verplichtingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carrolyn, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Haha ik heb er ook nog wel 1 te ruil :)

2. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Nee maar ff serieus, ik vind echt dat als je gevoel er echt tegenin druist, dat je er dan het beste naar kan luisteren....
    Niemand heeft iets aan iemand die tegen d'r zin mee 'moet'. Goed bedoeld of niet....

Ik durf niet eens buiten NL niet op vakantie, maar dit heeft meer met complicaties in vorige zwangerschap te maken. het is je goed recht om te doen wat voor jou het beste voelt voor jou en je kindje!

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit is trouwens heel logisch. Ik zit in het voortgezet onderwijs en dan zie je wel vaker dat kinderen (bijna) altijd van hun ouders houden en loyaal naar hen zijn, zelfs als ze het ontzettend af laten weten. En ik herken het zelf ook: ik hou heel veel van mijn vader, maar kan op bepaalde structurele punten best met hem botsen. Maar mijn man moet het echt niet wagen op een van die punten kritiek te leveren op mijn vader! Dan word ik boos op hem, ookal weet ik in mijn hart dat er een kern van waarheid in zit!

Hoe je het ook wendt of keert, je schoonmoeder zal altijd in je leven zijn (ze is de oma van je kind), dus het is wel belangrijk om te investeren in je relatie met haar (binnen het realistische natuurlijk).

4. Iefie

Iefie Niet meer actief

Alvast sorry voor wat ik nu ga zeggen, maar wat een verschrikkelijk irritant mens die schoonmoeder van je! Nu ik dit heb gelezen vind ik helemaal dat je voor jezelf moet kiezen. Ik zie het al voor me..m'n schoonmoeder die mee wil naar de verloskundige..hoezo? En dan nog verwacht dat je rekening houdt met haar agenda..???? Mijn eigen moeder krijgt dit niet eens voor elkaar! Mijn zwangerschap is van mij en mijn man en de rest mag meegenieten, maar ze dienen zich wel aan te passen aan ons en niet andersom. Nogmaals sorry voor mijn felle reactie, maar ik vind dit echt te zot voor woorden.

5. AGZuid

AGZuid Lid

26 feb 2011
    9
    0
    0

Volledig mee eens. En wat al eerder is geschreven... Je moet helemaal niks. Het enige wat je moet is aan jezelf en je kindje denken, geen dingen doen waar je geen goed gevoel bij hebt.

Succes en sterkte!!

6. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    ze liep constannt te vragen of ze mee mocht naar de verloskundige.
    om van alles af te zijn zeg ik ja je mag mee en dan is 8.00 niet goed.
    terwijl we altijd vroeg een afspraak hebben zodat me vriend mee kan, het is tenslotte ook zijn kindje.
    Je doet het gewoon nooit goed.
    Morgenavond komen ze ben benieuwd hoe dat zag gaan.
    Me vriend is het wat de verloskundige afspraak met mij eens hij heeft gezecht als me moeder weer zeurt dan is daar de deur voor haar.Hoezo mannen zijn net zo veranderlijk als het weer.

7. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas heb ik geen schoonmoeder, ook nooit gehad trouwens.

Maar een week met z'n allen op vakantie? No way, daar zijn mijn vakantiedagen veel te kostbaar voor (toen ik nog werkte).

Zowel met mijn familie als zijn familie zou ik geen week op vakantie gaan. Dat zou ik psychisch echt niet trekken. En mijn man zou gek worden als hij langer dan 2 volle dagen met mijn familie op moest trekken. Maar ik trek het nog net als ik 1 nachtje bij schoonfamilie moet overnachten. Ben dan ook weer blij dat we doorgaan.

Ik weet dat schoonfamilie er echt bij hoort, maar jij hoort ook bij de schoonfamilie. De schoonfamilie hoort ook rekening te houden met jou.

Mijn man en ik weten het gewoon van elkaar. Hij hoeft ook niet elke keer mee, hij heeft ook een eigen zaak. En dat werkt goed, elkaar daarin vrij laten.

Maar als ik jou was, bleef ik een weekje lekker alleen thuis, lekker rustig aan doen. Als je nog werkt, is het echt zonde om dan vakantie te nemen, een paar weken later krijg je al zwangerschapsverlof. Ook voor je vriend is het jammer, kan beter de vakantie opnemen na de bevalling. Sterkte in ieder geval

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Pfff nee k moet er nu ook niet aan denken hoor die hitte en met die buik:)
    Ook heb je kans op zo'n zwangerschapsmasker met die zon.. zit je ook niet op te wachten denk ik!

Verder zal het zowieso geen leuke vakantie worden zo te horen wat dus alleen maar stress meebrengt wat niet goed is voor jou en je baby..

K hoop dat je misschien tot een compromis kunt komen met je vriend en schoonmoeder..

Succes

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het idd zo is dat je overal verplicht aan mee moet zitten doen op die vakantie, en er geen compromis mogelijk is, zou ik ook in Nederland blijven. Voor de rest blijf ik wel bij mijn eerdere reactie: schoonfamilie hoort erbij en je kunt niet overal wegblijven, zoals je die wens wel steeds uit lijkt te spreken.
    Maar idd: 30 weken zwanger op een mountainbike kruipen zou ik ook niet doen, en als je daar alleen maar ruzie krijgt omdat je de hele dag mee moet, zou ik liever kiezen voor 1 ruzie vooraf, en niet meegaan.

10. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk....ik weet niet wat ik zou doen.

schoonmoeders haha, die van mij is wel lief, alleen vind ik dat ze zo'n goed geheugen heeft, ze weet nog precies dat ze 35 jaar geleden geen last had van hormonen, en dat ze haar kinderen nooit straf heb moeten geven....ach, ik laat haar:D

11. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Eens!

Eens!

Verjaardagen, bruiloften en partijen, familiedagen.. ja dat hoort erbij.. maar verplicht mee op vakantie, vind ik echt te ver gaan, vooral omdat je dat niet wil en daar kan ik me best iets bij voorstellen.

Ik vind m'n ouders en m'n schoonouders hartstikke lief, maar ik maak zelf wel uit wanneer of ik mee ga op vakantie of niet! Eerlijk gezegd heb ik daar ook niet altijd zin in.. uiteindelijk brengt zo'n vakantie ook een hoop irritaties met zich mee en als je zwanger bent, zit je daar al helemaal niet op te wachten.

Deel Deze Pagina