werktijden die niet handig zijn

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door dorisn, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    op mn werk zijn ze aan het klieren met mn werktijden. (werk in een winkel)
    mn leidinggevende moet het personeel inplannen op de tijden dat de meesten klanten in de winkel zijn.
    vanuit het bedrijf gezien zo stom nog niet, alleen als moeder van 2kids kan ik er niet zoveel mee.

ik wordt nu gedwongen om 3x per week te werken ipv 2x.
    ik werkte eerst 2hele dagen en nu moet ik 2x 5uurtjes en 1x 3uurtjes (deze week dan).
    het probleem is dat ik dan meer opvang moet hebben dan voorheen en dat me dat ook meer geld kost.
    waar ik eerst aan 10uur opvang per week genoeg had heb ik nu zo 13uur nodig.

vind het zo vervelend om er wat van te zeggen en ik vraag me ook af of ik er wel wat van kan zeggen.

wie weet wat mn rechten hierin zijn?

liefs doris

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik ken het probleem, maar mijn ervaring is, is dat je er niet echt veel mee kan.

Het enige wat je kan doen is het aangeven dat het minder prettig voor jou is. En kijken hoe coulant je werkgever daar in is natuurlijk.

Je kan het alleen echt waar maken om 2 dagen te blijven werken als dit ook letterlijk in je contract staat.
    Zodra dit niet zo is, heb je eigenlijk maar te slikken.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wat staat er in je contract over werkdagen? Heb jij die vastgelegd staan?

Bij mijn vorige werkgever stond en kon dat niet vast in mijn contract gezet worden (dit wilde ze absoluut niet) Dus toen ik ineens van de een op andere dag niet meer op zaterdag mocht werken (was wel afgesproken voordat ik met verlof ging) kon ik daar niks aan doen want het stond niet vast in mijn contract. Gelukkig werk ik nu ergens waar wel rekening gehouden wordt met moeders. Mijn werkgever vindt het zelfs vervelend als mijn schoonmoeder een ochtendje moet oppassen als hij mij een ochtend/middag/dag extra nodig heeft.

Er is wel een regel maar ik weet niet of dat echt rechtsgeldig is. dat is zoiets van als je al 3maanden lang op bepaalde vaste dagen werkt, zouden ze je niet op andere dagen kunnen plannen. Maar ik weet niet of dit rechtsgeldig is en of dit ook iets is waar je mee aan kan komen bij je leidinggevende.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Je kunt hun gratis advies vragen over wat je met je situatie kan doen.

Een hele vervelende situatie,ik hoop dat je eruit kunt komen met je leidinggevende! xx

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Dit was bij mijn vorige werkgever ook het geval bij een aantal collega's. Neem aan dat ook zoiets in het CAO staat.
    Zij kregen drie maanden de tijd om te zoeken naar een andere oplossing.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb helaas alleen op papier staan dat ik niet meer dan 15uur werk, helaas niet dat dat 2dagen zijn.

vorige week was ik ziek dus heb nog geen kans gehad om erover te praten met mn leidinggevende.
    morgen ga ik weer werken en dan hoop ik dat hij tijd heeft voor me en dat er wat aan gedaan kan worden.

zo word het werken er niet echt leuker op.

liefs doris

Deel Deze Pagina