Verre reis maken met 2 kleuters

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door rijo, 13 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    We willen binnen nu en 2 jaar een verre reis maken (waarschijnlijk Nieuw Zeeland) met onze kinderen van dan 4/5 en 6/7 jaar. Wie heeft dit ook wel eens gedaan met kinderen in deze leeftijd? Heb je wel of geen lange tussenstop gedaan (om even bij te slapen, op te frissen ed)? Zo ja, waar heb je geslapen? Hotel op het vliegveld, of ergens in de stad? We zijn een paar keer met onze kinderen met het vliegtuig op vakantie geweest, de vluchten duurden allemaal niet langer dan 4 uren. Vliegen is overigens nooit een probleem geweest.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben met onze kinderen 2x ver gevlogen.
    Vluchten van 10 en 12 uren.
    Dit jaar gaan we naar Indonesie. Ik heb gekozen voor een vlucht korte overstap van 1 uur.
    Mijn ervaring is dat de kinderen wel slapen en uitrusten in het vliegtuig. Ik ga dus t liefst in 1x naar de plek van bestemming.
    Volgend jaar zomer willen we naar Australie, ook daar willen we zo snel mogelijk zijn.
    Het is meer een kwelling voor mijzelf dan voor de kinderen.

rijo vindt dit leuk.
  3. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Met onze bijna 2jarige in vietnam geweest en nu hij 2,5 is zitten we as we speak in sri lanka. Hij slaapt overal vrij makkelijk. Met zo'n lange vlucht als nieuw zeeland zou ik wel voor overnachting kiezen. Misschien zelfs paar dagen tussenstop, helpt ook tegen de jetlag. In thailand is het goed vertoeven. Of China wellicht? Als dat voor jullie geen optie is, is een bed op een vliegveld al fijn om bij te komen denk ik!

rijo vindt dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    wij gaan dit jaar voor het eerst ver vliegen met 2 kinderen, dan dus 3,5 jaar en bijna 6. We gaan naar de cariben, dus 1 vlucht van ca. 10 uur. met deze leeftijd lijkt het ons prima te doen, ze hebben eigen stoelen, en snappen beter wat er allemaal gaat gebeuren enzo.
    naar nieuw zeeland is erg ver, 2 x 12 uur vliegen. Wij zijn er geweest nog zonder kinderen. met kinderen zou ik denk ik wel een paar dagen op de tussen bestemming blijven, je kunt via azie, bijv, hongkong, of Singapore, maar ook via amerika vliegen dat is even ver, san fransisco is bijv. ook een leuke tussenstop.
    mijn schoonouders zijn onlangs naar NZ geweest, zij verbleven in een hotel in hongkong op het vliegveld en vonden dat erg fijn, even bijkomen met een bed en douche, zij waren daar zo'n 15 uur als tussenstop tussen de vluchten, en dat was voor hun prima.
    Even als opmerking, het is in onze zomer daar in NZ wel winter, (incl. sneeuw, kou en meer kans op regen)

rijo vindt dit leuk.
  5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties! We zijn ervan op de hoogte dat het daar dan winter is, misschien wijken we ook wel uit naar het welbekende buurland.. We zijn (helaas) afhankelijk van de zomervakantie ivm mijn werk en schoolgaande kinderen.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Wij zijn naar Australië geweest met een 4 en een 2 jarige. We hebben gekozen voor in een keer door vliegen, we hadden alleen een zeer korte tussenstop in dubai (1 uur). We zijn dus echt 24 uur onderweg geweest, maar is helemaal goed gegaan, zou het zo weer doen. Anders moet je 2 keer omschakelen qua tijd en heb je minder tijd op je daadwerkelijke bestemming.
    Wij hebben nauwelijks geslapen in het vliegtuig, kinderen toch aardig wat uurtjes nog en verder hebben ze zich vermaakt met het scherm voor ze.

7. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Wij hebben net een reis achter de rug naar Kaapstad met ons zoontje van 6 en dochter van 9.
    Geen rechtstreeks vlucht maar met tussenstop op Londen heathrow. In totaal 15 uur reistijd. Dit is heel goed gegaan, kinderen deden het prima tijdens de overstap en hebben zich keurig gedragen in het vliegtuig.

Eerder een reis gemaakt naar Suriname rechtstreeks vlucht van 9 uur. Toen waren de kinderen 1 en 4. Ook heel goed gegaan. De jongste moest toen nog op schoot maar ook hij deed het goed.

Bij beide reizen heb ik gebuik gemaakt van de oproep van de luchtvaartmaatschappij dat ouders met kinderen, en ouderen als eerst mogen boarden. Dit vonden wij wel erg prettig.

Tussen deze reizen door hebben wij Europese vakantiebestemming (Kroatië, Italië, zuid Frankrijk, Spanje) gekozen en op eigen vervoer gedaan. Dus onze kinderen weten wat lange reizen zijn en zijn dus heel wat gewend.

8. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Wij boarden juist als laatste, hoeft peuter minder lang stil te zitten! Juist de tijd voor het opstijgen is hij onrustig. Grappig hoe kinderen daarin verschillen

9. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wij gaan in november naar Thailand met onze kinderen van 2 & 3. De vlucht is wel een stuk korter, maar wij gaan in 1x door (wel met overstap van 2 uur) en hebben besloten om de eerste dagen daar gewoon heel rustig aan te doen ter compensatie van de vlucht. Een wat luxer hotel boeken met zwembad en speelgelegenheid zodat we de deur niet uit hoeven als we geen zin hebben maar toch gelegenheid om even uit te razen voor de kineren. En een grotere kamer met apart woon & slaap gedeelte zodat áls ze op onmogelijke tijdstippen wakker zijn, 1 van ons de kinderen kan opvangen en de ander kan slapen..

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Eerlijk?
    Ik vind het een lastige hoor, in de zomervakantie.
    Ik heb gewoond in nieuw zeeland, het is een prachtig land waar ik zeker met mijn kinderen terug naar wil, een deel van mijn hart ligt daar.
    Maar...de winters op het Noordereiland zijn vaak zoals hier onze herfst, grauw grijs regen en wind. Je moet echt wel mazzel hebben qua weer. Het is echt een land om buiten te zijn. En dat is in die periode echt stukken minder..
    Het Zuidereiland is wel mooi in de winter, het is er dan ook stukken rustiger qua toeristen.
    De winters
    Wellicht zou je eens kunnen praten met de leerkrachten. Dat je bijvoorbeeld 1 week vast plakt aan de herfstvakantie. Ook wat jouw werk betreft?

Tis een dilemma, en Australië is ook prachtig maar errrrrug groot.

11. hluhluwe

hluhluwe Lid

22 jan 2016
    61
    31
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn toen onze dochter 13 maanden was 6 weken naar Nieuw-Zeeland geweest. Op de heenweg hebben we voor een stopover van 3 dagen in Hong Kong gekozen. Op de terug weg zijn we in 1 stuk vanaf Fiji naar Nederland gevlogen. Daarbij was de overstap op Hong Kong wel erg lang. (8 uur) en hebben we een hotel op de luchthaven genomen om even een paar uur in een bed te kunnen slapen. Beide opties waren prima. Onze dochter slaapt op nachtvluchten erg goed dus die hebben onze voorkeur. Overdag slaapt ze totaal niet wat resulteert in overgeven door vermoeidheid dus niet echt een ideale combi.
    Begin 2020 gaan we met inmiddels twee dochters (dan 4 en 1,5) naar Australië. Deze keer gaan we in 1x vliegen en op de plaats van bestemming gewoon paar extra dagen relaxen.

De oudste heeft een jetbox. Dit is tijdens de vliegreis echt ideaal. Eenmaal op de plaats van bestemming is het wel weer wat onhandig. Je moet het toch weer ergens zien op te bergen. Inmiddels bestaat er ook een opblaasbare variant. Wij denken er over om de oudste straks een opblaasbare te geven en de jetbox voor de jongste te gebruiken.

12. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb in Australie gewoond, maar de vluchten zijn (vind ik) echt ellendig. Ik zou het niet zomaar voor vakantie doen, mss als ze tieners zijn. Ligt ook aan je kinderen, de mijne zijn hier niet goed in.

Ik zou ook voor Azië kiezen dan ipv verder richting NZ of Aus. En als je Australie kiest: ook in de winter (juli) is bijv Cairns niet zo warm dat je er kunt zwemmen in de zee bijv, misschien wel in Perth.

owly vindt dit leuk.
  13. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Wij zijn naar NZ geweest toen onze kinderen 5 en 2,5 waren.
    We kozen juist bewust voor reizen met een directe (1,5 uur) overstap. Voldoende tijd om even je benen te strekken, de kinderen te laten rennen/klimmen/klauteren (op Kuala Lumpur was een speeltuintje bij onze gate). Een meerdaagse tussenstop vonden wij echt zonder van onze tijd. Onze oudste was ook al leerplichtig, maar door het rond de kerstvakantie te plannen, konden wij 5 weken weg, zonder dat het meer dan 10 aaneengesloten schooldagen betrof en onze schoolleiding was erg coulant.
    Maar lukt het je niet qua werk om in die periode langer dan 3 weken weg te kunnen, dan zou ik het denk ik persoonlijk alsnog de moeite waard vinden en zooo heerlijk om even een paar weken zomer te vieren in zo'n mooi land in 'onze winter'. Wel zou ik je dan aanraden om alleen het zuidereiland te doen en geen combinatie.

Deel Deze Pagina