Dag dames, De titel zegt het al.... Ik ga over 2 weken een high tea organiseren en vroeg me af wat jullie nou vinden passen daarbij? Zelf dacht ik aan: - sandwich met roomkaas/zalm - sandwich met kruidenroomkaas/ kaas - pistoletjes met kaas - pistoletjes met ham Volgende ronde: - Quiche - mini-pasteitjes - ......... Afsluitend: - Muffins (liefst mini, waar krijg ik die?!) - Cheesecake (maak ik zelf) - petit-fours (wie o wie weet waar?) - Macarons (tips waar ik die kan krijgen?!) Drank: - Bij begin glas prosecco - Thee in allerlei smaken Ik zoek dus nog wat gerechten voor de tweede "gang". En als iemand tips heeft waar ik lekkere macarons & petit-fours krijg (liefst niet te duur..) dan hoor ik het graag!
Emté heeft mini macarons, petit fours, en Hema heeft ook petit fours. Wij kregen bij een high tea ook een "soepje" van rode groenten.
Wij krijgen vaak ook nog wraps (lekker makkelijk te maken ook). Hier verkoopt de bakker ook macarons.
Een romig soepje in een shot glaasje is ook leuk deze was warm maar kan ook koud (zat bij een high tea in n restaurant) Wraps met Philadelphia en zalm is ook erg lekker Warme ham met een bessen compote, Of een gepocheerd eitje (kwartel) op een wit getoast broodje
Dat is een goede vraag Misschien bij de bakker. Je kan ze eventueel ook zelf maken, of is dat een slecht idee? Het recept is vrij eenvoudig.
Scones!! Zelf maken met Homemade: Productdetail makkelijk en lekker. Tegenwoordig hebben ze ook wel afbak de supermarkt. Daarbij slagroom (stevig geklopt) of half mascarpone half stevige slagroom (mengen) en jam. Lekker! Dit is vaak de tweede de gang. Succes!
Bij de jumbo hebben ze denk ik scones! Verder; roerei met zalm, salade caprese, kibbeling zie ik ook regelmatig langskomen.. Macarons zijn over het algemeen niet goedkoop omdat het vaak handwerk is en dure ingrediënten heeft...
Ik weet niet waar je woont, heerlijke minimuffins (bijv limoncello of cappuccino), macarons, enzv hebben ze bij In den Biesenschuur - High Tea arrangementen Ook hele lekkere bijzondere theeën trouwens! Ik sla ieder maand groot in 😄
ik vind piostolets belegd niet passen bij een high thea Wel sandwiches met bv parmaham, mozzarella met tomaat,zalm roomkaas wrap met zalm roomkaas en rucola, gerookte kipfilet met mosterddressing en rucola miniquiches bladerdeeghapjes met vis of vlees soepje in klein glaasje Zoet: petit fours muffins mini macarons scones met clutted cream en jam En dan 1e gang hartig warm met hartig koud 2e gang hartig warm en hartig koud 3e gang zoet
Amuse soepje (spinazie roomsoep met zalm) Cazpacho Aardbeitje in yoghurt dippen en dan de vriezer in, of in chocolade dippen Luxe Canapés Ei wraps met spinazie