3 eitjes?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babke, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Goedemorgen,

In de eerste ronde clomid 50mg, had ik op dag 12 een eitje van 9,5 mm en deze sprong uiteindelijk op dag 22.

Ronde 2, geen ei.

Intussen positieve samenlevingstest gehad en de hsg was ook mooi. We zouden dus met een eisprong goed vruchtbaar moeten zijn. :D

Nu ronde 3 met clomid 100 mg. Ik had gisteren op dag 10, 3 eitjes van rond de 12/12,5 mm.

Ik weet dat er kans is dat er maar eentje doorgroeit, maar ik ben even benieuwd naar het scenario van drie eitjes. 3 mocht nog zei de echoscopist. Dus het is duimen dat het er geen 4 worden.

Ik ben alleen even benieuwd naar een paar dingen die toch door mijn hoofd spelen.

Heb je meer kans om zwanger te worden met 3 eitjes ipv 1 eitje?
    Als je zwanger bent, hoe groot is dan de kans dat het ook echt een twee- of drieling wordt?
    Als het een tweeling of drieling zou zijn, kun je die voldragen of komen die altijd eerder?

Ik weet het, eerst maar eens afwachten, maar ben gewoon nieuwsgierig. Ik heb nooit gedacht dat ik meerdere eitjes zou hebben. Vooral omdat het er vorige keer maar 1 was die langzaam groeide.

Ik ben wel een sbenieuwd naar ervaringen met meerdere eitjes.

Oh ja, twee of drie is uiteraard welkom als het zo mocht zijn, maar de wens is gewoon eentje per keer natuurlijk. Dat is voor mij en kindje wel zo gezond lijkt me.

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi babke. Ik heb afgelopen maand 2 grote follikels van 19 mm en 1 van 13 mm gehad. Ze durfde hier mee verder maar was wel echt de grens.... Vervelend dat je elke keer anders reageert, het is afwachten of ze alle drie doorgroeien, onder de 13 kunnen ze nog krimpen.
    Wanneer moet je weer voor FM?

3. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je eitjes zijn nog klein, dus het kan nog alle kanten uit. Ik heb helaas al twee iui's gehad met drie eitjes zonder resultaat. Deze IUI had ik zelfs vier eitjes (al is het niet zeker of die vierde ook zou springen).

De kans op een meerling is er, maar hoe groot die kans is hangt van meerdere factoren af. Bij ons is sperma bijv heel slecht en daarom mogen we ook IUI doen bij meerdere eitjes.

Wat voldragen betreft: een tweeling komt vaak rond de 36 weken en een drieling meestal nog een paar weken vroeger.

Maar zou me er nog niet te druk om maken want misschien is er straks toch maar een eitje dominant.

Succes!!

4. roosmeiske

roosmeiske Actief lid

27 okt 2012
    139
    0
    0
    ikzelf had bij mijn laatste controle 18 okt. 2 eitjes. eensje van 18mm en een kleiner van 12mm.
    Ik ben dan geinsimineerd op 20 oktober, dus het resultaat is wel afwachten maar mijn gyni zei me wle dat er een kans bestaat op een meerling.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik moet vrijdag weer. Ik verwacht mijn eisprong in vergelijking met de vorige keer pas op volgende week donderdag. Maar goed misschien groeit het nu ook wel sneller omdat de dosis hoger was.
    Het zaad is gewoon goed dus dat zou geen punt moeten zijn.
    Ik hoop dat er gewoon eentje dominant wordt, maar mijn voorgevoel zegt dat er twee of drie doorgroeien.
    Ik weet dat alles kan hoor, maar vroeg het me zo af. Wil gewoon een kindje per keer graag. Gewoon 40 welen als het ff kan :).

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Net geweest en het waren er nog twee (gelukkig:))
    Ze groeien niet hard dus ik moet maandag weer. Ze waren 18x11, dus ongeveer 14,5 mm gemiddeld.

Deel Deze Pagina