Misselijk van de pil dus ook tijdens zwangerschap?

Discussion in 'Ik ben zwanger' started by RoosW87, May 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Hey Meiden. Dit topic heb ik eerder gestart onder 'zwanger worden', maar daar had niemand hier ervaring mee. Daarom hoop ik eigenlijk dat jullie dat wel hebben?

Ik heb nooit goed tegen de pil gekund. Zodra ik met een nieuwe strip begon, hing ik zeker de eerste week alleen maar boven de toiletpot. Ik werd altijd heel misselijk en m'n lichaam kon er niet goed tegen. Na een week begon m'n lichaam een beetje te wennen aan de hormonen. Maar na een stopweek begon de ellende weer.
    Op een gegeven moment ben ik, vanwege de klachten, over gegaan op de nuvaring. Deze ring zou het minst aan hormonen afgeven. Maar helaas was ik daar even ziek bij.

Een paar jaar geleden was ik daarvoor bij de gyneacoloog, wij waren toen nog niet bezig met zwanger worden. Wel zei ze: "Als je nu al zo misselijk bent, wens ik je veel succes als je ooit zwanger bent. Dat zal vreselijk worden.".

Omdat wij er nog niet mee bezig waren, heb ik er verder niet over doorgevraagd. Maar nu denk ik soms wel eens; zal het echt zo zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Met misselijkheid bij de pil en daarna een zwangerschap?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Geen idee, ik zou daar eens nader om opheldering vragen.

Tijdens de zwangerschap wordt misselijkheid veroorzaakt door de opbouw van HCG... lijkt me sterk dat de pil dit hormoon ook aanmaakt?

3. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,624
    0
    36
    zuid holland
    Ik ben al jaren van de pil af omdat ik er echt altijd strontziek van werd.
    En in mijn eerste zwangerschap was ik wel misselijk maar mocht niet echt een naam hebben. In ieder geval niet zo Ziek als dat ik met de pil was.

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de pil ook misselijk geweest, tijdens mn zwangerschap amper! Had sowieso veel klachten van de pil, oa flink depressief, maar heeeel anders in mn zwangerschap!

5. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Wat ben ik blij jullie berichten te lezen! Ben opgelucht te lezen dat het dus niet automatisch hoeft te betekenen dat je je hele zwangerschap boven de toiletpot hangt.

Ik had het wel m'n huisarts gevraagd, maar hij zegt er geen ervaring in te hebben. En om nou weer helemaal een doorverwijzing te vragen voor de gynaecoloog hiervoor, vond ik ook een beetje overdreven.

Share This Page