Verre reis, waarheen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mamameer, 3 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Nadat we afgelopen voorjaar de eerste verre vliegreis met kinderen met succes hebben volbracht, smaakt dat naar meer. Dus we willen volgend jaar in de mei vakantie(2 weken, laatste week april eerste week mei) of in de zomer vakantie (regio midden) een verre reis gaan maken. Maar we hebben geen idee waarheen. De kinderen zijn dan 4 en (bijna) 7.

    We zouden graag rondreizen, vooraf geregeld, maar wel individueel, ik heb geen zin in een groepsrondreis. Excursies met groepjes is wel leuk.
    Waar we aan denken is bijv. Rondreis door costarica/panama, safari in kenia/tanzania, of namibie. Een roadtrip in Canada of VS.

    Dus we horen graag tips en adviezen, welke reis was voor jullie een topper, of wat raad je aan met de leeftijd van de kinderen. Ervaringen met organisaties is ook welkom. Je mag me ook een prive berichtje sturen!
     
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Amerika vonden wij echt te gek, boven verwachting leuk. Ik ben in Texas geweest en samen met mijn man nog een roadtrip langs de westkust + vegas gedaan.Zo'n divers land, binnen een dag van de woestijn naar de bossen met sneeuw, grote steden (San Francisco is heel tof) en slaperige dorpjes met interessante mensen. Erg aardig ook (op Los Angeles na...) En heel makkelijk reizen, op de dag zelf een accommodatie regelen was prima (we hebben dit dus zonder organisatie gedaan). Misschien is 2 weken wel wat kort, 3 is denk ik fijner.

    Safari hebben wij ook gedaan, in Kenia en ook naar Zanzibar en Mombasa geweest (en meer van die 2 landen gezien, maar wat minder boeiend voor kinderen). Safari + strand is echt een heel fijne combinatie, want safari vond ik na een week ook wel genoeg. Bij de eerste zebra ben je nog dolenthousiast maar dat neemt af na 100 zebra's :p Mombasa is mooi qua kust, maar Zanzibar is wel echt next level mooi. En genoeg te doen op het eiland! Je zit bij een safari alleen wel echt een groot deel van de dag in de auto (paar uur in de ochtend, lunch, paar uur in de middag tot begin avond). Ik weet niet of de kinderen zo veel in de auto zitten leuk vinden?
     
    Madelie en mamameer vinden dit leuk.
  3. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Florida? Lekker weer, veel strand, leuke dingen te doen (cape canaveral of disney of ander pretpark), Miami ook hartstikke leuk!
     
    mamameer vindt dit leuk.
  4. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik zat ook aan Florida te denken. Makkelijk te reizen en echt heel veel dingen die leuk zijn om te doen met kinderen. Ik heb daar een top vakantie gehad.
    We hebben trouwens daar alles zelf geregeld omdat het daar echt heel makkelijk is.
     
    Annie82 en mamameer vinden dit leuk.
  5. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Vorig jaar fly en drive florida gedaan met onze zoon. Was geweldig!!
     
    Annie82 en mamameer vinden dit leuk.
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij willen volgend jaar zomer gaan rondreizen in Lapland en de Lofoten.

    Schijnt erg kindvriendelijk te zijn en ben al veel leuke dingen voor kinderen tegen gekomen.

    (En ondanks dat het ver is, prima te doen met eigen auto door ferry en autoslaaptrein)
     
    mamameer vindt dit leuk.
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Pretparken trekken me niet zo heel erg. En onze kinderen hoeven dat ook niet perse.
    Ik ben meer van indrukwekkende bergen of bijzondere cultuur.
    Maar ik ga het wel bekijken!
    Amerika is makkelijk reizen, we zijn er zonder kinderen weleens geweest bij de grand canyon enzo, heerlijk overal heen in de auto. Aardige mensen, prima hotels, restaurants.
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Dat is inderdaad ook gaaf!
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hmm. Wil nog wel een keer naar Florida, maar vond zelf Miami dus weer niks aan. Lijkt me ook niks met kinderen.
     
