Thuismama en kinderopvang ervaring ?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Shar079, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hoi Mama's ,

Ik ben een thuis werkende mama van een peuter van 2 jaar en 2 maanden, inmiddels 20 weken zwanger van ons 2e spruit.

Sophia heeft een ontwikkeling achterstand met praten , ze praat veel met gebaren taal en gezichtsuitdrukkingen zo begrijp ik haar. Wel brabbelt ze veel. Ook is er geen kinder contact in ons familie, helemaal geen kleintjes. Mijn man en ik denken eraan, om Sophia 2 halve dagen naar de kinderopvang te brengen zodat ze leert omgaan met kindjes van haar leeftijd, maar ook dat haar spraak verbeterd. En vooral sociale contact vind ik belangrijk dat ze ermee kan omgaan. Want ik merk als ze BV op een kinderboerderij is en kindjes zijn ze niet zo goed weet wat ze moet doen.

Ze gaat vanaf september naar de peuterspeelzaal voor 2 halve dagen.
    Ik zou graag ervaringen willen horen van mama's hoe jullie de kinderopvang en met jullie kleine spruit ervaren.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben ook full time thuis bij de kinderen, ben daarbij wel gastouder dus kindercontact genoeg.
    Maar mijn zoontje gaat vanaf dat hij 2 is ook naar de psz, eerst 2 dagdelen en daarna 3. Gewoon om ook eens zonder mij ergens te zijn, leren luisteren naar iemand anders.

3. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Ik werk niet thuis maar ik heb wel voldoende oppas zodat mijn zoontje eigelijk nooit naar kdv zou hoeven.
    Toch doe ik dit wel omdat ik wil dat hij leert spelen/omgaan met andere kindjes omdat er weinig kinderen in de omgeving zijn alleen maar oudere kinderen.
    Ik hoor dus ook regelmatig op het kdv dat hij daar niks te maken wilt hebben met de kinderen.. en erg op zichzelf is ( dit word mij verteld )

4. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Kan je geen vve indicatie krijgen dan omdat ze nog niet zo goed praat? Mijn zoon wordt in augustus pas 2 maar het cb zei met de 18mnd controle dat als hij nog steeds niet goed zou praten dan dat ze gelijk wouden kijken voor vve, verder nog geen ervaring mee dus maar je zou het is kunnen voorstellen bij het cb? Dan ziet ze gelijk wat vaker andere kinderen.

Deel Deze Pagina