verre reizen tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liniej, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    zijn er hier dames die tijdens hun zwangerschap verre reizen hebben gemaakt?
    ik heb op Curacao gewoond en het was de bedoeling om binnenkort daar weer met vakantie naartoe te gaan. maar als het zo ver is ben ik 25 weken zwanger, en ik twijfel heel erg over of ik de vliegreis wel vol hou. normaal nooit problemen gehad met vliegen, maargoed een zwangerschap is natuurlijk wel een speciale omstandigheid. overal lees je dat het tweede trimester wel de beste tijd is om nog zulke dingen te ondernemen, maar toch...
    over de temperaturen daar maak ik me minder zorgen. ik ken het eiland als m'n broekzak en weet wat ik kan verwachten. ook weet ik waar ik terecht kan, mocht er is zijn.
    maar die vliegreis.... iemand ervaring? het is zo'n 9 uur vliegen als alles goed gaat, maar kan ook langer duren.

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik heb zwanger 14,5 uur gevlogen (al wist ik nog niet dat ik zwanger was :D).

Ik zou de reis met 25 weken zeker aandurven. 9 uur is ook niet echt heel lang natuurlijk.

3. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Geen ervaring mee, ik weet ook niet hoelang je zou willen gaan?
    Maar ik heb ooit eens gelezen dat je maar tot 28 weken mocht vliegen, ik weet dat niet meer zeker, dus als ik jou was zou ik dat wel even nakijken.

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    bij de meeste maatschappijen mag je nog tot 34 weken vliegen hoor, bij sommigen zelfs tot week 36. Al moet je dan misschien wel een briefje hebben van een verloskundige dat je waarschijnlijk niet binnen nu en een dag gaat bevallen;)

Ik zou het lekker doen! Al weet je nu natuurlijk niet hoe je je tegen die tijd voelt, maar over het algemeen voel je je rond die tijd inderdaad het beste..

5. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
  6. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    944
    113
    Vrouw
    Lekker doen hoor! Ik ben ook naar Curacao geweest toen ik zwanger was van mijn meisje was toen 19 weken en ruim 22 toen we terug vlogen en gaan dit jaar weer ben dan 16 weken zwanger en ons meisje is dan bijna 1 :)! Gewoon doen! Ik heb daar ook gewoond en wat je zegt je kent t eiland, voor de vliegreis zou ik het niet laten..

7. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Je zult rond 25 weken een zwangerschapverklaring nodig hebben
    in het engels van de gyn of vk waar je loopt.

ik ga gewoon vliegen en in mijn vorige zwangerschap
    ben ik naar canada gevlogen 14 uur zorg dat je afentoe
    loopt en dichtbij de wc zit en natuurlijk je schoenen
    uit doet als je vliegt voeten kunnen dik worden tijdens de
    zwangerschap en vliegen

8. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Hoi Liniej,

Ik ben rond 15 weken naar Thailand gevlogen om daar samen met mijn lief bijna een maand te gaan backpacken. Toen we terug vlogen was dat omdat ik mijn 20 weken echo moest hebben. Het was prima te doen en ik zou het iedereen aanraden. Wat zeg ik, ik zou het zo weer doen. Tuurlijk is je zwangerschap een onzekere periode, maar je kunt het allemaal ook moeilijker maken dan het is. Je bent 'maar zwanger', niet terminaal ofzo.

Toch snap ik je onzekerheid heel goed hoor, ik dacht van tevoren ook steeds "Oh, zou ik dat nog wel kunnen met 25, 30 of 35 weken?!" Het antwoord is tot nu toe steeds ja geweest, dus toen ik mezelf laatst weer op de gedachte betrapte "Zou ik dat nog wel kunnen als ik straks 38 weken zwanger ben?", heb ik mezelf even tot de orde geroepen :) Mocht het je gerust stellen; ik zou zelfs nu met 34 weken nog in het vliegtuig stappen.

Lekker boeken dus en gaaaaaan met die banaan. Ben hartstikke jaloers :)

9. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    Dank voor alle leuke reacties! ik reageer zelf erg laat doordat ik onwijs druk ben momenteel. dus die vakantie is zeer welkom!
    we zijn van plan om 3 weken te gaan dus ik mag ook gewoon weer met het vliegtuig mee terug naar huis.
    haha ik weet dat ik 'maar zwanger' ben en zeker niet terminaal! ik voel me gelukkig ook heel erg goed. alleen merk ik soms wel dat ik niet meer blind op mijn lichaam kan vertrouwen zoals vroeger. klinkt misschien beetje gek. maar ik ben iemand die altijd maar door blijft gaan en door blijft gaan.
    en sinds dat ik zwanger ben zegt mijn lichaam wel eens 'nu is het even genoeg!' en moet ik even een stapje terug doen om flauwvallen enzo te voorkomen.
    en ik heb geen zin om bv de hele vliegreis hondsberoerd te zijn, al weet je dat natuurlijk ook niet van te voren.
    ik denk dat we de stap gewoon wagen en er lekker nog even van gaan genieten met z'n 2en!
    dankjulliewel voor de leuke reacties ;)

10. singa

singa Niet meer actief

Wij zijn naar Maleisië geweest toen ik zwanger was.
    Het enige wat ik vervelend vond tijdens het vliegen was dat de etenstijden afwijken van mijn normale etenstijden. Dus heb ik zelf maar eten meegenomen om te zorgen dat ik niet misselijk werd.
    Wij hebben ook stoelen aan het gangpas gevraagd zodat ik makkelijker naar de wc kon tijdens de reis. Vaak valt dit wel te regelen als je doorgeeft dat je zwanger bent.

11. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben zojuist geboekt!! Volgende maand lekker 12 dagen naar Mexico, ben dan 26+3 zwanger en kom terug als ik 28 weken ben:)
    Ooh ik kan niet wachten, zie me zelf al helemaal liggen op het strand onder zo'n palmboom met een alcohol vrije cocktail:D
    Ik heb geen steunkousen trouwens, als je voldoende beweegt is het toch ook goed?

12. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    *Vingers in d'r oren stopt* Oh wat zou ik graag op vakantie gaan nu!! Het is dat het niet meer mag, maar anders had ik het gedaan hoor.. Pfff.. Jaloers!

Steunkousen zijn volgens mij niet per definitie een must. Je kunt anders even kijken bij de thuiszorgwinkel bij jou in de buurt hoe veel zoiets kost? Ik heb ze destijds in ieder geval niet gebruikt. Gewoon lekker veel water drinken en dus lekker veel plassen en dus een keertje extra lopen. Oh en neem eten mee aan boord voor jezelf! Wachten op dat vliegtuigvoer is niet te doen (en vaak is het niet te hachelen), dus zorg voor genoeg nootjes, wat fruit, snack-a-jacks, snelle jelles enzovoorts. Beter te veel dan te weinig.

Heeeeeeel veel plezier in ieder geval!!

13. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja ik neem een rugzak vol lekkere dingen mee, en ik neem wat lege plastic flesjes van 500cc mee die ik dan kan vullen voordat ik aan boord ga, dus na de extra controle. Iedereen staat altijd flesjes met water te vullen in de wc:D Zat te denken om er wat roosvice of zo in te doen zodat er wat smaak aan het water zit:D maar als ze dat bij de douane of extra controle zien word het afgepakt:( Heen is 14 en half uur vliegen i.v.m tussenstop op Cuba, terug is 10 en half uur non stop vliegen.
    Ik heb zo'n zin in die vakantie, maar voel me ook rot tegenover m'n honden ( vind het altijd zo zielig voor ze als ik weg ga ) maar ze hebben het harstikke goed hoor, vorige keer was die ene die al zo dik is nog dikker geworden omdat ze slagroom op d'r eten kreeg want anders at ze niet:D Ik heb liever dat ze extra verwend worden dan dat ze het slecht hebben.

14. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben ook net terug van een verweg vakantie. Heen met 15 weken, 14 uur en geen probleem. Maar terug 17 weken en op schiphol, dikke enkels...... Achteraf had ik ook de reis-sokken (steunkouzen) bij de ANWB moeten halen.

Maar in elk geval fijne vakantie!!!!:D:D:D:D

15. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik ben met 26 weken zwangerschap ook nog 'gewoon' naar Mexico gevlogen. Wij gingen in de winter, en het enige waar ik 'last' van heb gehad was de omschakeling van het weer. Ik hield ineens heel veel vocht vast, verder een topje vakantie gehad :D

16. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Als jij je er lekker bij voelt, gewoon doen. Ik had het in ieder geval wel gedaan, ben met 9 weken naar argentinie geweest (3 weken) en ging prima.
    Daarna ook nog gereisd voor werk en mijn ervaring is dat dat in ieder geval in het tweede trimester nog prima gaat. Moet ik wel zeggen dat ik wel hele makkelijk zwangerschappen heb (gehad), dat scheelt natuurlijk ook wel.
    Oja, wel zorgen dat je genoeg drinkt en beweegt tijdens de vlucht!

17. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gevlogen.. Heen was ik volgens mij 22 weken en terug 28 weken..bestemming China.. Ging prima!

Maar nu met 25 en halve week moet ik daa niet aandelen en vind ik de 4 uur naar kos wel genoeg over 2 weken...

18. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ot er wel bij vermelden dat ik het voorrecht had bij KLM business class te mogen vliegen... Dat scheelt denk ik ook enorm!

19. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    nou we hebben toch maar een goedkope vakantie naar Tunesië geboekt. 3 uurtjes vliegen, heel mooi hotel aan het strand, all in, en een heerlijk zwembad er bij!
    geen Curacao dit jaar omdat we er heel erg aan denken om binnen nu en 3 jaar weer terug te verhuizen naar de West, Curacao of Aruba, en dus nu geen €5000,- daaraan willen uitgeven.
    maar heb in ieder geval ook zin in Tunesië!

20. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan als ik rond de 6 maanden ben met de auto naar zweden. ben benieuwd hoe dat gaat

Deel Deze Pagina