Goedemorgen! Ik heb zo hard gelachen! Ik heb een sportschool benaderd enkele weken geleden. Ik kreeg een mail terug vol met spelfouten! En nu ben ik echt slecht in mijn Nederlands hoor echt heel slecht maar dit was gewoon TE erg. Maar ook de 2e mail die ik zojuist ontving staat vol met fouten. Er staan bijvoorbeeld geen punten of komma's in de tekst. Alles is zonder hoofdletters geschreven begin van de zin en de namen. En dan maar niet te spreken over woorden die verkeerd geschreven zijn. ( en dan niet woorden met d of dt ) Nee simpele woorden. Ik knap dan gelijk op zo'n bedrijf af ( misschien heel hypocriet omdat ik ook niet zo goed ben in mijn Nederlands hoor ) Hebben jullie dat ook dat je dan afknapt op een bedrijf?
Ja hoor, heel herkenbaar hihi Sowieso probeer ik er niet teveel op te letten als ik privé iets lees, want als Nederlands je werk is, let je overal op. Het is gewoon niet zo netjes en het staat niet echt professioneel als je heel wat fouten maakt in zakelijke correspondentie. Ik snap je helemaal!
Ja, ik vind dat ook echt een afknapper. Ik zou daar dan gewoon niet meer naartoe willen. Ik snap best dat niet iedereen even goed is in Nederlands en een enkel foutje zou ik ook niet zo erg vinden (in ieder geval niet bij een sportschool, ligt er natuurlijk wel aan wat voor bedrijf het is). Maar een zin zonder interpunctie en hoofdletters en vol fouten is echt een reden om geen zaken meer met dat bedrijf te willen doen.
Ja als iemand hier iets typt in slecht Nederlands zal het me weinig schelen. Maar als je zoiets doet voor zakelijke doeleinde komt je bedrijf nogal dom over vind ik
Zo vaak mail ik niet met bedrijven. Maar ik moet wel lachen als ik een afwijzing krijg van een sollicitatie en daar dan spelfouten in staan haha. Of als ik mail/sms met collega's (die heel slim lijken), maar daar ook overal komma''s ontbreken enz.
Snap wat je bedoeld Zo was ik van de week ook stomverbaasd. Ik had online kleding besteld. Helaas bleek 1 maat achteraf niet leverbaar ,maar daar hadden ze evt wel een alternatief voor. Het was een keurig nette mail, maar onderaan bij de afsluiting stond: Liefs ....
Zal de 2 mails hier neerzetten. Deze vallen op zich nog best mee de ergste heeft mijn man al verwijderd zag ik. beste... aller eerst willen we u bedanken voor het interesse die u heeft in onze sportschool Als antwoord op u vraag wil ik u mededelen dat we voor u een afspraak willen maken zodat u een dag een rondleiding kunt krijgen van een van onze ervaren membership consultant die u graag verder willen helpen met het adviseren bij het uitkiezen van de juiste membership helaas is het dus niet mogelijk om u daar over te mailen aangezien we een ruime variatie hebben aan memberschips daarnaast over u vraag over de kinderopvang zijn er geen extra kosten en hoort deze gewoon bij u membership. voor verdere vragen kunt u email naar .....l@hotmail.com zodat een van onze mc's u kan benaderen ook is het mogelijk om te bellen naar de clup(070-..... voor een afspraak met ..... ik hoop hiermee u vraag zo goed mogelijk te hebben beantwoord met vriendelijke groed .... -------------------------------- beste ...... op 1-6-2012 heeft u een email gestuurd over onze abonnementsvormen en de dagopvang ik heb u enkele dagen geleden al een mail hierover gestuurd maar helaas geen reactie van u terug gehad en omdat we nu een speciale actie hebben wil ik u hierbij nog een keer benaderen zodat u nog kunt provieteren van deze actie 2 maanden gratis en een korting graag hoor ik van u uwe reactie u kunt ook bellen naar ..... op 070-..... u kunt vragen naar ..... voor meer info ik hoop dat u vandaag of morgen tijd hebt aangezien de actie tot uiterlijk morgen is alvast bedankt vriendelijke groet ..... Heb de namen en telefoonnummers even vervangen voor puntjes. Maar de namen stonden dus allemaal zonder hoofdletters. En deze 2 vallen dus nog mee de ergste is helaas verwijderd haha.
Ik vind die twee ook al niet echt meevallen hoor . Het leest echt lastig zonder interpunctie en ze staan vol met fouten. Sowieso vind ik het erg raar als een bedrijf een hotmail.com-adres gebruikt, dan neem ik ze al meteen niet meer serieus eerlijk gezegd.
ik krijg bijna het idee dat dit een spam mailtje is (zo één van een vertaalcomputer waardoor alle zinnen letterlijk vertaald worden en heel krom lezen) menn, wat slecht!
Oohh nee verschrikkelijk! Daar zou ik ook echt op afknappen hoor! het leesd zo moeileik med al die fauten en zonder punten en kommas
Een sportinstructeur zal echt niet slechter zijn in zijn werk omdat zijn schriftelijk taalgebruik onvoldoende is. Maar toch zou ik er op afknappen. Je verwacht toch dat ze bij zo'n sportschool ook iemand hebben die over de administratie en financieën gaat. En daar verwacht ik dan wel gewoon fatsoenlijk Nederlands van. Anders heb ik er eigenlijk al geen vertrouwen meer in.
Ooohhh wat erruuggggg ( ) Ik zou de mail verwijderen en niet meer naar die sportschool gaan. Ik knap hier zo op af!
Omg! Voor privé maakt het me ook niet uit, maar als een bedrijf zo emails verstuurt.. komt er goed over! (NOT)
hahahahahahaha .. zou ze verbeterd terug sturen (en dan de verbeteringen in het fel rood) met de mededeling dat ik geen vertrouwen heb in een bedrijf wat een hotmail adres heeft en ook nog eens geen idee heeft hoe je Nederlands schrijft.