@annabel88 ik hoop dat jullie een leuke bestemming kunnen vinden, en dat het weekendje weg alvast een groot succes is.
Wat leuk, toch erg veel reizigers onder ons! All inclusive hebben we zelf nog nooit gedaan, kregen het als tip toen ik onze plannen vertelde.. Ik ben inmiddels in zuid Afrika gedoken, zie dat je rechtstreeks kunt vliegen met KLM naar Johannesburg. Iemand ervaring met deze regio voor wat betreft veiligheid en is er genoeg te zien? Ik denk nu aan een week of 2/3, auto huren en dan 2 a 3 accommodaties. Ben van twijfelachtig naar mega enthousiast dus de positieve reacties hebben gewonnen haha. Vraag me nog wel af wat jullie dan allemaal meenemen hoor... valt toch best mee? Maxi cosi, reisbedje en dan gewoon de normale dingetjes? Nu reizen ik en mijn partner zelf altijd licht dus dat scheelt misschien ook.
Mijn dochter dronk toen nog 7 flesjes per dag,( at heel slecht) . uiteraard maakte ik mij met die leeftijd minder druk qua voeding en merken. Aan 2 doosjes voeding had ik zat . Dus viel wel mee wat er mee moest. Helaas had mw een doos losgetrokken in de koffer dus waren we genoodzaakt daar nieuwe te kopen. tuurlijk is borstvoeding veel beter en makkelijker, maarja dat moet ook maar lukken he... Helaas was het ons niet gegeven. Wij hadden destijds in de flesvoeding periode zo'n iso dopler met heet water, en flesje koud water mee en dan mixte we het op temperatuur. Ideaal voor onderweg (ook in Nederland) zo kon ik net als borstvoeding ook overal voeden is maar net hoe praktisch je bent en doet.
Ik ben daar een paar jaar geleden geweest, ook in het zuiden van ZA trouwens. Als je vragen hebt stuur me gerust een pb!
Ik zou zelf op Kaapstad vliegen, een stuk veiliger dan Johannesburg. Wat nemen we mee, hydrofielen, kolf , fles om evt te oefenen voor als je daarna weer gaat werken, medicatie zoals zetpillen, genoeg kleding (dochter was een fikse spuger), buggy die helemaal plat kan , draagzak, wat speelgoed etc. Verder is er in Afrika meer dan genoeg te doen en te zien dus dat komt wel goed, veel plezier!
Ik kom geregeld in Zuid-Afrika. Meestal nemen wij de nachtvlucht met Air France (via Parijs) heen en de nachtvlucht naar Amsterdam terug. Voornamelijk omdat wij het zelf minder vermoeiend vinden en omdat onze dochter tijdens een nachtvlucht rustig 10 uur aan 1 stuk slaapt. Tijdens een dagvlucht zijn er vaak toch meer prikkels die een kind onrustig kunnen maken. Maar dit is natuurlijk ook weer kind afhankelijk. Zelf vind ik het ook prettiger om met daglicht op een onbekende bestemming aan te komen dan in de nacht. Zelfs na al die jaren is in het donker daar aankomen toch anders dan overdag. Ivm insecten ed zou ik inderdaad het gebied tussen Kaapstad en Port Elisabeth aanraden. Wij hebben altijd een autostoeltje ter plaatse gehuurd. Tot nu toe altijd van prima kwaliteit, scheelt een hoop gesleep. Daarnaast nemen we altijd een pop-up tentje mee voor het slapen. Ze hebben overigens bijna overal reisbedjes, maar ik vind mijn eigen spullen net iets hygiënischer. Buggy en/of kinderwagen hebben we nog nooit meegenomen en ook nooit gemist. Wel nemen we altijd een draagzak mee. Wat je vergeet mee te nemen kan je altijd nog kopen. De malls zijn super groot en goed voorzien. Bekijk wat standaard routes en bepaal dan welke plekken jullie aanspreken. Er is heel veels moois
Hallo allemaal, We hebben uiteindelijk toch niet voor zuid Afrika gekozen maar voor Mexico, yucatan. We gaan 2 weken, huren een auto en regelen de accommodaties via airbnb. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen!