Net positief getest! Totaal onverwacht, we hebben een dochter van 13 maanden en van 'klussen' komt vrij weinig Zijn hardstikke blij hoor, niet gepland, maar we dachten er al wel serieus over na (en we zeiden in het begin nog wel we houden het bij 1 haha). Nou heb ik deze maand echt alles gegeten wat niet mag. Rauwe kaas, rauwe ham en veel carpaccio. Ben net 4 weken zwanger, snap dat je nog geen bloedband hebt, maar baal wel verschrikkelijk en maak me wel een beetje zorgen. Listeria bijvoorbeeld kan een incubatietijd hebben tot 90 dagen? Zou dit gevolgen kunnen hebben?
Denk dat er heel weinig vrouwen zijn die 90 dagen voordat zij zwanger willen worden die dingen niet meer eten ivm listeria. Denk dat je onzekerheid komt door de verrassing. Wij besloten langzaam aan voor een tweede te gaan, maar raakte ook gelijk zwanger. Heb zelfs nog met vijf weken rode wijn gedronken omdat ik overtuigd was niet zwanger te zijn. Voelde mij daar ook even vervelend door, ondanks ik van die bloedband wist. Het is makkelijk gezegd, maar geen zorgen maken en geniet!
Ja dat is natuurlijk zo. Bedankt, je hebt helemaal gelijk. Het is de verrassing en ben ook gewoon een piekeraar. Was net als jij overtuigd dat ik niet zwanger kon zijn... Ga absoluut genieten, dat heb ik me heel erg voorgenomen mocht ik nog een keer zwanger worden.
Ik kwam er met 6+1 pas achter dat ik zwanger was. Die week ervoor in het buitenland ook alles gegeten en gedronken wat niet mocht. Maar tot nu toe lijkt ons kleintje er niets aan over te houden. Hebben het ook meteen tegen de vk gezegd en die zei dat dat echt niet erg was. En gefeliciteerd trouwens!!