hallo!! wie weet er of het eten van minder suiker ed hoofdpijn en vermoeidheid tegen kan gaan? her en der lees je dat. Maar waar moet je beginnen, klopt het? Iemand er ervaring mee? ik meen @zogelukkig, hopenlijk leest die ook even mee. ik heb nl al tijden hoofdpijn en ben zeer vermoeid ook na mn (goede) nachtrust. Ik merk dat ik snel trek krijg in chocola of chips, maar m.i. houd dat het probleem in stand. (Ik eet wel 3 goede maaltijden.) Tips?? Alvast bedankt.
Hallo ik loop sinds een tijdje bij de osteopaat en deze adviseerde het ook idd om vermoeidheid en hoofdpijn zoveel mogelijk te voorkomen zo min mogelijk suikers te eten, nu zit suiker natuurlijk overal in niet alleen in snoep en chips ook in sauzen en dat soort dingen. Ik ben dit gaan doen niet helemaal maar wel heel veel, ik heb echt moeten afkicken dacht dat ik gek werd maar na een dag of 3-4 ging het langzaam beter en wonder boven wonder mijn hoofdpijn is nagenoeg weg en mijn vermoeidheid is een stuk minder (ja nu even niet maar heb een mannetje die er een sport van maakt midden in de nacht wakker te worden en niet meer te slapen ) Misschien dat je zoiezo een bezoekje aan een osteopaat kan brengen was voor mij verhelderend!
Marilouise bedankt, Nee ik noemde de chips en chocola als voorbeeld van snoep, maar het zit natuurlijk overal in. Oh men wat heftig.. hoe heb je dat aangepakt dan, ook mbt gewoon eten? (Onze kindjes zijn even oud )
Ik lees even mee. Hier hetzelfde prbleem,geen hoofdpijn maar wel ontzettend moe. Heb ondanks een goede maaltijd constant trek en drang om zoetigheid te eten,wordt er soms gek van....
ik was ook altijd heel vermoeid, heb een aantal dingen aangepakt (waaronder ook afvallen) en ben gestopt met veel suiker eten, het kost idd wat moeite maar sindsdien voel ik me stukken beter. Ik merk ook direct dat als ik wel veel suiker eet ik weer moe ben. Hoe ik het heb aangepakt gewoon minderen, geen suiker in koffie/thee, geen snoepjes, chocola, koekjes etc. Eet wel gewoon de maaltijden en af en toe chips (hooguit een keer in de week) of iets anders lekker maar echt met mate. Het heeft een aantal weken geduurd maar ik voel me stukken beter.
wow Johanna goed nieuws. -ik drink veel thee, zonder suiker, verder water of sinasappelsap. -eet graag een koekje (of twee..) soms wat chocola. Wat zijn andere goede dingen voor tussendoor? Twee keer per dag tarwebrood met boter en hagelslag (sochtends) kaas of worst smiddags, de hagelslag schrappen dus?? -sAvonds veelal aardappels met jus en groente, daar nog iets aan veranderen? -Als toetje yoghurt met basterdsuiker, wat dan erin doen, diksap?? Blehh.. Ik neem geen toetje meer haha. -iIn het weekend een bakje koffie met suiker, zonder doen dus. En taart.. Ook niet meer? aarg..
het gaat met name om de toegevoegde suikers. maar ook de overige suikers zijn natuurlijk in teveel niet goed (teveel is nooit goed ) Ik ben in een paar weken tijd gaan minderen, dus ben begonnen met mijn drinken dat was niet zo moeilijk drink graag groene en of kruidenthee ook mijn koffie ben ik toen gaan laten staan, frisdrank drink ik zelden dus dat was niet het ergste, uiteindelijk ben ik in een tijdsbestek van 3 weken nagenoeg helemaal terug gegaan naar bijna geen suikers. ik eet nu eigenlijk nog steeds geen extra suikers, drink veel water, met eten ben ik echt alles vers gaan maken ook mijn sausjes, zoetigheid op brood eet ik 1 keer per 2-3 weken ongeveer en chips enzo sporadisch. wat ik wel nu wat meer snoep is een augurkje met kipfilet en of ham, of een stukje komkommer snacktomaatjes, verder als ik echt wat behoefte heb om iets te nemen neem ik een appeltje. misschien is het wel beter eerst te minderen want je lichaam gaat (bij mij ) best wel even heftig reageren.
In de tijd dat ik Atkins heb gedaan ook veel dingen moeten leren zonder suiker te eten en drinken. Ik wil niet zeggen dat je dit dieet moet gaan volgen, maar wellicht haal je er wel lekkere recepten vandaan kan halen. Daarnaast adviseerden ze bij Atkins ook pitamientjes te slikken, maar ook chroom. Daardoor gaat je suikerniveau omlaag. Ik moet alleen wel zeggen dat als ik nu chroom pak ik er juist meer trek van krijg. Verder misschien in plaats van een koekje zoet fruit pakken, appel of wortel of zo. In ieder geval sterkte met je besluit!
Juist als je zin krijgt in iets zoets, is het belangrijk dat je wat anders neemt. Als je het echt niet kan weerstaan neem dan fruit. (ook niet te veel, daar zitten heeel veel suikers in!) Verder idd hagelslag en zoet broodbeleg schrappen, geen yoghurtdrink oid, maar water, thee of zwarte koffie. Ik heb het ooit een paar maanden gedaan, hielp wel redelijk. Ook at ik toen geen varkensvlees, dat scheelde ook een heleboel. Succes!
Grr, netwerkverbinding ging stuk en mij rea is weg Maar samenvattend: Antwoord op je vraag of er bewijs is voor het verband tussen suiker eten en vermoeidheid/hoofdpijn? Nee, dat is er niet. Een goed gebelanceerd stuk staat op deze link Moe van suiker Hier wordt uitgelegd waar de theorie op gestoeld is, welke onderzoeken voor de theorie zijn en welke tegen. Puur biochemisch is er niet aangetoond dat mensen met klachten geassocieerd met het eten van suiker ook werkelijk hypoglykemie hebben, wat volgens de alternatieve Atkins theorie wel het geval zou moeten zijn. Maar als je minder suiker wilt gaan eten, ga je gang. Misschien voel je je er wel beter door want een placebo effect is ook nooit te onderschatten Maar het bewijs waar je om vroeg is er niet.
dat heb ik inderdaad ook gehoord dat het echte bewijs er niet is, maar ik redeneer dan van baat het niet schaadt het niet toch ? je moet het wel de kans geven, ik kreeg trouwens de tip zink tabletjes tegen de suikerdip!
Dat kan een heel gevaarlijke redenatie zijn. Bv, mensen die extreem Atkins doen eten geen fruit meer, geen brood (dus weinig vezels en vitamines) en veel cholesterol. Dat schaadt echt wel hoor! Dus alles met mate, zeg ik altijd Suiker is geen gif, gewoon een natuurlijk bestanddeel. Dat het nou toevallig ook zit in veel dingen die slecht voor ons zijn (chocolade, snoep etc) is omdat het zo verrekte lekker is, net als zout en vet. Ook natuurlijke stoffen die door onmatig gebruik slecht worden.
Ik lees mee denk dat minder zuiker goed is,maar je moet het niet overdrijven,bruin brood en fruit zijn gewoon gezond en ze geven je energie.