wie werkt er ook bij een bank ....

Discussie in 'De lounge' gestart door kevercabrio, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Financiële dienstverlening en kinderen
    Zuid Holland
    en vind de regels te streng worden...

Ik werk als Adviseur Verkoop & Service bij een bank.
    En ik wordt gek van alle verplichte cursussen, elearings en extra vergaderingen over bv klantintegriteit ed.

wie ervaart dit ook?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik werk ook bij een bank, maar ben dan telefonisch verkoop en service adviseur. Bij ons begint het verplicht volgen van cursussen nu pas echt te komen. Maar het is wel veel ineens.

3. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Werk ook bij een bank, maar niets met klanten te maken (direct dan). Zit op de IT afdeling en tsja, wel elearnings maar dan over compliancy (logisch nadenken) verder eigenlijk weinig gelukkig...

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben consultant in de bancaire wereld, dus ik KAN bij een bank ingezet worden.
    De reden dat al die verplichte cursussen er nu zijn, is omdat de bedrijven willen of moeten (welke het is, is me nog niet helemaal duidelijk) voldoen aan nieuwe reglementen en certificering. Ik heb zowel bij mijn eigen werkgever als bij de klant waar ik nu bij zit (Verzekeraar) een security & integrity cursus moeten doen. Met vragen als:
    - Je ziet iemand zonder toegangspas rondlopen, wat doe je?
    - Er belt een klant met vragen over zijn polis, maar je kent deze klant niet, wat doe je?
    - Een zakenrelatie biedt je kaartjes voor een belangrijke voetbalwedstrijd aan, mag je die aannemen?

Dat soort dingen.

Bij zowel mijn werkgever als de klant leken de vragen erg op elkaar. En vanuit beide werd gezegd dat iedereen die moest doen vanwege een of andere certificering waar het bedrijf aan moest of wilde voldoen.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb jaren bij een bank gewerkt ben er in 2008 gestopt. Toen begonnen deze curssusen al. vreselijk saai vond ik ze, ik was dan ook blij dat ik weg kon haha. Volgens mij hadden wij toen WFD (wet financiële dienstverlening) het intreseerde mij niet zoveel ;) vond er niks aan en heb het ook niet afgemaakt.

6. Ik werk niet bij een bank maar bij een verzekeraar en daar hetzelfde ;) moet idd vanuit de WFD een aantal dingen volgen en dat moet iedere 1,5 jaar weer opnieuw.. gedeeltelijk slaat het nergens op want de dingen die ik bij de WFT leer gebruik ik helemáál niet in de praktijk.
    Vanuit de directie komen ook regelmatig bijeenkomsten hoe alles nog beter moet en kan en blabla.. ivm de concurrentie willen ze nu eenmaal de beste zijn.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik werk ook bij een bank (8 jaar alweer), maar heb geen hekel aan die cursussen. Ik werk bij de zakelijke dienstverlening.

Overigens ben ik nu bezig met mijn EVC en als ik straks mijn wft's heb behaald, hoop ik dit om te zetten in een MBO 4 bank en verzekeringswezen diploma, zonder dat ik naar school hoef.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik werkte bij een bank maar ben wegbezuinigd. In mijn vakgebied (hypotheken) is het logisch dat je vaak extra cursussen moet volgen.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik werkte als kredietadviseur zakelijke relaties, maar vanwege bezuinigingen werd mijn functie verplaatst. Kreeg ik even te horen toen ik al ver in mijn zwangerschap zat. Gelukkig kon ik nog wel een stapje terugdoen qua functie niveau en dus een andere baan aannemen. Dus ik ben al erg blij.

Heb jij al een andere baan gevonden?

10. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Fijn te lezen dat het idd veel is en dat dat idee niet alleen ik heb.
    Ben nu bezig met PE (permanente educatie) om de certificering up to date te houden. PZ is er achter gekomen dat ik mijn WwFT Basis niet heb en WwFT fiscaliteit & leven niet heb, we de PE gedaan maar mis dus het grote geheel :x
    En de bank heeft besloten dat iedereen mbo 4. Moet hebben. Met mijn horeca verleden zit ik op mbo 3 niveau dus kan in mei 2012 het evc traject in en dan mbo 4 halen.

Ben blij dit ff van me af te schrijven.
    Op mijn werk mag ik niet te veel mopperen

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee, ik zit pas sinds maandag thuis.
    Ben ook nog niet heel hard op zoek op dit moment. Blijf voorlopig nog in dienst en word veel geholpen. Wij hebben een goed sociaal plan.

Maar ja, banken in deze tijd lopen niet over van de vacatures...

Gelukkig is hier thuis altijd nog de vacature voor moeder beschikbaar ;)

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Kevercabrio, bij ons moet iedereen voor 1 maart WFT Basis gehaald hebben en anders moeten ze een stapje terug doen en meer algemeen werk doen. Ik ben blij dat ik het in september gehaald heb.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij was die wft basis bij ons gewoon weer zo een e learning die om de havenklap voorbij kwam...

en ja pe is wel irritant. Denk je er vanaf te zijn, moet je weer ;)

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Had al een PB gestuurd naar Kevercabrio. Werk ook bij een bank op de hypothekenafdeling.
    Hier ook veel elearnings en nu weer 1 van klantintegriteit die voor 31 jan behaald moet zijn. Het is soms ook alles of niets.

15. O bleh, herinnert me eraan dat ik in januari echt moet gaan beginnen aan PE.. basis en schade liggen te w8en helaas!

16. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Zuid Holland
    Heftig hoor die druk...
    Alles moet ff tussendoor en extra.
    fijn voor dat jij hem al hebt.

17. kevercabrio

kevercabrio Actief lid

18 mrt 2011
    350
    0
    0
    Zuid Holland
    ben nu bezig met pe basi, schade en consumptief
    klant integriteit moet voor 31 dec gehaald zijn...

pfff

Deel Deze Pagina