In eind mei/juni kun je prima naar Canada hoor (tuurlijk beetje afhankelijk van waar en hoe hoog...). Canada lijkt me prettiger dan Afrika of Azie met een potentiele zwangerschap wat betreft de veiligheid en dat het niet zo stikheet is lijkt me juist lekker als je straks zwanger bent. Voor ervaring mag je pb-en . Zuid-Afrika ben ik nooit geweest, maar wat betreft een safari zou ik uitkijken. Bij een prive safari mogen kinderen gewoon mee, maar ik zou eerst even heel goed uitzoeken of je wel alle vaccinaties kunt halen, die je zou willen halen. Wij hebben voor een safari bijvoorbeeld ook rabies shots gehaald en dat mag al niet wanneer je zwanger bent. Ook zijn er andere ziektes die via beesten overdraagbaar zijn zoals knokkelkoorts, waartegen je je niet kunt vaccineren en die je absoluut niet zou willen oplopen. Ik zou een safari altijd uitstellen tot na een zwangerschap en wanneer de jongste 2+ is.
Onze doorlopende reisverzekering dekt annulering door zwangerschap helaas niet maar goed, we kunnen daar natuurlijk nog eens naar kijken . Thx Humptydumpty, mocht het een go worden dan zal ik je zeker even om info vragen!
Wij hebben ook verre reizen gemaakt, ook met onze dochter van bijna 3. Canada hebben we in september gedaan. Was super, alleen hele koude nachten in de camper. Florida valt af ivm Zika denk ik? West USA is ook geweldig om met een camper te doen en wat warmer klimaat. Mocht de natuur van Canada je aanspreken, dan is Noorwegen inderdaad een goede optie. Wij hebben daarnaast ook IJsland met onze dochter bezocht. Was geweldig!! Maar 3 uur vliegen, geen jetlag en super mooi en bijzonder! Mocht je toch een warme bestemming willen: de seychellen zijn ook echt een aanrader, ook met een kleintje. Heerlijk klimaat, prachtige stranden en maar 2 uur tijdsverschil. Wij zijn zelf ook weer op zoek voor komende zomer...
Oh, Seychellen niet aan gedacht, maar zat ook al te denken aan gewoon een heerlijk warme strandvakantie, mocht het toch nog wel op korte termijn lukken. Och Zika ook in Florida? Dat deel trekt me nog niet zo erg, maar als er ook nog eens zika heerst, lijkt het me sowieso geen goed plan. IJsland lijkt me inderdaad fantastisch! Ik zat echter aan stedentrip te denken maar het biedt genoeg voor 2/3 weken?
Ik lees ook graag mee! Wij zijn ook aan het kijken voor reizen door west Amerika met n camper. We denken aan september 3 weken. Zoontje is deze maand 3. En willen graag een 2e maar nog niet gelukt. Ik heb uitgezocht en moet dan een andere reisv met annuverz afluiten zodat we zouden kunnen annuleren als het moet en dan geld terug krijgen. Weer iemand of dat de verzerking per persoon is. In de voorwaarden staat steeds dat je tot 1500 of 3000 euro pp terug krijgt. Maar weer iemand of dat het dan alleen voor mij geldt en mijn vriend ook zelf een reis met annuverz moet afsluiten? Verder klinkt Noorwegen ook leuk. De moeite om daar ook eens voor te kijken.
Ja annuleringsverzekering sluit je per persoon of als gezin af. Dus afhankelijk van hoeveel personen er op de verzekering staan weet je wat er betaald kan worden.
Amerika vond ik echt zo fantastisch! Daar gaan we met onze kinderen ooit nog eens naar terug. Ik moet ook in de annuleringsverzekeringen gaan duiken .
Is het erg naif om nu al wel rondreis (minimaal 3weken) te boeken voor vetrek begin september, terwijl je voor een tweede gaat? Ivm met hoe later hoe hoger de prijs als reden. En daarbij naatuurlijk sowieso een annuleringsverz af te sluiten die dit dekt en vergoed als je zwanger zou zijn. Ook tegenover collegas als je vraagt de ander een kleine aanpassing te doen qua datum zodat jij kan gaan nu zoontje nog net niet naar school moet. Wetende dat je misschien de reis annuleert.
Het is het afgelopen jaar ook niet gelukt . En als ik het zo lees is het met de juiste annuleringsverzekering ook zo te annuleren als ik wel zwanger zou blijken en het niet zou gaan. Maar... nu ik me er wat meer in verdiep is het inderdaad prijstechnisch gezien wel van belang nu al e.e.a. te boeken en dat lijkt mij op zich ook wel wat aan de vroege kant. Dus wij houden de opties nog even open voor nu. Wat betreft collega's, wij zijn maar met z'n viertjes waarvan er 3 in juli/aug willen en eentje met uitloop naar september. Ik ga al jaren in september dus dat is geen probleem.