Hoi allemaal! Even misschien een onnozele vraag, maar ik ben nu ruim 24 weken zwanger en sinds gisteren beweegt mijn buik. Ook zijn de 'schopjes' nu al vrij harde schoppen aan het worden en ik vroeg me dus af wanneer jullie die ervaring kregen. Het is net of binnen het meubilair verschoven wordt af en toe. Is het normaal omdat rond deze periode te krijgen? Of heb ik al een enorm kind? Ik ben wat zwaarder dus had niet verwacht mijn buik nu al te zien bewegen - het zijn echt een soort golfbewegingen (water). Alvast bedankt voor jullie reacties.
Hey, Zalig gevoel hé? Ik ben nu bijna 32 weken ver en heb dit toch ook al een tijdje hoor. Weet niet meer precies vanaf wanneer, maar ik zou zeggen, geniet ervan... Groetjes, Nanske
Ik voelde mijn baby pas vanaf 21 weken (placenta aan de voorkant), maar toen ging het meteen heel snel. Mijn man voelde hem een paar dagen daarna ook al aan de buitenkant en met 22 of 23 weken zag je echt al beweging. Nu (30w) kan mijn buik ook helemaal golven, doet ie al een poosje, en de schopjes worden ook langzaam steeds harder. Ik kan ook al een paar weken verschil voelen tussen schopjes en stompjes of elleboogjes en dergelijke, die zijn wat zachter. Zo kan ik mooi in de gaten houden hoe ie ligt!
Ja, het is een geweldig gevoel, maar het leek me gewoon zo snel al. Maar inderdaad ik ga er gewoon van genieten. Kan er toch niks aan veranderen als het een groot kind is
Ik heb t een week of 3 geleden voor t eerst gezien.... Ik lag dubbel van t lachen.. m'n man geloofde t niet tot ie het 's avonds zelf ook zag.. Geweldig!!!
Poeh....bij mij kwam het ook bij 24 weken ongeveer. Dat je het echt zag, zelfs door de kleren heen. En nu hahahaha, echt te erg af en toe. Laatst zag ik een handje of voetje voorbij komen, echt uitsteken!! Leek net een haaienvin En mijn buik gaat echt van links naar rechts. Echt heftig, maar wel leuk om te zien! Ik kan dan ook echt haar billen, rug en voetje/handje aanraken via mijn buik.... Zooo speciaal om haar zo te voelen. Zo dichtbij, maar ook ver..
Ik ben nu 37 weken en af en toe word ik er gewoon eng van als ik naar die buik kijk. Net of ze er uit wilt. Ik ben van mezelf vrij stevig, maar mijn buik is nu heel strak en je ziet alle golven billen en knieen voorbij gaan. Heel apart maar wel geweldig. Mijn collega's zaten laatst naast mij en schrokken ervan dat ze mijn buik zo heen en weer zagen gaan. Wat is dat? Jeetje dat heb ik nog nooit gezien zeiden ze. Ik moet er wel vreslijk om lachen al doet het mij af en toe ook wel erg pijn hoor.
Ik voelde het voor het eerst rond de 15 weken bewegen. En rond de 22 weken zag ik het bewegen... Leuk gevoel en leuk gezicht he?!!!
Grappig he? Ik voel het ook al een aantal weken, ondanks een deels aan de voorzijde gelegen placenta. Af en toe "rolt" mijn buik van links naar rechts, of zie je um helemaal scheef trekken als er daarbinnen wordt bewogen. Ik geniet!
op week 16 hebben de baby goed gevoeld!! zat lekker met de billen aan het duwen!(ik en me vriend..en mijn moeder hebben je billen gevoeld) xxx
ik voel de kleine al sinds week 12/13 afgelopen dinsdag heeft manlief de kleine voor t eertst voelen schoppen en woensdag heeft ze hm een aardige kopstoot gegeven hij lag met zn hoofd op mn buik en ik voel in ene haar er naar toe draaien en een keiharde pok en links van mn navel stak een ijsberg uit was een hele maffe ervaring maar we hebben in een deuk gelegen vooral omdat ze er zon 5 min zo bleef liggen
ik voelde het met 15 weken en met 18 weken zag ik voor het eerst een plopje aan de buitenkant sindsdien steeds sterker geworden en nu doet het gewoon pijn soms haha
Bij mij ook zo rond de 25 weken dat ik het kon zien. Nu wordt het af en toe echt gek om te zien, omdat de baby zo tekeer gaat. Op de ctg was het hartje volgens de VK ook "behoorlijk actief". Ik ben benieuwd hoe het straks is... Het doet trouwens inmiddels soms ook aardig pijn ja! M'n ribben ook, autsj!
Echte schopjes zie ik nu echt goed.. door mijn shirt heen.. maar jah mijn placenta ligt ook aan de voorkant kan dus zijn dat je het al veel eerder voelt
Ik voel de kleine vanaf ongeveer 18 weken zwangerschap. Sinds enkele weken zie ik ook mijn buik bewegen als ukkie druk is. Heel apart om te zien. Mijn vriend heeft het nog niet gezien, die is meestal op zo'n moment op de verkeerde plek haha. Maar hij kan ukkie wel voelen.