Verre reis, waarheen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mamameer, 3 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.354
    8.808
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ah gaaf; wij willen volgend jaar ook een whale safari gaan doen op de Lofoten. Lijkt me zo gaaf; daar mogen kinderen ook mee idd
     
    sabagirl en mamameer vinden dit leuk.
  2. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.648
    3.785
    113
    Wij hebben zo ontzettend veel wilde dieren in Canada gezien. Uiteraard niet zo veel als in Tanzania maar je hebt ook bepaalde nadelen niet (malaria bijvoorbeeld). En de natuur is super indrukwekkend. Zou ik niet voor mei gaan want dan is het echt nog koud in de Rocky's.

    Alhoewel we ook orca's hebben gezien in Canada blijft mijn mooiste herinnering Ecuador en de Galapagos. Galapagos zijn je kinderen nog te klein voor maar ook het main land is fantastisch! Op een klein oppervlak zoveel verschillende natuur en cultuur. Je hebt het hooggebergte in het midden, in het oosten de jungle en in het westen de warme kust.

    Misschien ook een goede tip!
     
    mamameer vindt dit leuk.
  3. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Mexico was trouwens ook mooi. Yucatan bedoel ik dan. Geen ervaring met kinderen helaas
     
  4. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Wij zijn naar Florida geweest toen we nog maar 2 kinderen hadden. De oudste was 3,5 jaar en de jongste was 10 maanden. Vliegreis ging prima. We zijn toen naar een aantal pretparken geweest, dat vonden de kids natuurlijk geweldig, en ja dingen zoals Miami (beach), Rocksprings (floaten over de rivieren met een band), helikopter vlucht en nog zoveel meer. Het was een geweldige vakantie! Wij zouden ook heel graag weer terug die kant op willen. Het volgende op ons wensenlijstje is Canada. Ik heb er al voor gekeken maar echt zo duuuur
     
  5. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik wil daar ook graag eens heen. Waar hadden jullie toen geboekt? En had je thuis vooraf nog niets geregeld? Is het makkelijk daar om een camper plek te regelen?
     
  6. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Wij gaan volgend jaar zomer naar Australië.
    Ben nu al een beetje bezig om te kijken wat we willen.
    En ben nu al helemaal enthousiast over wat er allemaal is te zien en te doen.
    Enige minpunt, is dat het echt heel duur is.

    Dit jaar gaan wij naar Indonesië.
    Schijnt ook goed te reizen zijn met kinderen.
     
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.354
    8.808
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Geen idee meer waar; was een hele leuke aanbieding uit volgens mij de Telegraaf. Wij gingen in september en hebben inderdaad geen camping geboekt en dat ging prima. Sommige campings in NPs waren niet meer continu bemand, maar ook dat ging prima.
     
  8. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.636
    4.013
    113
    Indonesie lijkt me ook leuk, naar welke eilanden gaan jullie?

    Australie is te ver vliegen en dan zou ik liever naar nieuw zeeland gaan. Maar dat is iets voor in onze winter, dus gaat het niet worden.
     
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.636
    4.013
    113
    Van vrienden heb ik gehoord dat de camper/kampeer plekken in de zomer periode, juli/augustus wel erg druk kunnen zijn. Zeker in de national parks.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Is 2 weken niet heel kort?
    Wij zijn net bezig aan een 2 weekse rondreis in Zweden en vinden dat al kort om alles te zien. Als je naar Canada, Australië of Afrika gaat lijkt mij 2 weken helemaal kort.
     
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.636
    4.013
    113
    Is afhankelijk van de bestemming. Degene die jij benoemt zou ik idd in een langere periode willen doen 3-4weken. Maar 2 weken in costa rica, Bali, een stukje USA kan best. Afstanden zijn relatief kort die je ter plaatse aflegt en als je een enigszins gunstige vlucht hebt ben je daar ook geen dagen mee kwijt.
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    2 weken Afrika voor safari en strand is prima. Vluchten duren niet erg lang en minimaal tijdverschil (1-2u) dus geen gedoe met jetlag etc
     
    mamameer vindt dit leuk.
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.601
    4.638
    113
    Voor landen als Canada, VS of Australië is 2 weken erg kort. Dat zou ik zonde vinden aangezien tickets niet goedkoop zijn.

    Wil je echt wat bijzonders dan is Jordanië echt prachtig! Werelderfgoed dus veel cultuur maar ook afwisseling met strand (dode zee) en woestijnen. En niet zo ver vliegen.

    Verder Azië, Tanzania en Zanzibar. Ook Cuba is prachtig, bijzondere cultuur goed zelf te reizen als je dat wilt en combinatie met strand.

    Goede organisaties zijn oa FOX prive rondreizen (dan is echt alles tot in de puntjes geregeld), Riksja on line (bouwstenen zelf samenstellen), of kijk naar goede locale reisorganisaties.

    Natuurlijk maakt jullie budget ook verschil. Maar wellicht maakt dat niet uit?
     
  14. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    #34 fairy2011, 20 jul 2019
    Laatst bewerkt: 20 jul 2019
    Blijven jullie nu uiteindelijk op 1 plek of heb je meerdere hotels geboekt?
     
  15. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Wij gaan naar 3 verschillende plekken.
    We verblijven in Sanur, Lovina en Tuban.
    Had heel graag wel naar de gilli eilanden gewild, maar durf het niet aan met de kinderen.
    Stel er gebeurt weer een aardbeving...dan zit je daar op een eilandje ver van alles.
     
    fairy2011 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina