Slijm in ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rivella Light, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivella Light

Rivella Light Actief lid

14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Mijn zoontje van 4,5 maand heeft sinds zaterdag 4 a 5 poepluiers per dag met wat slijm. En vaak laat ie een harde scheet en dan komt er wat dun mee.
    Hiervoor had hij maar 1x in de 3 a 4 dagen een volle luier. We moesten hem zelfs lactulose geven omdat het heel moeizaam ging. We geven hem ook al sinds dat hij 6 weken is Nutrilon voor moeizame ontlasting en darmkrampjes.
    Hij drinkt verder goed, en is even vrolijk als altijd.
    Probeerde net de dokter te bellen, maar die is vandaag de hele dag gesloten.
    Zou het door de warmte komen of is dit normaal of moeten wij ons zorgen maken?

2. bluma

bluma Actief lid

6 jul 2012
    157
    1
    18
    Is je zoon verkouden? Mijn zoon is verkouden en heeft daarom wat slijm in zijn ontlasting. Volgens mij is dat normaal. Ik maak mij iig nog geen zorgen want hij is vrolijk en alert en heeft geen verhoging.

Mijn zoon heeft al vanaf het begin dunne ontlasting soms zelfs waterig maar dat was volgens het cb niet erg.

Als je twijfelt kan je toch het cb bellen? Als hij gewoon vrolijk is als altijd is er vast Nina aan de hand!!

3. Rivella Light

Rivella Light Actief lid

14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee hij is niet verkouden.
    Mijn man heeft net naar t cb gebeld en we worden als het goed is terug gebeld. ( zijn ze hier niet zo consequent in jammer genoeg )
    We hebben een hele tijd bij de huisarts gelopen vanwege moeilijke ontlasting en daardoor wilde hij niet drinken. En nu vliegt de poep ons rond de oren :p Dus is voor ons heel raar ineens.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Door warmte krijgen kindjes soms ook diarree, maar even met de ha overleggen is wel slim!

5. Rivella Light

Rivella Light Actief lid

14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    We hebben gister gebeld met de ha, en we moesten vandaag terug bellen hoe het is gegaan. Maar ze zitten vandaag dus niet. Voor spoed is een andere ha wel bereikbaar. Maar denk niet dat dit spoed is. Hoop dat het door de warmte komt! Lees ook overal dat het misschien tandjes kunnen zijn. Hij kwijlt heel veel en stopt zijn hele hand in zijn mondje en kauwt vervolgens op zijn vingers. Maar kan nog niks ontdekken aan tandjes.

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ben je soms net met bijvoeden begonnen? Geef je extra water ivm de warmte?

Rond die leeftijd veranderd de ontlasting ook wel wat. De darmen zijn wat rijper en rustiger. Als je net met bijvoeing bent begonnen zoals groente of fruit veranderd de ontlasting ook. Het kan zelfs een andere kleur krijgen. Hier regelmatig oranje poepjes en dan weer groen.
    Als je extra water geeft kan het zijn dat de ontlasting wat dunner word.

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Rond die leeftijd of zelfs eerder ontwikkelen ze ook hun speekselklieren en daardoor zijn ze veel aan het kwijlen en op de handjes aan het kauwen.
    Het hoeft nog niets met tandjes te maken hebben.

Fay kreeg haar eerste tandje en tweede tandje rond de 7 maanden.

8. Rivella Light

Rivella Light Actief lid

14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja klopt, ben idd begonnen met bijvoeden. Die rare luiers zijn gekomen nadat ik m perzik heb geven. Van banaan en worteltjes had ie nergens geen last van. Dus ben maar even gestopt met bijvoeden.
    Hij krijgt nu idd wat meer water voor de warmte. Maar dat hebben we gedaan vanwege de poepluiers. Omdat ie nu zoveel poept ineens zijn we m extra water gaan geven.
    Maar tis zo sneu, als hij een scheetje laat volgt er een geluid dat klinkt alsof er iets word leeggeleurpt, alleen komt er dan iets uit. Kan het niet echt uitleggen :).
    Tandjes vond ik idd ook veel te vroeg, maar omdat hij rare poepluiers heeft, kwijlt en kauwt, dacht ik dat t dat misschien wel kon zijn.

Deel Deze Pagina