Verrekte 'buikspieren'?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Trees, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Even een vraagje. Als ik me omdraai in bed op een nogal lompe manier (wat regelmatig gebeurt) lijkt het alsof ik een buikspier verrek. Afhankelijk van welke kant ik draai is het rechts of links in mijn buik. De 'spier' loopt vanaf mijn schaambot in een boog richting mijn navel. Het leek mezelf een beetje vroeg om de banden al te voelen en dit is ook de eerste zwangerschap dat ik dit voel. Herkent iemand dit en weten jullie wat het is?

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik kan je er helaas niet mee helpen, ik heb het niet eerder gevoeld?
    Ik heb wel soms steken laag in mn buik als ik snel opsta....

Succes met je zwangerschap;)

3. Trees

Trees Niet meer actief

mmh niemand lijkt het dus echt te herkennen. Getver zou het weer een slecht teken zijn?

4. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook hoor. Lijken mij toch de banden te zijn?
    Je kunt 't ook vragen in het verloskundigenforum, dan krijg je wellicht een wat stelliger antwoord :)

5. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    trees!!!!!!!! rustig rustig...
    ik heb dat ook gehad en ben toen helemaal onder zocht....het is toch banden pijn hoor.....
    ik heb dat heel lang gehad en heb het nog steeds..
    het is zo dat als ik nieste , snel op stond of maar even snel een beweging maakte zelfs als ik te lang me plas op hield en me helemaal leeg plaste...leek het wel of me baarmoeder los gerukt werd..
    en nu is het bij niesten en hoesten...want snelle bewegingen gaat niet meer haha
    ik heb altijd de groei erg gevoeld hoor had er ook en dag erg last van en dan weer een paar dagen niet en toen begon het werd en zo is het nu nog...
    en later toen me spieren moesten ontwijken en oprekken voelde ik dat ook..als of me buik de split aan het doen was voor de eerste keer...
    heb ook veel steken gehad en nu ook weer tot aan mijn anus..dusssss er kan nog meer op je pad komen...
    en daar bij als jij het niet vertrouw...ga maar lekker naar de gyn voor een echo...heb ik ook gedaan...
    en later de angelsound gebruikt voor mij echt geruststellend tot 14 weken omdat ik dat allemaal had met ongi achtige pijntjes...daarna had ik iedere dag leven..
    groetjes slaapzak

6. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik had dit in het begin en nu ook nog ook heel vaak als ik inderdaad iets wilde pakken en ik wat onhandig draaide.. Hoort er allemaal bij denk ik hoor! Zolang de pijn niet anahoudt hoef je je nergens zorgen over te maken!

7. Trees

Trees Niet meer actief

Zou je echt zo vroeg de banden kunnen voelen? Ik hoop het zo! Met niezen heb ik inderdaad ook gehad. Ik heb gisteren de eerste echo gehad en die was goed. Volgende week vrijdag de tweede echo. Poeh ik vind dit zo onzekere en angstige tijd. Ik heb door alle miskramen echt zo weinig vertrouwen in mijn lichaam dat ik misschien iets te snel in paniek raak :)

8. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    trees ik kan me je bezorgdheid echt wel goed begrijpen...
    weet jammer genoeg wel hoe het voelt...
    zit namelijk ook thuis al weken om een vroeg geboorte te voorkomen wat begonnen was bij 23 weken...
    en ik kan je alleen vertellen..mk's heb ik ook gehad...en de angst tot de 12 weken ook...maar wat nu door me heen gaat als ik iets heb is met geen pen te beschrijven...
    ik heb hier door wel geleerd dat als je het eenne heb overwonnen komt het volgende aan.. en hier door geniet ik echt IEDERE DAG VAN MIJN MINI MEISJE en geef niet aan die angsten toe..maar ervaar ze wel...en geef mijn mini meisje alle liefde die ik nu heb ..iedere dag...die dagen pakt niemand of niets mij af wat ik samen met haar heb...
    en iedere dag is er 1 en iedere week is er een.. en zo ben ik nu weer 7 weken verder zonder gestres..

9. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Zijn je banden hoor!!! Je lichaam past zich gelijk al aan.....in het vervolg maar niet meer zo lomp omdraaien!! ;)

10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    ik heb het ook behoorlijk, inderdaad als ik me snel beweeg, of als ik nies. Zijn inderdaad de banden.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Raar dat je zoiets al zo vroeg kan voelen. Ik zal maar wat voorzichtiger zijn in plaats van dat lompe gedoe ;). Nog een week tot de volgende echo. Als iemand nog een tijdmachine in de schuur heeft staan voor een schappelijk prijsje :D

12. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoi trees, maak je niet druk meis. Ik had het ook een tijdje terug, ja dan ging ik net als jij zo heel snel uit bed of in een ruk opstaan. Zeer dat het deed, maakte me er wel zorgen over. Maar later bleek toch dat het de banden zijn, blijkbaar voelen sommige vrouwen die heel vroeg in de zwangerschap. Nu doe ik extra voorzichtig met draaien in bed en uit bed komen, kijk wel uit nu.

Ik wil ook een tijdmachine *zucht* ihihihihi

13. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ik heb pas nog van een lid hier een link gekregen over dit onderwerp. Toevallig had ik er ook een topic over geopend. Weet alleen niet meer welke lid *schaam* (zwangerschapsdementie?) ;)

Steken in de onderbuik - Babyopkomst.nl

Ik heb er in ieder geval veel aan op het moment, hoop jij ook.

14. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    lief Treeseltje, ik heb het ook hoor! Smak!

15. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hartstikke je banden! Kan echt wel zo vroeg!

16. Trees

Trees Niet meer actief

Yach bedankt voor je linkje! Mocht je de tijdmachine op dekop weten te tikken, hou ik me ook aanbevolen ;)

En blij dat ik niet de enige ben, die schijnbaar zo vroeg de banden al voelt. Deze ochtend zou de arts nog bellen om te vertellen hoeveel mijn HCG gestegen is en ik hoop dat ik dan een beetje relax het weekend in kan.

17. samkids

samkids Niet meer actief

#17 samkids, 27 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2009
    Trees, ik heb dat ook. Inderdaad met niezen, of ineens opstaan of inderdaad ook te snel plassen op het toilet, hoe idioot kan het zijn. En het gaat bij mij vanuit mijn liezen schuin omhoog. Ik las elders in een boekje dat dat inderdaad bandenpijn is. Maar ik vind het doodeng, bang dat ik daarmee iets beschadig of zo.

Deel Deze Pagina