Verplichte rust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VGL11, 15 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VGL11

    VGL11 Lid

    20 sep 2018
    10
    13
    3
    Vrouw
    Hallo!

    Ik ben 28+5w zwanger en sinds maandag op verplichte rust gezet.
    Een beetje onverwacht want ik had niet echt klachten, wat pijn aan m’n bekken of onderrug maar niet echt ondraaglijk.
    Blijkt ons klein meneertje wel heel laag te zitten en mijn baarmoederhals is maar 2cm lang meer terwijl dit nu nog 2,5cm zou moeten zijn. Gelukkig is hij wel helemaal ok en weegt hij al 1,400kg, wat iets meer is dan gemiddeld.

    Iemand die een gelijkaardige situatie heeft meegemaakt of momenteel meemaakt?
    Ik probeer zoveel mogelijk te liggen op aanraden van de gynaecoloog maar wil graag nog zelf eten maken en zit ‘s morgens een uurtje voor m’n laptop om wat zaken af te handelen voor m’n werk.

    Gezien dit mijn eerste zwangerschap is heb ik niet echt een goed beeld van wat harde buiken zijn.
    Volgens mezelf had ik daar nog geen last van gehad, blijkbaar volgens de gynae zou ik ze gewoon niet herkennen... mijn pijngrens ligt redelijk hoog en ik verbijt het nogal snel, wat in een zwangerschap dus niet echt ideaal is! :p
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Met ctg heb ik pas geleerd wat harde buiken waren. Ik dacht dat dat normaal was :roflmao: (mijn waardeloze verloskundige wimpelde dat soort klachten allemaal weg met hoort erbij) wist ik veel!
    Vond harde buiken trouwens ook niet pijn doen ofzo.

    Als je voor Controle moet kan je de verpleegkundige even vragen om mee te kijken. Toename was voor mij namelijk wel reden om contact op te nemen dus best belangrijk dat je leert te herkennen
     
  3. VGL11

    VGL11 Lid

    20 sep 2018
    10
    13
    3
    Vrouw
    Vandaag had ik toen ik rechtstond druk op mijn schaambeen en liesstreek, is dat het dan of is het echt hoger ... geen flauw idee :oops:
    Zo zie je maar dat iedereen pijn anders ervaart he!
    Ik moet pas op 27 mei teruggaan om de situatie te herbekijken, dan zullen ze ook een ctg doen waarschijnlijk want ik moet naar het verloskwartier ipv de gynae.
    Doordat ik zo geschrokken was heb ik niet eens gevraagd wat er dan te gebeuren staat :eek:
     
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.642
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik had bij 37 weken pas door wat harde buiken waren. Het voelt alsof je niet rechtop kan zitten, en je baby klem zit ofzo. Een beetje bovenin je buik.

    Misschien kun je s'ochtends je laptop pakken en gelijk al in bed/liggend werken op je laptop? Scheelt weer!

    Succes!
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.669
    10.574
    113
    Ik zou telefonisch contact opnemen als je nog vragen hebt. Niemand anders dan de arts kan jou juist adviseren.
     
  6. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Harde buiken zijn letterlijk harde buiken waarbij je baarmoeder aanspant en je buik helemaal strak trekt en als een harde bal aanvoelt. Ze horen niet pijnlijk te zijn maar kunnen soms wel onaangenaam aanvoelen. Zo ervaarde ik ze tenminste. Bij een wee gebeurd in feite hetzelfde alleen dan veel krachtiger om je baby letterlijk naar beneden te duwen.

    Sterkte!
     
  7. VGL11

    VGL11 Lid

    20 sep 2018
    10
    13
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ondertussen weet ik dat ik die dus nog niet heb gehad.
    Woensdagavond had ik heel veel last en hebben ze me opgenomen en een kuur met weëenremmers en longrijping gegeven.
    Mijn baarmoederhals was maar 1,7cm meer dus ze wilden geen risico nemen.
    Voorlopig nog tot maandag in het ziekenhuis ter observatie. Hopelijk blijft alles stabiel!
    Ons klein meneertje doet het wel nog steeds goed dus dat is eeb hele geruststelling.
     

Deel Deze Pagina