  10. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Dan denk ik direct aan Canada. Maar iets twijfelachtiger qua weer. Of zuid-Afrika?
     
    mamameer vindt dit leuk.
  11. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    We zaten dit jaar op een uurtje rijden van Miami. Overdag met dochter van 2 veel plezier gehad. Ook op de upper keys geweest voor te zwemmen. Ideale combi. Kijk ook naar Kelly Park in de buurt van orlando, dolfijnen spotten aan de westkust met little tooth, everglades enz. Kijk tzt maar op floridaforum.nl
    Daar heb ik zelf veel tips vanaf gehaald. Ook voor vervoer.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  12. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Wij hebben zuid Afrika met zoon gedaan, was fantastisch maar op dit moment doen we west canada met 2 kids en wow .... de Rocky mountains met alle bergen en sneeuw en de beren zijn helemaal fantastisch. Straks op Vancouver Island hebben we ook nog strand etc. Prima zelf te organiseren en one way vanaf Calgary naar Vancouver is goed te doen.
     
  13. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Wij hebben ook "maar" 1 attractie park gedaan (tampa busch gardens)en 1 water park. (Die van sea world)
    Verder:
    Kajakken in 3 sister spring en in nog een spring.
    De everglades met een airboot
    Dolfijnen spotten op een boot
    Miami
    Sanibel island
    En nog zo veel meer..

    Orlando is pretpark maar de rest is zo anders! Zeker moeite van bekijken waard zou ik Zeggen.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  14. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.475
    113
    Wij vonden Florida ook echt super. Wij vinden pretparken wel echt leuk, dus hebben ook een tijdje in Orlando gezeten en daar wat pretparken bezocht, maar er zijn zoveel meer leuke dingen te doen. Met een airboat door de Everglades gaan en een alligatorreservaat bezoeken, naar de Keys en daar dolfijnen spotten en simpelweg rondwandelen, zo’n leuk sfeertje daar, het space center bezoeken, mooie stranden, rondvaren door de haven van Miami, enzv.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Lijkt me fantastisch, van Calgary naar Vancouver. Is wel een van mijn droomreizen.
    Maar voor de kinderen lijkt me afrika ook wel gaaf met alle wilde dieren enzo. Hebben jullie zuid afrika zelf georganiseerd? Of via een reisbureau?
     
  16. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Ik lees al hele leuke dingen en heb wat dingen aan mijn man voorgesteld, hij is nog niet zo weg van Florida als bestemming, zuid-afrika en canada lijken hem leuker/mooier, meer verre, avontuurlijke en onvergetelijke bestemmingen zijn welkom!
     
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben ook wel eens een rondje vanuit Calgary gedaan, langs Vancouver, Jasper, Banff en een stukje van de States, met de camper.

    De oudste was toen 9 maanden, maar volgens mij is dat ook prima te doen met oudere kinderen en zo mooi daar.

    Wij hadden toen een camper fly drive geboekt en ter plaatste zelf de route en campings geregeld. We hadden we een rondje in ons hoofd, maar geen vaste planning qua dagen.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  18. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Let op in Zuid-Afrika qua leeftijd en safari’s onder begeleiding van gids. Er zit soms een minimum leeftijd aan. Er zijn verschillende reisverslagen te vinden op internet van Nederlandse gezinnen met kinderen die daar gereisd hebben. Zelf ook wel eens gelezen ter inspiratie. Zelf helaas een ervaring zonder kinderen van 15 jaar geleden☺️
     
    Dubbelgeluk en mamameer vinden dit leuk.
  19. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Ook zelf georganiseerd. Is prima te regelen :)
     
    mamameer vindt dit leuk.
  20. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Klopt maar met Goed zoeken is dit wel mogelijk. Onze zoon van 2 jaar is op verschillende safaris meegeweest.

    In Canada orka boottocht nemen we dochter van 1 ook mee. Wederom goed zoeken en locale benaderen en het is te regelen :)
     
    mamameer en Annie82 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina