragen naar de volgende? Nee dat gaat niet want de shirts van de oudste kunnen we niet meer gebruiken ivm een ander logo. Niet leuk maar ik ga me er echt niet druk om maken. Zo zo de van die jaren brieven schrIjven en gesprekken voeten. KOst je een hoop energie en lost niks op. 1 zeurende ouder tegen de rest.... Buiten dat, school bepaald de regels en daar dien je je aan te houden.

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    je kan het ook op de hand wassen is het de volgende dag klaar. Hoef je geen extra was aan te zetten en hoef je ook geen 2de te kopen..probleem opgelost.

ikzelf zou gewoon nog een erbij kopen

13. topper12

topper12 Niet meer actief

Het lijkt mij sterk dat daar op die manier rekening mee wordt gehouden bij het maken van een lesrooster. Als je weet hoe complex het is om een rooster te maken dan kan ik me dit bijna niet voorstellen...

Heb niet alles gelezen maar wat vind je zoon er zelf van? Ik zou gewoon het shirt halen als je het prima kunt betalen dan snap ik het probleem niet zo. Die shirts zijn er juist om allerlei kledingdiscussies te voorkomen: te korte strakke shirtjes bij meiden, etc.

14. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb niet alles gelezen maar als ik jou zoon was zou ik me rot schamen mama is het er weer niet mee eens weer een brief mee. Als enige een ander shirt.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    1 tip: lees dan wel alles voor je zo'n kortzichtige reactie plaatst :)

16. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Heb het eerste stuk gelezen dinsdag shirt van school woensdag niet briefjes mee naar school dus wat moet ik lezen

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

of shirt extra kopen en niet zeiken..

of shirt op handwas doen.. en snachts laten drogen..

waar een mens zich al niet druk om kan maken.. zijn ergere dingen in de wereld

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Indenk idd niet dat het voor zoonlief prettig zal zijn. Hij staat er tussenin. Als zijn klasgenootjes hier lucht van krijgen is hij de pineut. Moeders weer op school geweest voor een gesprekje.

Ik zou me eigenlijk bezwaard voelen steeds een brief mee te geven. Ze zullen daar wel denken, heb je die moeder weer om een stom shirt van een tientje...

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou gewoon een extra shirt kopen;)

Deel Deze Pagina